Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 4105 ggr
shigne
0

Dagens pratbubbla 18/8

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Go´morron alla!

Solen skiner idag igen Skrattande.

Nu ska jag lägga sista handen vid målningen i hallen, försöka få igång gräsklipparen - tja, sen får jag se vad dagen har för överraskning.

Önskar alla en härlig dag!

Kram

MaMaMade
0

Morning korsning!

Halvmulet o blåser halv storm så hur vädret har tänkt det idag vette 17! +18 grader dock så jag hoppas att det stillnar av lite, vill ha liiite mer värme ett tag till. Ska jobba ute idag vad jag vet; en låda till skall rensas ur o fyllas på nytt enligt "lasagne"-metoden. Dynga, kvistar, gräs o jord i olika lager. Hoppas få göra zucchini-confit också, en squash är mogen nu o fortsätter det att blåsa såhär kan det vara skönt att gå in ett tag.

Sov hyfsat inatt, tack vare ½ piller. Inte nöjd med det men det var skönt att få sova. Tyvärr gick Minstan på toa o var ledsen o grät efter mamma, *precis* när jag kände att det verkade som bäst så liiite mosig är jag men det blåser nog bort när jag kommer ut.

Längtar sanslöst till fjällen, tystnaden o den makalösa utsikten! Håller tummarna för att snorigheten ska stanna där den är, halsont hålla sig borta, att vädret blir kanon samt att det kommer att lysa guldgult av kantareller i backarna!

Ha en fin dag! Vi hörs i afton! Kyss

Tuva-Lena
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Go'dagens allihopa!Glad

Jag kommer precis hem ifrån skogen där jag har sjösatt ett gäng kanotister. Idag gäller det verkligen att hålla tungan rätt i munnen när man paddlar för det råder halv storm. Underbart skönt med den klara luften i alla fall och man kan alltid paddla utmed land.

Får ta och röja lite hemma idag, har varit fullt upp nu några dagar så allt blir eftersatt.

Ha finaste dagen allihop, vi träffs till kvällningen! Glad

En del av kanoterna står färdiga för avfärd..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

[Jeremina]
0

God eftermiddag till er alla och Tuvan det ser mysigt ut med kanoterna.

Elpida
0

God kväller!

Idag har barnen börjat skolan så jag har varit med åttaåringen hela dagen. De har slagit ihop deras klass med 3:orna så det var lite pirrigt för det lilla livet Glad. Vi passade på att åka till Åseda och titta efter skor (hittade inga)  och tog en fika. Lustigt nog sitter en kvinna där som bodde hemikring när jag var liten. Vi har nog inte setts sedan jag var sådär 12 men hon kände igen mig direktGlad. Hon har varit i Indien rätt länge och utbildat sig inom Kundaliniyoga så vi fick en trevlig pratstund. Hon kör igång med prova på- dagar om två veckor i Växjö så då ska jag nog gå dit. Eftersom jag inte hittar några meditationsträffar här så är det ett fullgott alternativ!!

Det närmar sig Shigne - du är så himla duktig!!! Snart får vi väl se bilder hoppas jag… ;-)

Hoppas ni haft en bra dag!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

MaMaMade
0

Ujujuj, idag har MaMa slitit! En till pallodling är uppgrävd o omstuvad enligt lasagne-metodens regler. Lite tyngre jord i denna, mer ogräs o efter idogt slitaden med 2 st jordklumpar kom jag fram till att de inte bestod av jord utan av *trädstubbar*! Stel, öm o blåslagen…halv storm så ögonen har varit fulla med omkringyrande jord men det tar jag så gärna bara jag får vara ute när solen skiner!

Imorgon ska jag träffa blivande bossen i stan, lite småspännande liksom. Tycker ni att jag ska nämna att jag tänker läsa in basmedicin vilket innebär att jag är borta från jobbet i 4 veckor? Eller ska jag vänta tills jag skrivit på anställningsbeviset? Tycker att de borde se det som en fördel att jag vill förkovra mig. Min "dam" tycker iaf att jag ska blir "massör"; "du har det i händerna" säger hon varje ggn jag smörjer in henne på ryggen. Glad

Måste ringa barnkliniken imorgon o be om ett intyg på att Minstan är laktoskänslig. Hoppas vi inte behöver åka ner o ta prover bara! Skolan kräver visst intyg numer, enligt skolans mattant. Har försökt förklara Minstan´s problem för henne men mattanten blir bara konfys. Lillan tål laktos i lagad mat samt vanligt smör på mackorna men inte 2 glas mjölk el en jätteladdning grädde t ex, då kan hon få magknip. Har sagt att det räcker om det finns laktosfri mjölk till lunch samt laktosfri yoghurt de ggr de har utflykt med det bidde för besvärligt att förstå. Jag tror atthon tror att man antingen tål det el så är man jättekänslig…*suck*! Obestämd

Ser fram emot morgondagens jobbar-em; laga lunch o städa bort, klippa gräsmattan, kanske en prommis o så duschning. Lagomt! På fredag fm blir det väl städning av den enorma stugan på 10 kvm, renbäddning o ngn tvätt skulle jag tro. Också det väldigt lagomt! Sedan drar vi snabbt iväg norröver; *hurrey*! Skrattande

Ha en fin kväll nu! Kyss

Pagan
0

Hej kära fränkor

Hoppas att Ni haft en bra dag och får en ännu bättre kväll. kram på er

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Elpida
0

Attans vad du är duktig MaMa, blir alldeles trött av att bara läsa.Kyss

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus