Dagens pratbubbla 24/8
Go´morron!
Idag regnar det inte
!
Men jag är riktigt arg på mej själv - varför kan jag inte sova längre på morgonen…vet att jag behöver det!
Kom att tänka på ett medium som jag besökte för inte så länge sen - hon sa att jag brukar vara "uppe med tuppen" pga min nyfikenhet. Jag ville vara med när natten övergår till morgon, men sen var jag såååå seg att komma igång, kunde ta flera timmar!
Gissa hur rätt hon har då! 
Men jag gräver inte ner mej, tar mej själv i örat lite bara….
Jag njuter av livet just nu!
Önskar alla en härlig dag!
Nu ni ska ni få vara med om något ovanligt!
Abbi är vaaaaaaaken ..
Varför då undrar ni?
Tandläkar besök om 20 min…
Här regnar det och ska så göra tydligen i flera dagar…usch
ha en bra dag
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Morrn!
Jag önskar också att jag kunde sova lite längre än till kl 4 på morgonen! Eller åtminstone kunna somna om snabbt efter toabesöket för det är ofta det som "trycker på". Inatt bidde det extra sent eftersom Sonen kom först kl 20:30 för att "påminna" mig om att han behövde få sina kläder tvättade. Påpekade lite surt att då måste man ta av dem först o lägga dem i tvättstugan. Gärna påminna direkt man kommer hem från skolan också, "har mkt annat att tänka på också" som jag sa.
Vaknade av en brännande smärta i höger axel, hade sovit på sidan, säkerligen i flera h. Idag är jag så stel, så stel! Ska vi fortsätta med "sjukdom" så väntar vi nu på att töserna ska få vattkoppor då grannarnas pojke fick det igår. De leker ju med varandra varje dag så varför skulle de inte få det. Nåväl, lika bra att "göra bort" det!
Dagen är grå o jag måste fixa min "dam"´s klänning, plocka svarta vinbär, göra squashconfit o sedan är det banken kl 14. Försöka hitta på ngn slags middag, förmodligen falukorv då jag bara har ett par stycken fryst älgkött. Har svårt att komma ihåg att förbereda nu när jag jobbar, jättevimsig! Oj vad jag fryser! 3 h sömn är alldeles för lite!
Nåväl dagen går ändå. Ha en fin dag allahopa! 

Go morgon
Regn här, det gillar jag inte 
Snabeldraken och jag har en date innan jag ska dra in till stan igen.
Tandläkarn, inte kul att börja dagen med Abbis 
Önskar er en bra dag
Medarbetare på Feng Shui och Indien
God morgon på er1
Hos mig är det mulet, blåsigt och tio grader. Det var nästan så jag frös när jag cyklade till jobbet. Men jag är förtröstansfull - det brukar komma en "ny" sommar i September.
Ha det bra i da´!
Godmorgon på er!
Efter nattens häftiga regn har det nu klarnat upp och blivit riktigt fint ute. Njuter av dagens första kopp kaffe nere i min lokal. Den smakar extra gott idag när jag fått vänta så länge (hade inga kaffefilter hemma).
Lämnat yngste sonen i skolan, första skoldagen idag efter sommarlovet. Det kändes på något sätt skönt att återgå till vardagsrutinerna igen 
Önskar er alla en bra dag!
Med ljus och kärlek... Tina
Go'morron på er allihop!
Inte bra att sova så lite MaMa! Du som är igång hela dagen behöver mer sömn. Samma med fröken shigne - inte fundera så mycket! Det hinner du med senare på dagen.
Usch då abbi, gapa stort och vid rätt tillfälle slår du igen käkarna!
Håller tummarna för dig att det går bra - om inte så gör som i inledande mening. 
Hösten är här kan jag säga, kallt här också Gunilla men det är härligt på nåt sätt ändå. Varje årstid har sina förväntningar och pirret i magen ökar alltid när året gör en ny vändning - vad kommer nu..?
Apropå sömnen, har ni funderat över hur ni har inrett era sovrum? Färger tapeter, möbler? För mycket som stör ordningen, d v s svårt att hitta lugnet..? Välkomna in till oss på feng shui, där får ni veta orsaken! 
Ha nu finaste dagen idag!
Bild på älggräs/älgört. Bra vid muskel-ledvärk, förkylning och influensa. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

