Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikett: healing
Läst 4115 ggr
Tuva-Lena
0

Healing och attraktionslagen

Jag läser just din bok Gunilla - streckläser och har slukat halva boken idag.

Då poppade en tanke upp i huvet på mig: Attraktionslagen handlar ju om att det du tänker drar du till dig - det må vara både positiva eller negativa tankar.

Om man ger healing, skulle det då inte bli ett bättre resultat om den man healar samtidigt tänkte på det den vill uppnå med healingen? Jag läste just att kraften i attraktionslagen ökar ju fler som tänker samma tanke..

Dessutom får man aldrig tänka "inte" för det uppfattar inte universum som ett "inte". Vill du slippa vara sjuk så skall du alltså inte tänka; "jag vill inte vara sjuk längre", utan du skall tänka; Jag vill vara frisk. Har du ont om pengar så nämn aldrig det för universum i negativa ordalag utan tänk istället; jag vill leva i överflöd eller jag vill bli rik. Flört

Men vad säger ni om healintanken i attraktionslagen? Skulle det inte bli ett bättre resultat om den man healar samtidigt "tänker sig frisk"? Skall vi testa nån gång? Tungan ute

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

[GunillaF]
0

Så tog jag för givet att alla tänker….FörvånadSkrattande Jag gör det iaf.

Självklart att läkandet/helandet går mycket, mycket bättre/fortare om positiva tankar tänks och sägs.

Jag tycker också att vi alla testar det nästa gång.

På en annan sajt finns en medlem som fick diagnosen lungcancer för drygt 1 1/2 år sedan. (Hon är väldigt medial samt övertygad om att healing fungerar). Hon fick veta av läkarna att hon hade bara några månader kvar att leva.

Vi var många, många som skickade healing till henne samtidigt, ofta.

För ett tag sedan (hon lever alltså på "övertid" nu) var hon på ett av sina läkarbesök för cancern och tro det eller ej…. det fanns inte ett enda spår av någon lungcancer!!!

Hon är helt övertygad om att det är healingen som hjälpt henne!

Hennes + alla healers tankar om att hon ska bli frisk har hjälpt henne. Såå, positivt tänkande är helrätt!Glad

[GunillaF]
0

Måste tillägga…

Jag vet människor som tänkt sig sjuka. T.om. de som "satt sig ner" och gett upp livet. Tänkt att de inte vill leva längre - och det har de inte gjort heller. De har för den skull inte avkortat sitt liv genom "självmord" utan blivit så sjuka att de dött bara för att de ville.

Min mormor gjorde det. När morfar dog sa hon att hon inte ville mer. Hon gick över efter tre veckor. Hon fick av någon konstig anledning lunginflammation och dog av det.

En väninna till min mamma hade samma inställning. Det tog ca tre månader.

Tankens kraft!

Tuva-Lena
0

Ja tankens kraft. Jag har också stött på exempel på det du berättar, människor som är "sjuka" utan att egentligen vara det men som sedan dött en för tidig död. Dom har gett upp livet helt enkelt.

Låter otroligt det du berättar om kvinnan med lungcancer! Kan det vara den jag tänker på? Flört Isåfall blir jag jätteglad för jag har tänkt mycket på henne och undrat hur det har gått..

Kul i alla fall. Vi testar förstås! Boken kom idag och jag kunde inte låta bli att börja läsa, trots att ajg håller på med två andra samtidigt. Och det ångrar jag inte måste jag säga! Tungan ute Påminner om The secret..

[GunillaF]
0

Jaa, boken är jättebra! Det finns mycket i den som vi egentligen redan vet men behöver påminna oss om mellan varven.

Jag är också så där när jag börjar läsa en fängslande bok. lägger allt annat åt sidan och sträckläser. Men, än sen då…. allt det andra finns ju kvar. Det är bara att "spotta i nävarna" och ta itu med det senare.Flört

Jag antar att du tänker på samma kvinna som jag. Hon heter Eva.

[GunillaF]
0

Jag kan inte tänka mig att det är förbjudet att länka till något som är såpositivt som detta. Om det är det så kan du, Tuvan, ta bort det.

Här skriver man om henne. Hon skriver själv en liten berättelse i inlägg #34

Här kan ni läsa om ett mirakel. Tycker jag iaf. Kyss

Tuva-Lena
0

Jag har läst det och fått det svar jag trodde. Vad underbart härligt Gunilla! Jag minns ju hur dålig kvinnan var ifjol. Kyss

[GunillaF]
0

Det är underbart!

Tuva-Lena
0

Jag måste bara börja med healing jag också. Har ju varit lite så där skeptisk, men när man läser sånt här så får man sig verkligen en tankeställare. Tack för den fina artikeln!  Kyss

[GunillaF]
0

"Vassego"!

MaMaMade
0

Precis så har jag också tänkt…o därför försökt tänka på de ställen där jag velat ha hjälp. Sedan är det rackarn´s svårt att plocka bort ord som inte o vända en negation till ngt mer positivt…försöker som bara den…men så småningom går det nog! Glad

Elpida
0

Jag använder lagen om attraktionskraft både i vardagen och i reikin och tycker det fungerar bra. Dessutom får man en positivare livsinställning överhuvudtaget =)

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

MaMaMade
0

Jepp, bara man kommer över tröskeln när det gäller att tänka om.

Min jobbcoach körde en övning med mig när vi hade telefonträff igårafton. Mkt trevlig kvinna för övrigt! Valde det coachingföretaget just för att de jobbar mkt mot stärkt självkänsla o positivitetsträning. En av kvinnorna där jobbar med taktil stimulering o jag ska se om jag kan få träffa henne o kolla in vad det är hon gör.

