Dagens pratbubbla 19/8
Go´morron!
Låg kvar i sängen en stund och tänkte på alla här….alla som har det jobbigt. En stor, stor kram till Er!
Här lyser solen från en klarblå himmel. Bara nån plusgrad än så länge.
I eftermiddag kommer äntligen sambon hem o vilar en stund - har varit borta sen den 31 juli! Åker o jobbar igen imorgon….
Tänkte på det här att vara ensam hemma - vilken tur att jag kommer överens med mej själv, så går allt mycket lättare 
Önskar alla en härlig dag!
Godmorgon Shigne och alla andra!
Gråväder här idag, men varmt, lugnt och skönt. Längtar efter en härlig promenad, men först ska det bli frukost.
"Fokusera på det positiva och fånga dagen"
Önskar er alla en riktigt fin dag!
Med ljus och kärlek... Tina
Godmorgon shigne!
Här låg jag igårkväll o tänkte på alla som har det jobbigt just nu! Pyssar o kramar från mig med! 
Klarblå himmel men kyligt ute, +10 grader i solen nu. Äter lite klappgröt till frukost, ska ta en kopp te o sedan blir det prommis med Tass o Guben…om jag får upp honom ur sängen vill säga.
Kan inte släppa bankbesöket på tisdag riktigt. Ni vet, vågar inte lita på Guben riktigt när han säger att det är lugnt. Han har ju velat "bespara" mig tidigare, han vill kanske inte förstöra min kommande vilohelg. Han verkar ha fått tillbaka lite av magproblemen men det kan ju bero på kass mathållning under några veckor också. Nåväl, den som lever får se!
Ska iväg o skriva anställningskontrakt för min "dam" inne i stan idag. Det ska bli spännande o höra om de kan erbjuda mig en extra dag hos någon annan. Jag vill ju så gärna slippa assistentjobbet i vinter. Eller att grannkommunen ger min "dam"´s mamma mer hemtjänst o mig den anställningen. *Affirmera o tänk positivt*! 
Håll tummarna för jobb o att det finns folk på stället där jag glömde min stickkorg…har snart 3 par strumpor klara men är beroende av mina strumpstickor till att få ihop tårna på dem! *NAKNAR* mina älskade strumpisar! Blir lättare att sticka i bilen till o från stugan till helgen också…
Nä, bäst att gå o väcka Gubisen. Ha en fin dag allahopa! 

Go morgon på er.
Eftersom jag fått den del frågor kring vad som hänt, så är det så att vi i måndagsmorse fick ta ambulansen in. Det visade sig att han fått ett bråck på stora kroppspulsådern i magen, det hade uppmärksammats i juni men nu vuxit snabbt. Blev akut operation måndagskväll som han tack och lov klarade av. Att råka ut för detta samtidigt som han försöker återhämta sig från canceroperationen och går på cytostatika känns så orättvis men livet är ju inte rättvis eller har vi varit så jäkliga i tidigare liv att vi förtjänar det här?
MaMa på nåt vis känner jag det som om du och din Gube borde sätta er och gå igenom ekonomin, göra en enkel budget för att han ska slippa bära allt själv och du ska veta hur landet ligger. Kan lova dig att sånt underlättar istället för att det ska komma överraskningar. Jag vet hur jäkligt det kan vara med icke fungerande ekonomi men vet också att man på sikt kan ordna det när man har kontroll på vad som pågår.
Önskar er alla en bra dag
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Go'morron på er vännerna!
Underbart att se dig Clary!
Jag håller med dig, jag tror definitivt inte att ditt förra liv var så egoistiskt eller "enkelt" att du skall behöva ha det så här jobbigt i det här livet! Aldrig, en person kan inte förändras så.. Jag önskar av hela mitt hjärta att du och din man kan få lugn och ro så att ni båda får en chans att återhämta er. 
(Jag tror att den där teorin mest är tänkt att fungera som "tröst" för dem som har det jobbigt i det här livet - just för att det inte finns någon levande person som kan förändra eller hjälpa för stunden. Då fritar man samtidigt omgivningen ifrån ansvar - eftersom det är "förutbestämt" och "självvalt". Nej, en dålig tröst tycker jag.)
Vi har också fint väder shigne men kallt nu på morgonen, fast solen värmer så skönt ute på verandan där jag har druckit kaffet. Så trist för dig att vara ensam så långa perioder, men det är tur att du inte är rädd för ensamheten utan kan göra nånting kreativt av tiden. Jag skall jag gå loss på rabatterna idag som har vuxit "sönder" - kan man säga så? En del växter har tagit över för mycket så jag måste flytta om en del.
KLoka råd du får av Clary Mama, jag tror också att bästa lösningen är att ta tjuren vid hornen. Det som man lyfter upp till ytan kan man förändra, medan det som ligger dolt förblir oförändrat - och fortsätter att drabba familjen.. 
Mitt härliga kanotgäng från igår!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Men va skönt att det gick så bra,clary!
Till alla som har det jobbigt sänder även jag en tanke..många kämpar med sitt och det är inte alltid så lätt.
Dagen är grå och regnig i Nora..Här har turisterna tunnats ut rejält .Jag jobbar med grejer till marken nästa helg och hoppas på bra väder då.Sista chansen att få in lite stålar för sen blir det dött här.
Ni får ha en bra dag!
kram
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

