Kloka ord!
Visst är det så!
En man som fanns i min mors bekantskapskrets när jag var liten brukade säga när något strulade att "det vill gärna bli bra"!
Det är något som jag har tagit till mig och när det inte blir som jag tänkt så brukar jag försöka tänka att det finns någon mening med det som skett och att "det vill gärna bli bra" men det kan ta lite tid ibland. Men i slutändan så!!
Ritva
"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."
#0 När människor omkring mig säger att det är problem/att de har problem, så brukar jag säga att det finns inga problem men däremot en massa utmaningar!
Jag håller med er allihop. Problem uppstår bara hos den som ser problem, annars kan man försöka att ta dem som utmaningar. Och vilken känsla då, när man lyckas övermanna "utmaningen"! Sedan får man alltid ta hänsyn till dagsformen. Är man nedstämd eller deprimerad är det förståeligt om man inte orkar anta "utmaningen", då håller man liksom garden nere under en period. Sedan har vi lite olika personligheter också, men att inte låta sig tryckas ned allför mycket är alltid en bra regel.
V är ju alla utrustade med överlevnadsinstinkt, den är inte fy skam att ta till när det kör ihop sig.
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
En morfar brukade säga: Hinder finns för att man ska ta sig förbi dem. Gör man inte det, kommer man inte vidare i livet.