Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikett: naturlig-hudvård
Läst 6111 ggr
Sheena
0

Skruttiga fötter..

Har alldeles för mig att jag läst någonstans om nån naturlig(?) kräm att ha på fötterna, hälarna o så för att få bort allt skorv o typ förhårdnader som blir. Nästan som nån syra, lite frätande.. vad kan detta vara tro, eller är det bara önsketänkande från min sida?? Ni som kan, tips??

Tuva-Lena
0

Jag fick ett tips av en fotvårdsterapeut som alltid börjar sina behandlingar på samma sätt för att mjuka upp fötterna, och lättare komma åt förhårdnader. Fyll en plastpåse med lite såpvatten som du sedan låter fötterna bada i under en fem tio minuter. Gnugga gärna med påsen runt fötterna också. Då blir dom mjuka och lättarbetade. Flört Efter behandlingen smörjer du in dem med någon mjukgörande fotkräm.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Sheena
0

Tack, detta skall prövas Skrattande

mayolica
0

Jag brukar oxå få tjocka förhårdnader under fötterna, ibland har det blivit djupa sprickor i under hälen. Det försvinner alltid på sommaren när jag badar i saltvatten, får jättemjuka och fina fötter då  tyvärr går det inte att bada här nu då vi har smäckfullt med brännmaneter Skrikandes Fast det hjälper även att bara stoppa ner fötterna i vattnet,brukar gnida dom mot tång och stenar (bara man ser upp för brännisar)

En terapeut som jag var hos för några år sen sa att dom tjocka förhårdnaderna under fötterna kom av magproblem,inte alls omöjligt för jag hade mycket problem med förstoppning då. Efter fasta och utrensningskurer brukar det oxå kunna bli bättre. Har oxå märkt att jag inte brukar ha lika mycket förhårdningar när magen mår bättre.

~ mayolica ~

Sheena
0

Jaha, magen, det var nått nytt!! :) Kan va så, men jag har inga större problem med magen o märker att det ofta beror på vilka skor man går i.. har alltid förhårdnader när jag jobbat en tid där man måste ha arbetsskor på sig.. :( mao, blir alltid bättre när jag vart arbetslös ett par veckor.. hehe

Maria
0

Jag har hört att man kan krossa Treo eller Bamyl (som innehåller acetylsalisylsyra) och blanda med lite olja (jordnöts ex.) och smeta detta på hälarna och låta verka minst två timmar eller helst under natten med plastpåse på fötterna.

Detta ska tydligen lösa upp förhårdnader helt otroligt bra.

/Maria

piri-piri
0

Det finns en ny produkt på hälsokosten som heter Baby foot. Det är plastpåsar som man låter sitta på fötterna i två timmar, tvättar bort medlet som är i och sen lossnar det hårda på fötterna innom någon vecka.

Ians
0

# 5 Det finns salicylsyrevaselin på apoteket som man använder till bebisar med skorv.

Det kanske funkar bra oxå!

#6 de där baby foot verkar bra____är de dyra tro?

Maria
0

#7 Absolut. Jag tror bara det blir mer effekt när man gör egen starkare så att säga, men det är bara vad jag trorFlört

/Maria

Ians
0

Har kollat nu de där ____baby foot kostr runt 239 kr att köpa.

Men har man stora problem med sina fötter så kan det ju vara värt den pengen!

Skall sj pröva dem ngn gng___har riktigt jobbiga förhårdnader på tårna ibland!

Maria
0

#9 Fast en tub med Bamyl eller Treo kostar runt 40 kronor och då är det 20-25 tabletter i. Två stycken blandat med olja kostar en spottstyverFlört

/Maria

MaMaMade
0

Vaselin är inte så kul att smörja på sig…själv har jag problem med tjock hud på hälarna som spricker både hit o dit. Blöta upp, gnugga bort, putsa till o sedan  smörjer jag in med en bra aloe vera-kräm jag hittat…dyr men effektiv mot sprickor. Hur det verkar på sådana där jättehårda "punktförhårdnader" vet jag däremot inte.