Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 3594 ggr
shigne
0

Dagens pratbubbla 25 september

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

Fortfarande mörkt ute, stilla och lugn morgon, +4 och mulet.

Sitter med kaffekoppen i högsta hugg och väntar på att kroppen ska vakna till lite.

Idag åker jag och syrran till mamma - hon har fått sålt huset och ska flytta in i lägenhet. Så vi ska packa och städa och göra så mycket vi hinner… Tycker så synd om henne, samtidigt som det känns som en lättnad att hon blivit kvitt det stora huset. Kan inte vara lätt att på gamla dagar måsta omstrukturera hela sitt liv.

Önskar alla en härlig dag, är rädd om den! Kram

Clary
0

Go morgon Shigne och alla andra

Sitter med andra muggen kaffe och har lyssnat på småfåglarna som haft full cirkus i björkarna utanför, trevligt.

Ska sen ladda för skogsturen med kaffe och mackor. En gryta står färdig till middagen så jag slipper det när vi ska rensa svampen Flört Mulet och lite fuktigt men jag har bestämt att det ska låta bli att regna Cool

Shigne, packa och städa är ett slit men jag håller tummarna för att det går smidigt för er.

Ha en härlig lördag

Medarbetare på Feng Shui och Indien

MaMaMade
0

Godmorgon!

Håller tummarna för en smidig flytt idag, shigne! Förstår om hon tycker att det är jobbigt att flytta från huset, många minnen o så är det ju *hemma* om hon bott där större delen av sitt liv. Å andra sidan är det lättsamt att bo i en lght med den service som ingår i hyran, mindre att städa osv. Det kan ju bli en nytändning i livet, en omstart! Svärfar gick från döende (han hade KOL) till nästan frisk, när han flyttade in till en servicehuset inne i samhället! Förvånad *Gubbtjyv*! Skrattande

Hoppas på många fina o lättrensade svampar idag, Clary!

Trött, förkylningen vill inte släppa…el rättare sagt orken vill inte komma tillbaka. Hostan är nästan obefintlig men de som kommer + att det är svårt att vara tyst hemma med töserna o på jobbet gör halsen illa. Hade ju fått världens fart i benen i sommar men nu tar det emot ordentligt o jag travar ju på en del i jobbet. Hade 2 bråda dagar efter varandra (i onsdags gick jag sammanlagt 9-10 km i rask takt) + att vi gick på stan i torsdags; jag var helt borta i huvudet igår o var stel som en pinne…flåset är obefintligt!  

Det är så tråkigt att jag däckar varje kväll jag kommer hem, igår somnade jag 20:30! Hade sett fram emot en myskväll m Guben o kisse men…vaknade med brännande hals o sedan blev jag väck 4 ggr fram till det var dags att stiga upp. Blir så irriterad när jag inte orkar ngnting!

Nåja, ska försöka baka lite; en galett + en Skärtorsdagskaka står på schemat. Sedan ska 2 garderober rensas…vi måste få lite ordning på allt här hemma. Guben jagar…el styckar…så det kan bli till att putsa o förpacka älgkött också. Kycklingpaj till middag, el rättare sagt kycklingstuvning med smördegslock à la Nigella till middag. Hade förhoppningar om ett glas vitt till men jag tror att jag hellre tar det hostdämpande till natten (man får inte blanda "godsakerna" för njurarnas skull).

Regn, +5 grader men…jag ska ju ändå vara inne idag! Ha en fin dag allahopa! Kyss

gummimamma
0

Jag och gubben ska åka till Kiviks äppelmarknad idag. Vi brukar ta en sväng dit varje höst, om vädret är ok. Det verkar det vara idag. Det regnar i alla fall inte, även om de har lovat någon liten stänk. Men småstänk gör inget. När vi ändå åker till Österlen, blir det nog promenad vid havet för att leta efter drivved och annat trevligt på stranden.

Tuva-Lena
0

Go'morron allihop!

Det är full akitivitet ute i stugorna ser jag, även om en del saker inte är så roliga (shigne). Inte roligt att lämna sitt trygga hem för din syster, det tar ett tag att bygga upp en ny trygghet på det nya stället.