God morgon flickor
Regn har vi fått inatt och tidigt i morse men nu är det uppehåll och en blek sol fösöker titta fram.
Känner mig lite seg och trött trots att jag sovit längre än shigne och MaMa, 5 tim blev det.
Nu ska jag dricka en till mugg kaffe så piggnar jag till, så ska jag diska och plocka undan lite och sen är det dags att gå till jobbet.
Ska titta in på feng shui Tuvan och få tips.
Önskar er alla en fin dag!
Kram/ Toyan
Åker strax iväg till bankmötet…*puh*! Fick iaf nio mynt som dagens kort så det känns *lite* bättre. 
Har suttit o hoppats på att jag ska slippa jobba på torsdag (assistent-jobbet). Ska slänga iväg ett mail ikväll om jag inte hört ngt om det. Mellis fyller år på torsdag o vi har inte haft möjlighet att köpa ngn present, behöver handla mat också o de bästa kapen finns inne i stan. Är så öm i kroppen efter fallet också o det brukar ju vara järnet som gäller på det jobbet.
Ha en fin em o skänk oss en positiv tanke så de är snälla o glada på bankkontoret! 
Tja, vi överlevde det där med! Tur att bossen där är mkt trevlig o diplomatiskt. Vi bör dock hoppas på att Guben får jobb snart för annars tycker hon att vi ska sälja huset o flytta till en lägenhet istället.
Det är ganska sjukt att de måste rekommendera en sådan sak. Vi har räknat o räknat på ett sådant scenario o vi skulle dubbla våra levnadsomkostnader tämligen omgående. Men men…det är bara att bita ihop o hoppas o be om det bästa!
Är iaf helt tömd just nu. Absolut helt slut i kroppen o det tjuter i öronen av den där %/)¤/¤ "TV-paussignalen"! Kram på er!
#9 Dom har nog tänkt sig att ni bor i en tvåa i närheten av jobb så ni slipper ha bil

Jag håller ff på med min rotfyllning sen i våras för den misslyckades…Nu går det på garanti som tur är
va där och rensade för 2:a gången nu efter att dom trodde jag var färdigbehandlad..Kan säga att nu känns tanden värre
..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Nämen fy så jobbigt, abbis! Tur att du slipper betala iaf men vem vill göra om en sådan sak! Här blir det nog till att dra ut de 2 spräckta.
Jo, det blir nog bra att flytta in i en tvåa…frågan är *var*?! Får Guben jobbet i skogen o vi bor inne i samhället innebär det 5-8 mils pendling i några år för honom + 5½ mils pendling för mig. Bor vi i stan får jag närmare men han får pendla ca 12 mil. Nåja, vi är inte där än.

nämen stackars stackars Abbi. Smeker dig över kinden. Sitter och dreglar på webshopparnas tarotlekar, vill haaaa kolla in dessa kort
Fast jag har inte funnit dem i sverige - och de heter olika,Avalon eller Arthur tarot, så himla magisk…
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Oh vilka fina kort! Har inte kommit så långt att jag skaffat mig ngn lek än. Var så på G men det bidde ju som det bidde. Var väl inte dags än. Var finns de där då? Kan du inte köpa från utrikes?
Har mailat min brukare på assistent-jobbet o frågat om jag ska jobba där på torsdag el inte. Hoppas inte för vi måste fixa till Mellis födelsedag…även om pengarna behövs så…tja, shit också!
Önskar er alla en god natt o söta drömmar! 
Det kanske är fullmånen som spökar för er som sover dåligt!?! Jag brukar inte märka av den nämnvärt, men har noterat sämre sömn den här gången.
Här har vi haft fint väder men kallt, ser ut att bli regn nu inatt för mörka moln tornar upp sig.
Annars jobbar jag på, barnen har börjat skolan igen.
Hoppas ni får sova bättre och får njuta av uppehållsväder framöver.:)
Ritva
"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

God kväll!
Kikar in så här sent om aftonen. Vi har kommit hem från ett regnigt Göteborg. Gissa om det blev gråt och tandagnisslan när vi kom upp och Liseberg var stängt!!!! Vi som pratat med lilltjejen om alla karuseller vi skulle åka
. Fr.o.m denna veckan har de bara öppet tor-sönd… Det blev Universeum istället och det var mycket roligt och lärorikt. Idag shoppade vi bara och sedan åkte vi hem… det tog 2 timmar längre än vanligt. Maken körde fel och vi hamnade långt åt helskotta
Ja ja, nu är vi åtminstone hemma. Borta bra men hemma bäst som det heter…
.
Stora kramen till alla "icke-sovare" och tandvärkare och alla ni andra!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Åh vilka vackra tarotkort Pagan! Jag har också en vacker lek som heter Gendron Tarot - med "sagofigurer" på bilderna, men den här var verkligen fin! Jag köpte min på Amuetten. Den finns på nätet också MaMa om du är intersserad. Amuletten 
Hej o gokväll Ritva Kula att du får lite tid över för att titta in till oss! Ja visst är månen fin de här dagarna..? Hur går det med kursandet då..? 
Härligt att se dig igen Elpida! Hoppas att du har fått en skön avkoppling i Götet! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."