Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 3155 ggr
Elpida
0

Dagenspratbubbla 3/8

Tisdagsmorgon och grått ute… hoppas det blir som igår och spricker upp under dagen. Igår var jag och flickorna på 3D-bio och såg Shrek. Minstan var ganska fascinerad av effekterna… mer än filmen kanske =).

Innan bion var de och inhandlade varsin hamster, så nu har Pluto och Vincent flyttat in hos oss. De är bara hur söta som helst (Sibirisk dvärghamster..).

Finfin tisdag på er!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Clary
0

Go morgon Elpida och ni som kommer in sen.

Ser lite blå fläckar mellan molnen så det finns hopp om en fin dag. Väntar gäster idag så lite snabbstädning blir det sen försvinner resten av dagen med prat och mat.

Önskar er en glad tisdag

Medarbetare på Feng Shui och Indien

tilja65
0

Godmorgon på er!

Vilken härlig och speciell dag det blev för er igår Elpida!

Låter som om du kommer att få en trevlig dag Clary!

Här är det också lite mulet, men jag hoppas också att det ska sprick upp som igår.

Gårdagen blev intensiv med spännande jobb hela dagen. Kvällen avslutades med en mycket kraftfull meditation. Helt underbart!

Idag väntar jobb hela dagen.

Önskar er alla en fin dag!

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

MaMaMade
0

Morrn!

*Schsss*, inte så högt Elpida! Inga hamstrar i detta hus! Skrattande

Trevligt med "främmen" Clary! Hoppas ni får en fin dag tillsammans!

Frukostdags här. "Slavpasset" idag samt halva dagen imorgon men sedan lättar det då h*n åker iväg en sväng på semester, har bara ett pass kvar där, vad jag vet iaf. Men jag hoppas ju få ngt med mer tid o sammanhängande istället. Gärna med rast mitt i, det är tufft att köra 7 h i sträck o måsta äta på…i…jobbet o dessutom bara äta, inte kunna koppla bort ett tag med en tidning/stickning ed.

Somnade gotteligott efter 2 valeriana men vaknade efter 3 h sömn o har legat vaken sedan dess (kl 3). Tror att det är för att jag inte trivs riktigt med de här "slavpassen" som jag kallar dem. Har inget emot att jobba som sagt men jag har lite svårt att välja bort, vill för mkt o får prestationsångest tror jag. Nåväl, näst sista passet idag kan man säga.

Måste ha fått hjärnsläpp i juli när jag skulle jobba in gårdagens lediga dag. När jag räknade ihop timmarna för juli månad igår fick jag det till att jag ändå ligger 11 h plus! Fast de är bra att ha om vi drar till fjälls för då kan jag få en till ledig dag…el egentligen 2 men jag tar nog kortare dagar istället. Får se vad min "dam" säger om saken.

Spännande idag, Attendo Care skulle ringa henne igår o fråga om hon vill fortsätta att ha mig i stan till hösten. Får se om hon säger ngt idag. Lugnt jobb med bra tider, å andra sidan skulle det vara roligt med ett jobb där man har arbetskamrater också.

Nä, bäst att trycka i sig resternade frukost nu. Ha en fin dag allahopa!  Kyss

shigne
0

Go´morron!

Varit vaken sen 5 imorse….behöver sova, men är pigg som en lärka vid den tiden.

Idag skiner solen och jag hoppas gräsmattan torkar upp snart så jag kan klippa och pyssla ute lite. Sen åker jag och en granne in till stan, ska handla färg till hallen.

Skulle vilja göra en schablon alldeles innanför dörren - skriva en liten text med STORA bokstäver. Nån som gjort det och kan rek. vad jag behöver? Eller finns det färdiga bokstäver att använda som schablon?

Önskar alla en härlig dag!

[GunillaF]
0

God morgon

Solen skiner från en klarblå himmel och inne på kontoret sitter jag och suktar….

