Dagens ord 22/8

Om det vore så väl…
Tack Shigne
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Jaaa, visst är det så shigne! Precis min inställning. Imorse funderade jag över vad jag gjort i livet. I alla fall kom jag fram till att det var en massa "dumheter" mest.. men jag har haft roligt och lärt mig massor! Det beror lite på vad man förväntar sig och vad man vill använda livet till. Framför allt så skall man inte jämföra sig med andra - för då blir allting omöjligt och det man vill göra blir fel! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Tackar för det, shigne! Det är rätt framställning av de visdomsorden…avskyr när någon säger: "Vem som helst klarar av precis vad som helst bara man vill o verkligen försöker!" Det låter som himla hurtigt o nedvärderande mot de som kämpar. Framfört på "ditt" sätt låter det bara bra o positivt! 
#2 Funderade själv över mitt liv nu i helgen då tid o ro fanns till sådana tankar. Lite deprimerande men å andra sidan är det inte lätt att styra vare sig omgivningen el sjukdomar som depp etc. Känner *lite* ålderskris, kanske för att Minstan börjar skolan nu men inser också att de "förlorade" åren gett mig viss insikt i livet. Det är ju ändå historia nu o man kan inte göra om just de åren, bara hoppas att man blivit lite klokare till nästa liv!