God middag!
Clary, skickar lite energier till både dig och käre maken!!! Pyss på dig!!
Här är det ganska grått och lite småkyligt. Har börjat dagen med möte och nu fungerar inte programmen när jag kommer tillbaka - hmmph!
Shigne, visst är det tur att man "tycker om" att umgås med sig själv - det skulle jag gärna göra oftare…;-) Och när barnen blir stora/större och flyttat får vi väl se vad jag tycker då….
#5 Vad du kämpar på Abbis, hoppas du får ihop det till marknaden nu!
Ha en fortsatt bra dag hälsar en något trött Elpida!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
God förmiddag!
Ska i väg med minstan och äldstan och tvillingarna på skojsigheter nuuu.
Clary varma tankeenergier sänds iväg till dig och maken från mig.
Hej!
Har inte varit inne på några dar eftersom jag inte har tillgång till internät just nu,så jag passar på att kika in med en hälsning lite snabbt nu när jag fick en möjlighet.
Ha så bra allihopa.
~ mayolica ~
Godafton!
Clary; kramar till er! 
Jag tror nog att vi själva emellanåt väljer att "ta på oss" svårigheter för att utvecklas men det finns inget som säger att det kan komma lite extra elände på vägen. *Så* förutbestämt är nog inte våra liv. Synd att så mkt kommer "i klump" för vissa.
Ekonomi; har väl rätt så bra koll numer, det är mest oro som blir till av gammal vana. Efter några smällar känner man av minsta lilla förändring. Han är lite nervös över jobben just nu också, han har ju 3 inskickade ansökningar där alla 3 är intresserade av honom…fast i september. Det är tungt att bara gå o vänta! 
Själv har jag träffat nya bossen idag, trevliga människor såhär i första mötet iaf. Kundansvarig ska försöka få upp antalet h för min "dam" till samma som jag haft för grannkommunen nu under sommaren. Blir det så får jag 3x6 h/v istället för bara 2x6h. Håller tummarna för att "mormor" ska gå med på o få mer hemtjänst o att det blir minst 2 hx2 dagar i v för mig. Då är jag uppe på ca 60% o får Guben heltidsjobb så behövs det inte mer. *Kniiiper*! 
Borde inte gnälla men; *besviken*! Min systerdotter har börjat att jobba den här veckan o glömt bort att ringa o säga det till oss. Det innebär att vi *inte* kommer iväg vid 14-tiden imorgon som planerat utan först vid 16:30…*suck*! Hinner således bara äta när vi kommer fram o så är det helmörkt! Nåja, är det lite kyligt får vi elda lite o njuta av våra räkor o lite vin, kanske det är ngn bra film på TV. Tre h är mkt ibland!
Slipper iaf stressa efter jobbet, kan duscha i lugn o ro, göra lite fika att ha i bilen o krama töserna *mååånga* ggr!
Kunde ha varit värre; hon kunde vara utsjuk o inte kunna komma öht t ex…el att ngn av kan ju bli sjuk ed.
Nu ska jag ta en dusch, äta middag o sedan tvätta o packa så allt är klart till imorgon. Ha en fin kväll hörrni! 

God kväll!
Sänder varma tankar till dig och din man Clary och önskar av hjärtat att att allt går väl för er.
#4 Härllig bild Tuvan, vad är det för ålder på gänget?
#9 Önskar er en riktigt härlig helg MaMa!
Ha det gott alla!