Tänder
Finns det någon som har bra tips på alternativ medicin för tänder? Inte för att utesluta tandläkarbesök o vanlig skötsel med borstar o tråd o alllt sånt, men för att hjälpa läkeprocesser.
Jag misstänker att jag har en infektion i överkäken, och kanske blir det nödvändigt med en rotfyllning nästa vecka. Nån som vet nåt?
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen
Nää Tride, jag har inte en susning. Kanske nåt som är inflammationshämmande då. Jag har använt min laser de gånger jga inte haft råd att gå till tandisen direkt, men nån sån har ju inte du förstås.. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Laser? Hur gör man då? nej, jag har ingen laser, så det skulle ju oxå kosta att skaffa.
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen

Går lasern på alternativa energikällor?

tillfälligt hjälp vid inflamation: kan skölja med starkt kamomilltet… men om det redan så långt att borde fyllas… då inget kan användas istället…
Något som kallas "oil pulling" är effektivt mot irriterat tandkött, och kanske mot en del annat också. Ta en munfull solrosolja och skölj runt i munnen 15-20 minuter. Spotta ut och rengör munnen ordentligt med vatten. Upprepa 1-2 gånger per dag.

Du kan prova med Tea Tree oil som finns på hälsokost, blanda 5-6 droppar i ljummet vatten och skölj munnen några ggr per dag.
Mer effektivt är att ta olja på en topz och badda direkt på det ställe där du tror att du har en infektion, den har en lätt dövande inverkan.
En varning..oljan är stark så akta ögonen och svälj inte.
Citat: Är en kraftfull baktericid som dödar en stor grupp bakterier och vissa envisa svampar som exempelvis candida och fotsvamp:
Den görs av bladen på myrtenväxten Ballinas Melalueca.
Har själv använt oljan innan jag fick tid hos tandläkaren och brukar använda som gurgelvatten när jag känner att det är halsont på gång.
Toyan