Ha en bra dag alla!

april4
0

Gomorron. Gråmulet här fast solen försöker tränga sig igenom molntäcket. Ska cykla till stan ca 1,5 mil t/r.

Fick ett gallstensanfall igårkväll, den första på jättelänge. Riktigt ont hade jag och undrade vad jag hade ätit. Sen kom jag på att det var nog filmjöken som var orsaken. För surt antagligen.

Ha en fin dag Skrattande

abbis
0

#4 Vilken text ska du ha ? Jag säljer färdiga typsnitt som man klistrar fast .Ska du ströppla kan du köpa styv plast på panduro och skära it versaler själv. Typsnitt hittar du på google sen förstorar du upp dom och drar ut dom på en skrivare..

Här i Nora är det grått  grått grått..Hoppas min praktikant kommer idag.Hon va hemma med huvudvärk igår.Jag jobbar med inflammation i armarna och jag är rätt beroende av att folk  kan jobba ..Får äta mina starka värktabletter f.n.

Igår kändes det som att jag vaktade kunder hela dagen *L*

ha de gött

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Go'dagens allihop! Finväder idag trots störtskurarna igår kväll, en tackar o tar emot!

Har jobbat på morgonen så därför är jag lite sen, men innan jag stack väg så hann jag fånga dagen på kort i alla fall.

Morgonstund har guld i mun..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Tuva-Lena
0

…och står man riktigt tyst där i buskaget så kan man få uppleva ett o annat som sätter guldkant på tillvaron..

Den här damen hade inte en aning om att jag kollade in henne.

MaMaMade
0

Tjusig donna, Tuvan! Här kan vi fröjdas åt både tranor o rävar bakom huset. Det finns grävling också men de är lite skyggare. Rådjuren håller till uppe på backen el söder på byn så dem ser vi inte från huset men ngn älg kan kliva förbi emellanåt. Snart kommer väl kanadagässen flygande o kanske ngn svan. Har kornåker bredvid huset i år men frågan är om det blir för nära oss för att de ska vilja slå sig ner där. Har fortfarande inte fått se Nallefar men min systerdotter fick ett möte en kväll. Hon gick på promenad efter en skogsväg bakom deras hus där hon ofta joggar/promenerar o plötsligt står det en björn bakom en kurva. De kom överens att gå åt varsitt håll…

Det bidde en lång dag med 1 h övertid men det ger ju mer klirr i kassan i slutet av sept. Lite ödmjukare ton idag…men det gör ju inte jobbet mindre stressigt. Jag fixar inte 7 h på raken utan rast där jag kan gå undan o sitta ner o vara *ledig* o lägga upp fötterna ett tag.

Det har kommit in pengar på kontot, h*n har räknat på 80 kr/h…vette 17 om jag har skrivit på ett sådant kontrakt! Orkar inte bråka nu utan ska skicka in uppgift till löneansvarig på hur mkt pengar jag har fått samt tidsuppgifterna o ber henne kolla så att det stämmer. Sedan ber jag henne skicka en lönespecifikation samt vänligen en kopia på anställningskontraktet…med vänliga hälsningar…o så går jag vidare därifrån om det nu är helt åt skogens. *Sååå* dumt att jag inte tog en kopia, talade om det men hade bråttom att få iväg papperen…*skäms*!

Jamen livet är ju stenkul nästan jämt ju! Hade samtal med jobbcoachen idag, det händer inte så mkt men när jag tänker efter så har jag nog kommit en bit på väg. Man får inte vänta sig under på en gång! Ska ringa KomVux imorgon, blir spännande! Dessutom ringde de från Attendo Care i em men då stod jag o jobbade bredvid min dam så jag bad att få återkomma imorgon. Undrar vad hon hade att säga…hoppas jag kan sova inatt!

Nu ska jag göra mig en kopp grönt vanlijte o lägga mig i sängen o läsa en tidning. Förmodligen knoppar jag in tämligen snabbt, har några h att ta igen! Suss o vackra drömmar på er! Kyss

MaMaMade
0

Asch, glömde bort att tillkännage 2 st *ytterst* viktiga saker!