Tror som sagt att man aldrig kan komma ifrån att negativitet existerar men att det viktiga är att man hela tiden koncentrerar sig på det positiva. Tränger in det negativa i skamvrån sas.

Pagan
0

Jag började med The secret, sedan boken du läser Tuvan har jag oxå läst. Jag började med Be och du ska få, attraktionslagen och sedan den tredje Skapa din egen framtid. Mycket bra att läsa i lite varje dag. Tror jag läst dem alla minst 2ggr nu. Det är jäkla svårt att få in rätt tänk, men det går faktiskt. Det går att se något positivt i allt, och succesivt så ser man mer och mer. Har funderat på det som står i en av böckerna; vi går runt som marionetter och blir påverkade av det vi ser och det som händer oss - utan att förstå att vi kan styra det som händer genom att fokusera på vad vi vill ha ut ur varje situation. Segmentering kallas det, att gå igenom kommande händelser segment för segment och bestämma oss för hur vi vill att situationen ska se ut/sluta/fungera. På så sätt tar vi kommandot över det som sker. Nu försöker jag se för mitt inre hur jag kör till jobbet, hur bra det går, hur trygg förare jag är och hur bra alla andra kör mm.Sedan beslutar jag mig för hur folk bemöter mig, hur jag bemöter dem och det blir lika trevligt varje gång - för jag kan påverka det. Det gäller att ta små små steg i taget, tills det sätter sig antar jag.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tuva-Lena
0

I boken berättar man om en första övning MaMa, som man kallar personlig workshop. Den går ut på att man varje dag skall ta en kvart minst då man tänker på saker som man skulle vilja ha dem; jobbet, ekonomi, familj, vänner, ja man kan välja vad man vill. Man träffar alltid på personer som har nåt som man själv skulle vilja ha mer av, något man beundrar hos någon t ex. Då skall man lägga märke till vad det är dom har och på vilket sätt det tilltalar en. Lägg det på minnet och återupplev det inom dig. Så småningom har det etsat sig fast i ditt inre så att du själv kommer att sträva efter det.

Att undvika "inte" tycker jag också är svårt, men jag skall försöka att säga vad jag vill hädanefter istället för att säga att "så där vill jag inte…" o s v.. Flört

Pagan
0

uppskattningsfrossaSkrattande

Sajtvärd Tarot

Tuva-Lena
0

Ha ha.. Skrattande Ja ja mensan och jag började idag när jag var ute med hunden. Helt plötsligt märker jag hur jag har stäckt på mig och går med bestämda steg in i skogen.. Cool leende förstås. Skrattande

[GunillaF]
0

#16 Härligt Tuvan! Kyss

Tuva-Lena
0

Du Gunilla, och Pagan också: Har ni tänkt bakåt i tiden och kommit på det klara med varför ni har valt som ni har gjort i livet? Enligt den här lagen så väljer vi/har vi valt sånt vi attraheras av, och då kan man ju undra varför man väljer saker som är en pina att gå igenom?

Jag har lättat på mitt ego och förstår precis varför jag valt som jag gjort. Just då man väljer kan det innebära en tillfällig "vinst", men i ett längre perspektiv så inser man att man har förlorat mer på det. Har ni fått samma AHA-upplevelse? Vad jag menar är att man inte har lyssnat inåt.

[GunillaF]
0

Jaa, många val jag gjorde förr var ofta av bekvämlighet och/eller feghet. Det var bra val just då för stunden.

Jag tänker mig mer noga för nu för tiden. Men visst händer det fortfarande att jag faller till föga för stundens ingivelse. Helt ogenomtänkta grejer. Men de brukar sätta en extra piff på tillvaron, oftast.

Tuva-Lena
0

Blir utmaningar eller hur? Flört Tror vi skulle matcha varandra väldigt bra du o jag.. Tungan ute Dessutom verkar vi vara nattugglor båda två, men nu är det dags att natta sig och kroppen till vila. Natti natt på dig vännen! Sov gott! Glad

[GunillaF]
0

#20 Jaa, vi får träffas. Jag svänger förbi hos dig när jag åker till "kärleken" nästa gång. Glad

Hoppas natten var lika bra och energiladdande för dig som den var för mig! Känner mig så allert idag! <3

Pagan
0

#18 ja att tankens makt är så stor att vi påverkas av tänkta tankar som ger genljud länge efteråt - är ju ingenting jag hade en aning om. Att påverkas av attraktionskraften innan vi visste om att den fanns känns lite oroande. fast vi kan ju alltid börja om här och nu, nu när vi vet, och tänka tankar som för oss åt en bättre riktning. Vibrera meraGlad

Sajtvärd Tarot

felixifokus
0

Jag var tvungen att kolla vilken bok som diskuterades

Ester och Jerry Hicks.

"Attraktionslagen" 

Jo, håller med om att healing mycket väl kan kompletteras med "tänk dig frisk" och fokus på avstressande saker för den sjuke.

Tuva-Lena
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#23 Japp, den var det. Glad

#24 Så där har jag också tänkt. Nästan så jag blir mörkrädd över det tidigare valen jag gjort i mitt liv - och en del saker går dessvärre inte att göra ogjorda och ingen andra chans får man heller.. Obestämd Bara att bita i det sura äpplet med andra ord.. fast man får väl söta det en aning istället. Tyst

#21 Skulle var jättekul om du svängde förbi! Kom ihåg att tala om bara när du är på väg så att jag är hemma. Jag kan vara uppe i skogen med någon kanotkund, speciellt om det är kring helgen då dom flesta hyr kanoter av oss. Tungan ute