Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 2197 ggr
BengtT
0

Indiansk behandling?

Eftersom ett av mina stora intressen är dom gamla indianerna så tänkte jag fråga ni som har hållit på ett tag med alternativbehandlingar om ni känner till någon medicin eller behandlingar som dom gamla indianerna sysslade med?

Tuva-Lena
0

Indianerna, som tillhör den shamanska kulturen, använder sig ofta av örter, man ber naturen om hjälp med läkning och använder också healing. För indianerna, liksom för häxor/shamaner ingår även vi i det ständiga kretsloppet, där naturen är det som helar i samarbete med naturväsen och andra naturkrafter; månen, solen, eld, vindar, luft, jord och vatten. Man eftersträvar balans med naturen, och en människa i balans håller sig också frisk.

"Nordanvind så mäktig, magisk och kraftfull. Se min avsikt, och lär mig att förstå ditt budskap…" Kan du se meningen i en sån tillbedjan så har du fått en insikt i indiansk läkekonst. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Frankincense
0

Jag ger en behandling som är från början en indiansk ritual. Indianerna använde fjädrar och jag använder eteriska oljor, men principen är densamma :)

Tuva-Lena
0

#2 Ja, fjädrar tillhör elementet "luft", så även eteriska oljor som är flyktiga. Borde alltså passa till behandling av känslomässiga symptom/bekymmer. De övriga elementen, vatten, jord och eld har också sin speciella läkeförmåga vid andra sjukdoms-och vardagliga tillstånd. Över allt detta vakar elementet "ande", som binder samman allt till en balanserad enhet. Oskyldig

BengtT
0

Mycket intressant! Men hur var det med läkemedlen, använde de några speciella örter eller växter för att komma närmare naturens läkande krafter?

MaMaMade
0

Hittade denna intressanta sida när jag googlade.

Tuva-Lena
0

#4 Ja visst använde dom örter, och inte bara örter, även andra "element" ute i naturen med läkande egenskaper. Örterna är hundratals så det är svårt att räkna upp alla här, dessutom användes dom i kombination med annan läkekonst där man utnyttjar naturens krafter, och framför allt anpassar "behandlingen" till att återfå en naturlig balans. Allt handlar om att få en kropp i balans inom shamansk läkekonst - och som harmonierar med naturen.Glad