Bubblar inom mig av frustration
Min mamma ringde just. Hon berättade att hon nu inte har sovit på en vecka. Detta på grund av en läkare som lovat skriva ut hostmedicin till henne, men som verkar har skitit i det fullständigt. Hon har inte hört ett ord från honom och det har gått två veckor sedan hon äntligen tog tag i att få komma till läkaren. Hostmedicinen lovades att skickas till henne snarast, men när den inte kommit efter några dagar fick hon som tur va tag på en flaska med endast lite hostmedicin kvar i. Den tog ju snart slut såklart och efter det har hon endast sovit runt tre timmar på sju dagar. Hon är i upplösningstillstånd. Det är inte heller första gången liknande händer. Hon har varit sjukskriven i större delen av hennes liv, och alltid upplevt att de med psykiska sjukdomar aldrig tas på allvar, att man ofta helt enkelt skiter i dem.
Det har hänt alltför många gånger att hennes ångestdämpande inte kommit, och att uteblivandet av den medicinen kan orsaka hennes eget självmord verkar ingen lägga en tanke på.
Vad ska vi göra?
Det är svårt det där - när man aldrig blir tagen på allvar!
Men om jag var i den situationen så skulle jag ringa och prata med dem på Patientnämnden. Där kan man få stöd och råd.
Du som anhörig kan ringa och prata med dem, det kan du göra anonymt om du vill.
Som patient är man rätt utlämnad - gäller att hitta rätt vårdpersonal!

Visste inte ens att de fanns, men ska absolut kontakta dem i så fall! Tack för tipset!..
Det är ganska vanligt inom sjukvården idag att man blir "bortglömd", och jag tror inte att det alltid är nonchalans. Men självkllart är det inte acceptabelt att din mamma skall ha det så här! Man får ringa och stöta på hela tiden, det är nog så, en del i alla fall, får sin hjälp. De tysta och snälla glömmer man bort. 
Bra tips du får av shigne. Kontakta pat nämnden - dom kan föra din talan. Hoppas att det ordnar sig för din mamma! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
En gammal sanning är att….Man måste vara frisk för att klara av att vara sjuk….
Tyvärr har det inte blivit bättre med det!
Man skall inte bara orka med sin sjukdom man skall orka kämpa för sin rätt som patient oxå
!!!!!!
Lycka till med patient nämnden!
Usch så jobbigt! 
Säger som de andra; ring Patientnämnden, hoppas att de kan hjälpa!

Skönt att få höra klocka ord från alla håll, det tröstar.:)