häst homeopati
Har en 10-årig häst dam i stallet som brunstar ständigt och jämt….det går ngn/ngr veckor emellan tillfällena.
Och hon brunstar inte nådigt heller.
Så jag känner att detta är inte roligt varken för henne eller någon annan. Att ständigt ha "pms". dessutom har hon ont i "bakvagnen" så hon drar det ena benet lite efter sig emellanåt. Inte markant så hon är halt utan bara inte får m sig det riktigt. Veterinär har tittat på henne o tagit blodprov för att se om det kan vara korsförlamning ex. Men har konstaterat att det inte finns något fel som hon kan göra så mkt åt. Så då ringde jag osteopaten istället.
Osteopaten trodde efter att ha tittat o behandlat hennes rygg ngr gånger att det kan vara att hon inte släpper äggblåsorna, utan att det bildas cystor som vätske fylls vid brunst. Och då gör ont.
Hon rekomenderade Apis mellifica D-30 5 pillerx1/dag
För att tömma cystorna så att värken släpper.
Och gå på med Pulsatilla om inte det hjälper. Jag har funderat på om man inte skall börja med pulsatilla från början?
Man kan ju bli gråtmild av hormonsvängningar..Hästar gråter ju sällan utan blir ilska istället..o denna märr har ett j-la humör dessutom, emellanåt.
Vilket inte är konstigt med tanke på brunsteri problemet.
Någon som har en tanke om detta?
Ja är inte alls kunnig då det gäller homeopati Ians, dessvärre, men kontakta Jeremina. Hon kan en hel del i ämnet, och kan säkert ge dig några matnyttiga tips.
Besvärligt med en häst som brunstar hela tiden, men du visar i alla fall ett väldigt tålamod.
Tur att man har valacker, säger jag… 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Jeremina skulle väl operera sig i veckan så hon kanske inte har tid o ork att svara på studs. Bara så du vet om det tar tid innan du får svar. 
Oj, var det den här veckan? Jo det stämmer nog. Tack Mamsen för upplysningen! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Vill du ha hjälp med hästen? Ingen kostnad såklart. Jag "ser" obalanserna "på distans" och rättar till dom.
Tackar för svaren.
Hoppas Jeremina är tillbaka snart! Skickar lite distans healing till henne för snabb rehabilitering efter operationen
Har börjat med Apis iaf.
Och jag lovar de är inte lätt o få Damen att ta homeopat medicin. Sj tycker jag de smakar socker, o tänkte att damen skulle uppfatta dem som godis….onej!
Hon sorterade ut dem skickligt som en målsökande robot.
Försökte stoppa in den lille tabletten i kinden då. Men de lyckades hon skickligt kasa ner på tung spetsen o lägga åt sidan.
Men skam den som ger sig, tryckte in tabletterna i en kvarts äpple per tablett. Och då kunde hon inte motstå att tugga i sig alltihop….tack o lov!
O lite äpple får man väll bjuda en krank häst dam på