Jag o Guben firar vår 19-åriga bröllopsdag idag! Visst är vi duktiga som stått ut förgiftade så länge!? Tungan ute Skrattande 

Sedan tycker jag att ni ska kika in på Öregrunds Rådhus om ni har vägarna förbi i helgen eller en vecka framåt. En konstnär jag känner jag utställning där mellan den 7-15 augusti. Kolla in hans hemsida…tycker du om djur o fåglar framförallt kommer du att gilla tavlorna! (Där finns ett fantastiskt porträtt av en räv, Tuvan! Önskar att jag var rik…)

JILE
0

Godkväll, vad kul med hamster Elpida, det hade jag med när jag var liten..synd att de inte blir så gamla.

Hade en räv här på gården som hade fått skabb..Stackarn..han stod och kisade med ögonen för den såg knappt pga av att huden hade svällt. Min bror sköt den igår…så fina djur och ska få en sådan plågsam sjukdom.

Idag har jag varit på fika till en godvän.

Har broderat på en doptavla som min systerdotter ska få till sin lilla Troj som ska döpas. Är inne på min tredje tavla..trodde inte att de skulle få tre så fort….men det är bara kul..fast ögonen går i kors med, lika broderiet.Glad

Mår så bra av min näringsdryck, hoppas det håller isig och att migränen är ett minne blott…

Kram och nattinatti

[GunillaF]
0

Håhåjaja…jag tvättar, stryker och packar för fulla muggar. Sedan så funderar jag och så byter jag ut en del kläder och skor till andra kläder och skor…. Fasen vad det var besvärligt att bestämma sig idag då..Obestämd

Jag är mest van att åka på solsemester och då behöver man inte så mycket med sig. En bikini eller tre… Men nu är det värre.

Bikini, regnkläder, finkläder, vardagskläder, vandringskläder…Pust!

Det blir väl någon råd med det här… imorronnatt!

Nu ska jag sussa. Sov gott med er!Kyss

JILE
0

#13 Hoppas det blir bra tillslut.Glad

Ha en trevlig semester eller tripp.

Kram Jile

[GunillaF]
0

#14 Tack snälla du. Jaa, alltid hamnar det nått i resväskan! För mycket antagligen, som vanligt.Flört

Tuva-Lena
0

#13 Oj var skall du åka Gunilla? Hittar inget inlägg.. Obestämd

JILE
0

#15 jo det är ju alltid så, inget man vill ta ur heller.Skrattande

[GunillaF]
0

#16 Har jag lyckats missa att informera dig! Tungan uteTyst Jag tycker att jag tjatat ihjäl er med min resa..

Jag ska följa min dotter, måg och mitt lilla barnbarn till Schweiz i två veckor. Ska vara nanny åt mitt barnbarn (han är drygt 1 1/2 år) medan hans föräldrar spelar på konserter och är med i en musical där.

Barnbarnet och jag ska göra utflykter så gott det går och ha det allmänt trevligt! Åker till dottern på Torsdagkväll och vidare till Arlanda på Fredag. Landar i Zûriz (stavas det så?) på Fredagkväll. Kommer hem Månd 23 Augusti, utrustad med en himla massa bilder (hoppas jag)

JILE
0

#18 Detta har jag med missat..vad spännande och roligt. Har du en sådan duktig dotter och måg.Glad Skönt att komma iväg efter allt du varit med om nu när jag tänker på djuren.

Kram

Tuva-Lena
0

Åhh jämars så kul! Glad Hoppas att du får en helt underbar tid med dina "barn". Zürich stavas det.. men det gör ingenting, stan är lika vacker ändå. Flört Puss o kram och ha en härlig resa! Tungan ute

[GunillaF]
0

#19 Jaa, de är så duktiga må du tro. Fattas bara - de är musiklärare båda två!!!Skrattande

Ett miljöombyte kan vara bra.

Kramelikram

Inlägget är låst för nya kommentarer