Dagens pratbubbla 22/7
Go´morron!
Vaknar till en lite blåsig och mulen dag.. Ska strax ut med doggarna och släppa ut hönsen.
På mitt schema idag står det fortsätta riva hallen, tak- och golvlister ska bort, väggarna putsas och tvättas innan målning! Har förankrat idé om ett ordspråk på väggen (schablon) "Sola fortis sum" = Du är stark i dej själv.
Annars så blir det gosning och ompyssling av den sjuke så länge vi får ha honom kvar i livet!
Önskar alla en helt underbar dag! Ta väl vara på den!
Godmorgon!
Varmt här idag också, men vi fick faktiskt lite regn igår kväll. Toppen!
Idag har jag besök så jag kommer inte att sitta något mer vid datorn.
Önskar er alla en härlig dag!
Med ljus och kärlek... Tina
Godmorgon på er 
Jag önskar er en fin dag!
En sån fin bild Gunilla!
Vad gjorde vi utan blommorna..? Som lyser upp vardagen åt oss.. 
Morrn morrn på er allihop!
Och vad gjorde vi utan våra husdjur? Inte en droppe regn än, men jag håller tummarna. Till o med ekorren söker sig till fågelbadet, så djuren har det nog kämpigt nu med att hitta vatten för att släcka törsten. Annars är det behagligt ute idag, blåser ljumma vindar på oss och solen har krupit bakom molnen.
Borde rensa vinden idag men där uppe är det nog bastu fortfarande. Får se vad som poppar upp, alltid blir det nåt man kan hitta på.
Så tråkigt med din hund shigne, men fantastiskt att han kan vara med er in i det sista ändå. Så funkar ju våra goa djur, dom ger allt tills dom inte orkar längre. En puss på nosen skickar jag till honom!
Ha en fin dag allihop!
Mycket blåbär i skogen, men det här hittade jag på tomten.. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Hej! är hemma igen. Det var jättefint i Varberg,vill snart åka dit igen. Fast jag blev besviken när jag badade där för vattnet var inte alls liika salt som här,visst har jag hört att vi har sveriges saltaste vatten men inte trodde jag att det skulle vara så stor skilnad. Här fräser det och skummar av saltet när man badar
jag förväntat mej det där oxå men det efterlängtande salta fräsandet blev jag blåst på
Fast man slapp ju bränmaneter förståss,men inte ens det får mej att vilja byta vårt salta vatten mot deras "lättsaltade"
Ha det så bra allihopa.
~ mayolica ~

God middag.
Ett fint regn har vi nu
bra för växtligheten.
Våra kära vänner har åkt hem efter att först ha hjälpt oss med en skärmvägg på uteplatsen, så shopping och avslutade igår med en Ålandstripp med mycket god mat. Så underbart att umgås med positiva människor och ladda batterierna.
Hoppas ni har en fin dag
Medarbetare på Feng Shui och Indien

Hej, hej!
Vilka vackra blomster man bjuds på här! Underbart!
Pyssa på nosen från mig, shigne o en kram till matte!
Har varit hos min yngre idag, ont i fötterna som bara den, de 3 mellantårna domnar varje afton…för att jag inte är van att vara på benen 7 h i sträck eller? Obehagligt iaf. Idag har jag bakat matbröd, kokat kräm, vattnat alla blommor, kört en tvättmaskin o hängt ut, renbäddat sängen, åkt in till samhället för att handla mat, målarfärg o skickat ett paket. Duka fram lunch, fixa tjejens mat, plocka bort, fixa middagen, plockat ihop återvinningen o tagit med den samt slängt sopor o komposterat. *Trött*!
Fråga; har ngn här utnyttjat ngt av alla de företag som erbjuder hjälp att hitta passande bidragsfonder? Tänkte kolla om man kunde få hjälp nu när studierna nalkas.
Nu middag…hörs senare!
Hej alla igen! Har varit lite inaktiv så här i sommar, men läser flera gånger i min telefon. Men såg att mama funderade på stipendier, så jag kände att jag måste svara. När jag pluggade till förskollärare för ca 13 år sen fanns det ett "företag" som kallade sig för stipendiekonsulten. De tog en slant i betalt för hjälpen men var supersmidigt! Jag fick fylla i blanketter med alla möjliga uppgifter som de sedan sökte i sripendiefonderna. Tillbaka fick jag ca 10 fonder som matchade på mina uppgifter och kunde söka. Jag vet inte om de finns kvar, men det borde finnas nåt liknande om du söker lite på nätet. Helt klart värt pengarna, jag tror det var 200 kronor då som jag fick betala. Sökte och fick pengar, ganska mycket faktiskt!:-)
Hoppas det är till någon hjälp! Annars har vi semester. Vi har gjort en turné genom Sverige på vår resa till Tyskland och tillbaka hem igen. Längs vägen träffade vi goda vänner och släkt till oss båda. Mycket skoj men lite jobbigt att sitta still så mycket när man åker så långt. 430 mil blev det totalt.
Idag har det regnat om vartannat, så vi har hängt inne. Nu ikväll är jag gräsänka och äldsta dottern har åkt iväg med en kompis, så jag och lilltjejen myser med lite gott och äta och hon har även fått en peelingbehandling som jag lovat henne. Gissa om hon är nöjd!?
Ha en fortsatt bra kväll!
Ritva
"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."