Svullet/ömt knä
Jag har ont i knät från ett fall från hästryggen för ca 2 mån sedan. Har varit till hälsovården där de sa att jag hade slemsäcksinflammation och gav rådet kylgel och knästöd. Fortfarande har det inte blivit bra, bättre har det blivit, men inte helt bra, är ännu lite svullet och ömt :(
Tips på alternativa behandlingar?
Ja, bursit som det heter på fackspråk är en inflammation i en slemsäck som skall skydda leden mot slitage. Du får ha tålamod, en inflammaion tar lång tid att läka ut, så de råd du har fått av hälsovården är nog det enda du kan göra för tillfället - såvida du inte har tillgång till någon terapeut med medicinsk laser. En sån behandling kan korta läkningsperioden avsevärt. Akupunktur kan också skynda på läkningen även om den inte är lika effektiv som lasern. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Har hört om bandage med kålblad. Det lär fungera, men luktar förstås. Osar, rentav.

Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen
LÅter intressant Tride! Jag har själv hört talas om kålblad som kan "dra ut" inflammationen. Ja varför inte, testa kan man alltid! Kål innehåller ju massor av nyttigheter och ahr som sagt även en antiinflammatorisk egenskap. Bra häxtips Tride!
Tummen upp för alla nya tips! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
De används på vidarkliniken, det antroposfiska sjukhuset i Järna. En god vän till mig gick igenom en sådan kur med lyckat resultat. Det som duger åt dem, duger säkert för de flesta av oss.
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen
Eller homeopatimedel kanske?