Dagens pratbubbla 23 Juli

God morgon Gunilla och alla andra.
Fredag igen, den här veckan har bara försvunnit. Städning står på agendan sen får vi se vad det kan blir mer.
Önskar er alla en bra dag
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Go´morron!
Ja tiden går onekligen alldeles för snabbt! Idag så blåser det ute, men solen ser man mer av än man gjort på några dagar!
Ska åka in till stan med grannen och proviantera, nu när jag sitter "fast" ute i bushen utan bil… Men först en lite promenad med doggarna och ringa vet. om den sjuke.
Önskar alla en fin dag!
Go'morrn! 
Här blåser det också, nordan, så det är betydligt kallare än igår, bara 10 grader innan jag la mig och nu står tempen på 15 - så där lagom i mitt tycke då. Tänk natten innan satt jag ute i bara linne kl halv ett och då var det 20,6 grader! Ändå lyser solen så härligt, nu värmer den så där behagligt äntiligen!
Jag åker in till stan idag, har inte varit där alls nu i värmen utan sambon har fått skött om den saken. Jag har stannat hemma med vovven som inte alls har trivts i den här tropiska värmen vi har haft. Nu kanske man får kraft att ta itu med gåden också.
Måste måla om huset på gavlarna.. 
Ha en fin fredag allihop! 
Så här såg himlen ut igår kväll - mörka åskmoln och sol samtidigt, vilket skådespel!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Hej på er
Svalare väder ger mer klirr i kassan hos mig .Så jag har dansat o dansat o dansat regndansen puuuuh det är svettigt men värt det!
Hur ska man komma in till Örebro för att kunna köpa en dator när man jobbar twentyfour seven..sitter ff med en glapp lapp ha ha ha
Ha en härlig sval fredag *L*
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
#4 Vet du va abbisan: Du kan köpa den på dell.se så levererar dom den hem till dig, billigare dessutom när man köper på nätet. Min dator har jag skickat efter hos dell. 
Jaaa, visst är det härligt med svalare väder? 
tackar för tipset

hej hej!
Idag har det inte varit tillstymmelse till sol så vi drog in till stan och fyllde frysen istället. Lilltjejen har varit sjuk ett par dagar så hon var hellycklig när hon var feberfri och fick ta en tur in till Toys r'us
. När vi kom hem åkte vi till Thairestaurangen för att käka och fixade extraknäck till äldsta dottern på köpet, hon fick börja med en gång!!
Har fixat en cardreader till min kamera men nu kan jag inte ladda upp bilderna här på iFokus iaf
´. Bilderna är på ca 4,25 MB och det står bara och tuggar, sedan står det typ time has expired eller nåt sånt? Nån som vet vad jag ska göra?
Vovven har fått stängsel runt hela tomten och kan nu springa fritt…. efter 11 år är han inte heeeelt säker på saken och håller sig gärna i närheten av oss. Han går inte gärna ut om inte vi går med?? Vi som trodde han skulle dra järnet genom hela trädgården - som för övrigt är rätt stor!
Visserligen har det ju varit förbenat varmt men ändå…
Ha nu en härlig kväll!!!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Halloj!
Isande vindar idag! Min "dam" berättade att det bara varit +10 grader inatt. Jag har gått med huvtröja på nästan hela dagen, självklart med huvan över kepan då iskall nordan har blåst som 17.
Hoppas på sol o värme nu i helgen för jag vill bada mer än 1 ggn i sommar! Middagen är intagen o nu ska jag ta med mig Guben till skogskanten o röja lite sly. Behöver stöd till några tomater samt en physalis som tvärväxt o behöver lite stöd här i livet.
Efter det tänker jag ta en rejäl dusch o sedan glömma bort allt vad karaktär o återhållsamhet heter o ta ett glas vin (till) o mumsa på några chilibollar. Kan bli en kopp te + en mumsmums också…känner att jag inte har några som helst hämningar ikväll…
tänkte att Guben skulle få massera mina små fossingar under tiden.
Det bidde ingenting av det igår då han mådde pyton pga migränanfall på eftermiddagen, stackarn! 
Önskar er en skön kväll! 

Ha ha, det var ett bra tips Mamsen! Ska se om inte min lilla man skulle kunna tänka sig en liten nackmassage iaf…
..så ska jag gå och hälla upp ett glas vin
"Du har alltid två val"

God kväll!
Vacker bild Tuvan. Här har vi också fått en rejäl temperatursänkning, 18,4 grader nu, det tackar jag för, mår inte väl av sån tropisk värme som vi haft nu.
Är det kallt kan man klä på sig mer men värme kommer man inte undan.
#10 Skönt att guben mår bättre idag Mama, migränanfall är verkligen urjobbigt att få, hoppas han har bra medicin.
#9 #10 Ha en fin kväll med vin och massage då flickor
En trevlig kväll önskar jag till er alla!

Go´afton.
Har just sprungit efter några pojklymlar som jag såg kom och drällde efter gatan ovanför mitt hus. När de gick förbi handelsträdgårdens stora, stora växthus så hörde jag hur det krasade i glas. Jag sprang dit och såg hur de stog och kastade stenar genom glaset. Stora jättehål blev det.
Mitt vansinne väcktes och jag försökte springa ikapp dem. Men jag är ju inte någon maratonlöpare nu för tiden….
Jag hann iallafall vråla åt dem att det var lika bra de gick till ägaren och talade om vad dom gjort annars ska jag polisanmäla dem.
Det jäkliga är att jag inte har en aning om vilka det är men det ska jag lägga ner energi på att ta reda på.
Tänk att ungarna (tonåringar i det här falet) inte kan ge sjutton i någonting.
Elpida; äpplet faller inte långt ifrån trädet! Va söt hon är lilla damen! 
#13 Neej, det är för tråkigt att en del ungdomar inte kan respektera andras ägodelar! Förstår att du gick i taket, det skulle nog jag ha gjort också. Förb… ungar!
Hoppas att du får reda på vilka det var. Sedan borde dom få betala kalaset själva genom att arbeta av det på handelsträgår'n!

Förstår din ilska, det är så trist att se denna förstörelse, här i stan fick en affärsinnehavare vartenda fönster krossat förra helgen.
Förstår inte denna förstörelsemani faktiskt, dom som gör så här borde få både städa och betala det som förstörts

#13 Nä fy jäklar vad tråkigt. Fattar inte att de inte kan hitta på något bättre att göra än att förstöra fö andra
. Hoppas de skyldiga får ta sitt straff!!!
"Du har alltid två val"
#13 hade du haft mobilen kunde du fotat istället för att skrika..Dom är säkert kända av polisen..