Dagens pratbubbla 20/8
Go´morron alla!
Gråmulen dag, droppar lite från taken…
Sambon åkte till jobbet imorse, kom hem igår och åkte för nån timme sen igen! Så just nu känner jag mej som ensammast i hela världen 
Men vi hann iallafall ses en liten stund! Inget ont som har nått gott med sej!
Idag åker jag med syrran in till stan o shoppar loss lite…..fyller på matförrådet så jag klarar mej ett tag till!
Önskar alla en härlig dag! Kram
Halloj!
Klarblå himmel o +5 grader nu på morgonkvisten…*BRRR*! Ont i axlarna så Guben har gnidit in lite liniment o snart blir det en klick Voltaren också, så jag klarar städningen på jobbet idag. Tack o lov ganska så lättstädat där men man vill ju visa framfötterna om de nu funderar på att anställa en! 
Tittar väl in o säger hej då i em, fick ju tid till det nu när min systerdotter tyvärr måste jobba idag. Nä, bäst att ta tänderna en sväng o sedan är jag på G. Ha en fin dag allahopa! 
Godmorgon på er!
Idag har vi fint väder igen. Solen lyser från en klarblå himmel och fåglarna kvittrar så fint.
Idag har jag fått lite egen tid vilket innebär att jag får chansen att jobba undan en del. Härligt!
Hoppas att det blir en trevlig shoppingrunda Shigne!
Trevlig helg önskar jag dig och maken MaMaMade och även alla andra!
Med ljus och kärlek... Tina
Godmorgon på er alla!
Fredag och skolstart här, lilltjejen börjar fyran och gick till skolan med pirr i magen, ny lärare men bara vikarie första terminen nästa termin ska den ordinarie läraren börja hon tycker det är lite jobbigt att byta lärare de vet inte vem någon av de två är.
önskar er en härlig fredag!
God förmiddag 
Här är det gråmulet och det hänger regn u luften..Har nu ett ständigt återkommande problem då jag är själv i butiken.Jag kan inte gå till banken .Har hela utställningen ute och kan inte stänga för att gå iväg en stund..'
Saknar växel och det är helg!
Paket som skulle iväg i veckan tog flera dagar innan jag hittade någon jag kunde lita på att gå iväg med..inte bra!
Efter sista utställningsdagen funderar jag starkt på att bara ha öppet halvdagar .Har funderat länge på detta!
Har det bra tjejer!
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Go'morron! 
Kallt här också MaMa. Imorse när jag släppte ut katten var det soligt o fint, men nu har molnen klumpat ihop sig över himlen. Känns kallt, bara 8 grader just nu och ingen sol. Brrr. Värmepumpen får göra rätt för sig en stund så att vi får upp värmen..
Måste åka in till lokalen idag och städa lite. Till veckan börjar allvaret på allvar s a s.. Skall bli roligt att komma igång igen, och med "kylan" vi har fått nu så kommer säkert telefonen att börja ringa också.
Såå tråkigt för dig shigne, att du inte fick hålla om din käraste nån längre stund, men du får krama vovven lite extra istället. Dom är bra som ersättare. visst..?
Jag skall själv på en liten shoppingtur idag - på Lidl!
Billiga BH:ar plus stolsöverdrag som jag kan trä över mina gamla matmöbler som står på vinden just nu, och det är ju synd. Vackra stolar som farfar har snickrat men omöjliga att sitta i. 
Ha finaste dagen allihop!
Mina go'pälsar kramar varandra också.. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Godförmiddag på er!
Ha en rolig shoppingdag Shigne.
Åh vad söta djur Tuva-Lena det var en fin bild på dom.
Tråkigt med värk i axlarna Mamamade
Ja nillanb inte roligt när det byts och inte får den rätta från början.
Ja jag får komma och hjälpa dig Abbis om du bodde närmare :-)
Nu var det helg igen då och en skolvecka har gått….här är +12 grader. Vädrat och man fryser nästan om fossingarna.
Har varit pigg pga av min nya näringsdryck jag och dotter börjat dricka, är så glad åt den som jag inte trodde på i början. Så många har blivit bra iallt från tinnitus, migrän, värk reumatiskt mm så nu ser jag framemot min värk i nacke och muskler så man kaarbeta igen ordentligt. Dotter håller sig ända till lunch i skolan är piggare av morgonsdrycken hon tar. Det är väl av näringen hon får.
Imorgon blir det dop min doptavla som jag broderat hämtade jag hem igår och den var så fin med ram runt.
Ha en härlig helg skön och avslappnande.
kram June
Hallojsan!
Allt är packat utom den mat som vi ska ha med oss. Guben skjutsar upp Sonen till en kompis inne i samhället. Det är FF o NN ville ha sällskap, passar bra för då får Sonen lite kul i helgen också. Det torde bli massor av läsk, kanelbullar, pizza till middag o massor av dataspel om jag känner dem rätt. 
Nu ska jag trava iväg o hämta lite färskpotatis att ha med + en knippe färsk dill. Guben ska hämta min systerdotter på hemvägen o det var bestämt kl 16 så det är bäst att vara beredd när de kommer. Ska hinna in på blomsterbutiken i Lycksele innan de stänger, hoppas att de har öppet till kl 18 iaf!
Det var kallt som 17 imorse men det har klarnat upp o nu är himlen klarblå. Tempen har legat på ca 17 i halvskugga på jobbet o jag hoppas att det håller i sig hela helgen o är detsamma uppöver. 
Ha en jättetrevlig helg nu allahopa, det ska vi ha! 

Av familjeskäl kommer jag inte vara så aktiv de närmaste dagarna. Tänker på er alla och önskar er det bästa tills vi hörs igen!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
#8 Nämen usch hoppas det inte är ngt eländigt.
kram Jile