Håller tummarna för mycket svamp Clary, och för att du har orken att hålla igång hela dagen MaMa! Men din middag verkar smaskens.Flört Bodde jag i Skåne skulle jag vilja följa med dig g-mamma! Finns inte roligare än att leta drivved. Tänk vilka formationer det finns och fantasin får sig en kick varje gång! Me like tooooo!Tungan ute

Har du torkade blommor då, som du kan pryda dem med..?Tungan ute

Ja skall åka in till stan idag och börja slipa ner tapetskravar, spackla och sedan måla väggar.. Får se hur länge jag orkar, men måla är ju i alla fall roligt! Det regnar fortfarande lite smått, så det passar att fixa med sånt en sån här dag. Kallt som attan också, bara 5 grader här också shigne!Tyst Måste ta in sommarblommorna innan natten också för nu blir det säkert frost när det klarnar upp..

Hoppas att ni får en fin dag allihop! Kom in o berätta ikväll vet ja! Flört

Blev inga vackra färger i höst - för mycket regn har gjort att träden blir bruna istället - men nu blåser det upp! kanske regnet är över för den här gången..?Tungan ute

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Pagan
0

jösses vad Ni är flitiga. En annan ska kurera en huvudvärk beroende av för mycket gott vin och god mat igår kväll så jag skulle inte palla ert tempo. Ska bara chilla ida´Skrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[GunillaF]
0

God förmiddag!

Idag är det trädgårdsarbete som gäller. Just nu håller jag på att ta in alla pelargoner och sätter om dem från alla stora lådor och krukor till mer innomhuslämpliga.

Ha en bra dag vad ni än hittar på att göra.

Tride
0

Hejsan. Skall ta tåget till barn o barnbarn. Lite bråttom! Puss på er alla och goda tankar till alla som har det jobbigt eller mindre jobbigtFlörtKyss

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

MaMaMade
0

Liten paus…har inte börjat med varken bak el garderober än, 40 kg älgkött kom ivägen. Men nu är allt utom kalvbitarna putsat o infryst. Har tömt diskmaskinen, satt en panna fudge på spisen o gjort kardemumma-pannacotta, som står o gonar till sig i kylskåpet. Tungan ute

Nu ska jag ta en kopp te o surfa runt lite, kanske dra en spader. Orkar jag tar jag tag i älgköttet o känner jag mig själv rätt så…Guben är så oslög…putsar inte lika noga som jag mm. Flört Han säger att man kan fixa till det när man tar fram det ur frysen men vem vill börja jäklas då?!

Tjosan hejsan! Tittar ut o vem får jag se; *solen*! Kanske SMHI har rätt för en ggns skull! Eftersom älgjakten slutar ikväll o köttet är omhändertaget kanske det kan bli en skogssväng imorgon då! Har man tur kanske man hittar 1 dl trattisar till!

Tjingeling! Kyss

Elpida
0

Hej hej!

Rusar in med en hälsning, lillan ska på kalas och mamma på fotboll.

Återkommer ikväll!

Kram kram

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Clary
0

Tillbaka efter ganska många timmar i skogen men gu så härligt det var och med sonen som sällskap går tiden väldigt snabbt. Vi hittade en hel del, det här är bara min del, sonen har minst lika mycket.

Min dotter och hennes sambo har också varit ut och hämtat hem svart trumpet och kantareller, inte i samma skog dock.

Nu är jag tillräckligt mör för en stunds slöande innan kvällspasset med rensning tar vid Skrattande

Medarbetare på Feng Shui och Indien

[GunillaF]
0

#10 Wow…… Imponerande hög det där!!!Skrattande

Pagan
0

jag fann en liknande hög häromdagen med trattkantareller, har nu haft dem på tork i tvättstugan ett par dagar, kan säja att högen KRYMPT!! tänkte ha dem i såser under vintern. De är minimala nu. Hur ska de förvaras bäst efter torkning tror ni? Har en burk i glas, tättslutande, är det ok?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[GunillaF]
0

#12 jag brukar ha torkad svamp i glasburkar m lock. Funkar jättebra.

Inlägget är låst för nya kommentarer