Dagens pratbubbla 22 september
Gomorron!
Här försöker solen titta fram över trädtopparna, nån plusgrad ute bara. Det är friskt och härligt!
Sambon varit hemma en sväng - tänk vad man kan sakna en person…
Ska åka till Vilhelmina, till mamma och hjälpa henne idag och så blir det pysselträff i byn ikväll.
Fick ett så gulligt mms av min son igår - han skickade en ljudfil på hjärtslagen på mitt lilla barnbarn!! Ligger fortfarande i magen - men nu dröjer det inte länge förrän vi får välkomna det lilla livet till världen!
Önskar alla en härlig dag! Kram

God morgon Shigne och alla andra.
Strålande väder är det här om än lite kyligt.
Varit till tvättstugan och är snart klar med alla maskiner, så skönt att vara färdig med tvätten direkt, manglad o klar 
Mysigt med hjärtslagen Shigne, skulle vara så härligt med en liten en men jag tror att det inte blir fler barnbarn för vår del.
Önskar er alla en ljuvlig dag
Medarbetare på Feng Shui och Indien
God morgon alla!
Solen skiner efter en kall och frosti (!) natt!
Ha det bäst!

God morgon i tråden!
Tänk, idag är det sol ute =)Färgerna är helt fantastiska och luften är hög och kall - underbart!
Igår när jag kom hem tog jag en snabbis med dammsugaren, åkte och handlade lite, fixade kvällsmat till barnen - och sen tog jag mig ett glas rött och satte mig med en bok - helt löövely! Jag var så lugn och harmonisk hela kvällen =)
Shigne, vilken mysig julklapp ni får. Lite tidig kanske men då har ju bebisen och mamma hunnit landa lite lagom till jul =).
Ha en riktigt fin dag allihop!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Morrn!
Har sovit som klubbad, vaknade en sväng tidigt som vanligt men efter besök i badrummet för att "pudra näsan" o lite gos med kelen kisse somnade jag om igen. Väst fram ngt om att "sova ett tag till" åt Guben när han steg upp för att väcka töserna o det fick jag. Steg upp först 7:45…skönt att börja sent vid sådana här tillfällen. Har en del att "ta igen" o sjåade nog lite för mkt igår, har lite träningsvärk idag.
Åker snart iväg till stan o min "dam". Lägger in påminnelse nr 1 nu: imorgon kl 9 sharp sitter Guben min på anställningsintervju. *KNIIIP*! 
Ha en fin dag allahopa! 
Go'morron! 
Åh en sån morgon! Solen skiner och stararna äter rönnbär ute på gården, i den stora rönnen som var fullsmockad med bär tidigare men nu är det snart tomt. Så var det med det. Men bären är ju till för fåglarna så jag får hitta någon annan rönn att använda som höstpynt istället.
Elpida, vilken vacker lönn!
Min lönn är fortfarande grön och träden har inte blivit så väldigt gula i år, mer åt gulbrunt, men det beror säkert på regnet som ju har varit minst sagt överflödigt i höst.
Nu går jag t på en prommis medan solen är framme, ska ju bli regn senare idag också
, men det får man ta. Jobbar på eftermiddan så jag har det jag gör ändå. Funderar på att köpa med mig några lökar ifrån stan.. det kommer ju en vår snart igen. 
Och shigne! Vilken glädje med en ny familjemedlem! 
Håller tummarna för din gube MaMa..
Ha en fin dag allihop!
Här stod min stuga innan vi fick flytta den för järnvägsbygget..
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Gomiddag!
Så fina höstbilder ni satt in
Tänkte gå ut på en promenad nu när det är fint och soligt ute och inte blåser.
Har vågat mej på att sätta in lite bilder i datorn igen,med tanke på allt datakrångel har jag inte haft någon lust med.
Kanske måste göra fabriksåteställning igen
hade helst velat köpa ny dator ,men det vill inte min plånbok
Ha en fin dag allihopa
~ mayolica ~
Oj, så mysigt shi! Blir riktigt sentimental o tårögd.Hoppas kunna få träffa mina egna små till helgen. Minsann inte så små längre. Växer ordetligt, gör de.Vädret är underbart, hostan var elak hela natten och valet är inte klart än!När jag har kvicknat till efter förkylningen så skall jag leta fram lite höstbilder. Träden börjar gulna och rodna här.Härlig bild, Elpida! Önskar den vore min
Är det en bok? En lönn?
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen

God förmiddag!
Strålande sol och blå himmel, som gjort för en promenad
Så vackra bilder ni satt in idag, vi har mycket lönnar här och nu börjar dom vackra höstfärgerna komma.
Håller tummarna för guben din MaMa.
Ha en fin dag alla där ute!

#7 En lönn, tyvärr inte min
men underbart vacker!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Nu är resväskan packad..Listan med vad som ska med ligger i butiken .Alla kermikföremål ska packas imorgon..Mycket som snurrar i mitt huvud..lite nervös är jag nog allt..Nu måste armen hålla*L*
Inte så ofta jag och sambon är på olika håll och det känns lite otryggt men jag har ju gjort saker själv förut innan jag träffade B
Nu ska jag vara i lag med folk jag inte känner i 3 dagar och 3 nätter..
Får hoppas det blir nått sålt för bara logistiken har gått på dryga 3000:-
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/