Silva Mind Control
Hej, är det någon här som har erfarenhet av silva mind control?
Hej Pagan! Jaaa visst låter det spännande!? Jag köpte en bok om det, fanns bara på engleska men guuuud så intressant. Det fanns en cd till o jag testa lite försiktigt grundprogrammeringen o jag reagera direkt att gå ner i detta superavslappnande tillstånd. Längre än så har jag ej gått - än… Men tro mej - jag ska! Jag har nu under ett par veckor läst massor på internet om det, inte minst andra människors erfarenheter, kollat på youtube där man får mer info. Nu är det ju så med att jag gått en massa andra kurser i healing mediumskap, djurkommunikation, glödvandring mm så jag VET att det finns så oändligt mycket mer inom oss. Jag har varit med om Xtrema saker som trotsar alla fysikaliska lagar så därför är jag i positiv förväntan på silva mind control ska medföra i mitt liv. Som jag förstått det så är detta kursernas kurs, eftersom den lär dig hur du utnyttjar dina inneboende förmågor som du inte hade en aning om att du hade. Jose Silva som utvecklat metoden under 20 år med början på 40 talet tror jag, numera avliden, men hans barn driver vidare hans verk o som dessutom är spridd över hela världen.
Joses avsikt var att göra världen till en ännu bättre plats, att hjälpa andra utan att ta betalt för han anståg att universum ser till att hans behov tillgodoses. Alltså en djup andlig medmänsklig avsikt i det hela. Jose började egentligen testa olika hypnosmetoder på sina barn för at t hjälpa dem att lära sig läxorna lättare. Detta blev början till ett forskande o öppnande av de dolda skatter vi alla har inom oss. Idag verkar teknikerna ha förfinats. Jag tycker det är märkligt att det inte talas och visas mer av Silvametoden än det gör. Känner du Pagan en sån nyfikenhet och entusiasm för Silvamind som du sa så råder jag dej att följa upp det. Vem vet vart det kan leda!? Själv ska jag fortsätta på den vägen o gå en kurs i det o göra mina egna efterforskningar. Har en känsla av att mitt liv kommer att öppnas upp rejält mycket mer… fortsättning följer!

Du får verkligen fortsätta delge vad du upplever/lär dig av detta. Jätteintressant. Jag får nog forska mer i detta, helt klart. Som den sökarsjäl jag är kommer jag säkert få ut mycket av detta. Tack för att du delar med dig. vad hette boken med CD du köpte? var det en "enkel" engelska?
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Men va konstigt, jag skrev ett inlägg igår om det här. Hittade lite på webben se..
Jag tycker okså att det verkar superinterssant. Jag köpte en bok som heter Supercoherence som tar upp samma ämne, nämligen att vi har oanade krafter som vi inte utnyttjar, och i boken berättar man mer om hur man kan ta tillvara dessa genom att tankarna kohererar, alltså blir mer samstämmiga.
Man jämförde med laserljuset som har en koherent ljusstråle, medan vanligt ljus som är bipolärt - fina ord
- sprids åt alla håll. När ljuset kohererar blir ljuseffekten miljontals gånger effektivare, och detsamma skulle alltså gälla våra tankar. När tankarna "drar åt samma håll" så blir dom "intelligentare" skulle man kunna säga och man "upptäcker" mer och fattar bättre beslut. "I have seen the light" ni vet. Ungefär så förklarar man det hela. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
#4 Vad kul Tuvan! Fick ungefär den bilden av ämnet utan att ha läst om metoden, har svarat i den andra tråden. Förutom kontakt- o hjälpbiten så mår man nog bra själv av att kunna!
Låter jätteintressant
Vet inte om jag hört talas om det förut,känner inte igen namnet
Det skulle jag gärna lära mej mer om,en kurs vore inte fel,men det är nog för dyrt för mej
dessutom finns det nog inga såna kurser här,bor i världens ände känns det som ibland
Men en bok kan man ju köpa,om det finns någon på svenska.
~ mayolica ~
#6 Jag har laggt in en länk till de som ordnar dessa kurser, i tråden om kurser.
låter ju intressant. Är det något du själv utövat?