Dagens pratbubbla 30/8
Gomorron!
Vaknade till en kall (+4) morgon, det är mulet och morgondimman ligger som ett täcke över marken.
Idag hoppas jag att syrran ska in till stan, för här börjar det bli tomt i både kyl och skafferi. Längtar som bara den till sambon kommer hem och dessa ensamma dagar är över.
Men jag klagar inte, glad för att det äntligen finns jobb för honom, - jag bara längtar
.
Jag hoppas alla får en härlig dag!
kram

God morgon Shigne och alla andra
Här är det 10 grader och regn, inte så lustigt eftersom jag har en del att göra ute men får väl planera om.
Längtan, Shigne, känner jag väl till, att vara ensam när man är van att vara två är en jobbig känsla.
Önskar er en bra dag
Medarbetare på Feng Shui och Indien

Tack goa Shigne 
God morgon på er!
Ha en riktigt bra Måndag!
Godmorgon!
Även här var det kallt i morse, men det är fint väder och solen lyser. Sitter på jobbet och lyssnar till en nyinköpt skiva och bara njuter 
Önskar er alla en fin dag!
Med ljus och kärlek... Tina
Godmorgon
Här är det lugnet efter stormen..
Idag ska jag göra en genomgång av min ugn och mäta alla trådar för att se om nån håller på att ge sig!
På tal om ensamhet så finn det många former.En ensamhet är när man tror man funnit en vän i någon och vännen finns där så länge det finns en möjlighet att dra nån nytta av en.När sen man själv börja be om saker så finns vännen helt plötsligt inte där..
kram till alla ensamma i alla dess former!
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Åh vilken fin bild mayolica - porten till paradiset, eller..? 
Morrn morrn förresten! Grått och grått och blött här också. Imorse när jag släppte ut katten sken solen så fint, så jag tänkte att dagen skulle bli fin, men "förhöstmorgnar" kan ju svänga ganska snabbt dom. 
Ensamheten gör inte mig någonting, jag är så van att tillbringa vekorna på egen hand, ja ibland helgrna också, men jag förstår dem som är vana att ha sin äkta hälft hos sig. (Ärligt talat så känner jag mig ibland mer ensam när jag inte är ensam..) Livsmål, hänsyn och respekt kan uppfattas olika av olika individer. Hundar är de bästa flockdjuren och visar alltid respekt och medkänsla med sin "familj". 

Önskar er den finaste dagen och hoppas på att solen gör er sällskap!
Så här skall hösten vara, eller hur?.. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
God fm. Regn här o kyligt. Har ännu inte tröttnat på regnet efter den torra sommaren, så det livar upp mina livsandar. Ja, ensamheten är tveeggad för mig. Egentligen trivs jag med den, grundläggande, sas. Hittar alltid på något att göra eller intressera mig för. Träffar också mina klinenter, har bra kontakt med barn o barnbarn.
Saknar och minns med tacksamhet dem som lämnat den här dimensionen för en annan. Har goda vänner. Snälla o busiga katter.
Har fått förnyad kontakt med väninnan på Tenerife, som jag kände för många år sedan här i Sverige. Jag har alltid en känsla av att vilja komma vidare. Ibland kan jag sakna den där vännen "bara för mig." Men tvåsamheten har sina sidor . . ..den också!
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen

God middag!
Tillbaka på jobbet idag och det är så mycket jag ligger efter med. Har knappt sovit en blund inatt, dels pga att jag slängde i mig 3-4 stora nävar med nötblandning innan jag skulle lägga mig. Magen har värkt och hållit mig vaken, det slutade med ett nästan svimningsanfall i badrummet på morgonen med tarmvred och svetten som strilade längs hela kroppen ;-\
Min minsta tös hade jätteångest för att börja skolan idag av olika anledningar och även om pappa skulle följa med slutade det med gråtattack på morgonen och de fick gå lite senare istället - stackars liten.
Att få vara ensam ibland är en enorm fördel och tillgång, ett måste - men då har jag ju valt det själv.. Att vara ensam när man bara längtar - nä, då känner jag verkligen med er!
Kram på er allihop!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus

God middag på er!
Ösregnet har upphört, nu är det bara gråmulet
Så vackert mayolica, din bild är också så fin Tuvan och jag instämmer helt med att man kan känna sig mer ensam i tvåsamheten.
Själv har jag levt ensam i många år, jag är fri att göra det jag vill, ha vilka vänner och intressen jag vill och skulle aldrig heller kunna leva med någon som inte har samma känsla för djur som jag själv har.
Det du skriver om hundar instämmer jag också helhjärtat i, underbara är dom
Ha en fin måndag och kram!

Har levt ensam och har inga problem med det men nu har jag valt att leva i en tvåsamhet. Jag behåller mina vänner, intressen och har/hade även egentid, det är väl så ett förhållande ska fungera? Ensam i tvåsamhet har jag också upplevt men då avslutade jag det förhålladet.
En skön cykeltur har jag hunnit med och ändrat om lite i extra rummet. Kaffe och en stunds vila innan jag tar itu med något så roligt som sortera upp en skolåda.