Dagens pratbubbla 23/8
Go´morron!
Sitter och dricker mitt morgonkaffe, utanför fönstret är det grå och tunga moln.
Irriterad över att jag inte kan sova längre, låg länge i sängen innan jag steg upp, tänkte på vad jag ska göra idag och i vilken ordning
.
Hahaha….nu när jag skriver det så känns det inte klokt! Inte undra på att jag inte somnar om, om jag ligger o tänker så där.
Jag önskar alla den finaste dagen! Kram

God morgon allihopa!
Idag sticker familjen till Göteborg på minisemester, ska bli underbart skönt.
Sköt om er nu och ha det så bra!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Godmorgon på er!
#1 ha det såå underbart i Götet med familjen Elpida 
Dottern och hennes kompisar har förförsta gången fått lov att cykla till skolan, Åhh vilket äventyr tre fnissiga tjejer cyklade iväg alldeles förtidigt i morse gick det sååå fort att bli klar
.
ha en underbar måndag alla!
Morrn!
Mulet o grått på barnens första skoldag. Sonen väcktes kl 6…*usch* vad en halvtimme gör mkt på morgonen! Taxin kom kl 6:50 för att hämta storbarnen o sedan tillbaka kl 7:15 för di små…för alltid förevigade av mor med klump i maggen. (Se sommarbildstråden.)
Stod på näsan igår när jag skulle packa in i bilen så vänster höft o armbåge ömmar. Känner mig stel i rygg o nacke men mer verkar det inte ha tagit, tack o lov! Ska väl ta en prommis med Gube o Tass innan jag åker till jobbet. Har pirr i magen; skolstart för Minstan…jobbigare än de andras skolstarter. Nu är det liksom "The End" på småbarnsåren. Långvecka vad jag vet…vill inte till ass-jobbet, är nervös för att hon vill anställa mig fast 1 dag/v…det lät ju så bra men känns så himla fel! 
Men annars så…håller tummarna så att de nästan går ur led för att Guben ska få jobb nu i september. Vi har talat om hur vi ska kunna börja fixa till huset lite, nu när vi hade lite lugn o ro i helgen. Jag är inne på att försöka lägga undan en liten slant samt köpa in en grej i månaden som vi behöver till huset. T ex köpa tapeter en månad, pärlspont en månad…då känns det inte lika tungt när man ska sätta igång…o mindre stress att få tag i allt. En liten morot under vintern också, ngt roligt att se fram emot. 
Har bestämt mig för hur jag vill ha det iaf. Röda väggar i vardagsrummet, vitpärlspont i köket som övergår till pärlspontspanel i hallen med en storblommig Joseph Frank-tapet i hallen (går i rött), dyra tapeter men det går ju inte så mkt när man har panel. Måla tak o dörrar vita i nämnda rum. Är less på blacka 80-talsfärger nu!
shigne: att grubbla nattetid är en av mina specialitéer. Välkommen i gänget! 
Elpida; ta hand om varandra o har en mysig vecka ihop! 
Ha en fin dag allahopa!
Godmorgon på er!
Tittar bara in som hastigast. Jag ska ha öppet hus hela veckan och är så spänd på hur det ska gå.
Elpida de varmaste tankar till er. Ta hand om er! 
Önskar er alla en ljus och fin dag!
Med ljus och kärlek... Tina
Go'morron allihop!
Så roligt att se dig Elpida och hoppas att ni får en avkopplande semster tillsammans! 
Du shigne, det var en väldns tur att du kom på varför du inte kan sova. Sånt där är jättefarligt när tankarna börjar ta över och kroppen ine kan låta bli att engagera sig.
Åh va roligt Tilja! Hoppas att du får en händelserik och spännande vecka med massor av besökare!
Mycket billigare än att annonsera dessutom.. 
Nillan, minns du hur det var när du själv var barn? Att få cykla iväg till skolan var liksom ett vuxet ansvar på nåt sätt, och man kände sig såå stolt! 
Mamsi, jag hoppas att du blir nöjd med dina röda väggar, låter klatschigt tycker jag. Vore jag du skulle jag nog ändå välja någon "lugnare" färg till din spralliga familj. 
Jag skall åka in till stan jag också, inte cykla däremot, och jobba några timmar idag. Skal bli roligt att komma igång igen efter sommaruppehållet, ser fram emot att få testa mina nya kunskaper.
Ha finaste dagen allihop! 
Minns ni ljuva maj när häggen blommade..?
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
God middag på er!
Nu är jag tillbaka till "verkligheten" igen. Kom hem kvart över fyra i morse. Sov tre timmar sedan morgonbestyr och iväg till jobbet.
Puh…är ganska trött idag så jag ska försöka komma isäng tidigt! 
Ha en fortsatt trevlig Måndag.

God middag!
Tittar in och önskar er en fortsatt fin dag.
Kram på er allihopa!

Go middag
Haft en lugn dag på hemmaplan idag. Städat undan lite och passat på att rensa lite i rabatterna. Skönt att få lite praktiska saker gjorda.
Elpida, ha det bara så bra 
Önskar er en trevlig fortsättning på dagen
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Hej på. Regnar lite just ni. Idag var det först jobb och nu sitter jag här o myser. Ha en fin kväll alla. Kram
Var rädda om varandra

Måste bara berätta, förra måndagen när vi tog ambulansen in, kom vår vägg-i-vägg granne precis förbi. Nu kom den andre mannen som bor där och knackade på bara för att tala om att om jag behövde prata eller bara ha lite sällskap var det bara att komma och knacka på, de tänker mycket på oss och ber för att allt ska sluta bra.
De är tre personer som bor där, två män och en dotter, amerikaner och musiker helt fantastiska människor. Det behövs inte så mycket för att tårarna ska rinna här och med den värme som strömmar emot mig från dessa människor är det kört. Börjar nästan återfå tron på mänskligheten 
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Kul att "se" dig igen, signemo! 
#10 Ibland så händer det… Vilken tur att ni fått så fina grannar, Clary! 
#10 Det är väl härligt att ha sånna grannar..
mer sånt på vår jord!
Idag har det varit en katastrof dag i butiken men det är marknad i helgen så folk väntar på detta!
Idag fick jag en förfrågan av köpmannaföreningen om jag med mina värkande armar kunde montera ner ett järnstaket på 150cmx400cm som ska ge fri passage vi vår gata..Jag gick ur KF för många år sen pga av en tvist och när jag gjorde detta frös dom inne mina presentkortspengar 4000:- vilket jag aldrig kan förlåta.Nu ska detta vara bortglömt tydligen, har lite svårt för sånt!!! Men eftersom jag har problem med armarna så sa jag nej..
ikväll blir det en lugn kväll
ha de
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/