Dagens pratbubbla 21/8
Gomorron alla!
Regn och grått och trist idag, bara +8 grader ute. Den sommaren försvann snabbt!
Idag blir det lite städning inomhus och några matlådor till sambon ska lagas till och frysas in.
Annars så tar jag nog dagen som den kommer.
Önskar alla en fin dag!
Godmorgon!
Ljuvlig morgon och jag sitter just nu och betraktar en ekorre som springer omkring i träden här intill. Den har fullt upp med vad den nu gör.
Idag vaknade jag sent, men känner mig fullständigt utsövd. Ska in och ta mig lite frukost. Under dagen ska jag försöka njuta av det fina vädret så mycket som möjligt och ikväll blir det kräftskiva.
Önskar er allt gott!
Med ljus och kärlek... Tina
Gomorron shigne och Tilja!
Vi har klarat oss ifrån regnet än så länge, så sommaren kom tillbaka med ljumma vindar men utan sol. När jag tittade ut så var det 17 grader, jämfört med igår då vi bara hade 8 den här tiden. Måste till kyrkogården och vattna, länge sen jag kollade gravarna nu.. Fortsätter nog med rabatter idag, sedan tar jag en sväng ut till storskogen för att se om blåbären gömmer sig där istället. Här omkring är det tomt på dem.
Vaknade sent jag cokså Tilja och det hör till ovanligheterna, men jag var beredd på regn så jag hade ingen brådska upp idag.
Nu bär det iväg ut i skogen!
Ha en fin dag allihop!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Go förmiddag
Efter en natt med många tankar och funderingar tittar jag ut och tycker det ser höstlikt ut. Tiden har försvunnit alldeles för fort och vi har inte hunnit med att njuta som vi tänkt.
Tar en dag på hemmaplan och försöker återfå lite energi så jag kan åka in till sjukhuset i morgon igen.
Ska pyssla lite i rabatterna om det inte kommer regn för då får det bli stryktvätten.
Ha en bra lördag
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Idag har vi 29 grader här i Schweiz!
I morse åkte vi upp i en kabinbana, 1 kilometer drygt, rakt uppför alpbranterna! Iiii…vad det kändes otäckt till att börja med….Men efter en stund glömde man bort det för utsikten var helt fantastisk!
Väl där uppe så fotvandrade vi ännu högre upp…
Vilken luft och vilka vyer. Helt oslagbart! Jag badade fötter o be i en ISKALL bäck (fors). Kunde inte låta bli trots att jag är superförkyld.
I morgon blir det avresa från den här byn vid lunschtid, till flygplatsen drygt två timmar härifrån. Landar på Arlanda sent i morgonkväll, sedan får jag "dra järnet" hemöver med bilen så jag kommer i tid till jobbet på Måndagmorgon kl. 8. 
Hej på er
Stängde för en kvart sedan..Släntrar omkring lite löst folk efter stängningsdags.Tur det för det kom in 5 killar som handlade för 1700 bla ett utställningsföremål..Hade jag aldrig sålt om jag stängt kl 2.
Sitter och samlar kraft att åka och hälsa på mor..inte kul!
ha det gott
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

God middag!
Idag har vi en mulen dag och kvavt, har varit med en väninna på stan och fikat och tittat in i två seconhandbutiker.
Vi tycker båda det är kul att gå och titta på alla prylar, stora som små, hittade två böcker, måste ju en bokmal ha
När jag läst dom så lämnar jag tillbaka så kan dom säljas en gång till, pengarna går ju till välgörande ändamål.
#3 Jag önskar innerligt att du och maken kan få njuta av en fin höst i stället Clary. Sänder varma tankar och kram till er båda.
Ha en fin lördag kväll allihopa. Kram/ Toyan