Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 2925 ggr
shigne
0

Dagens Pratbubbla 27/9

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

Det börjar ljusna ute nu, -3,5 grader…..tur att tiken är morgontrött så att det hinner bli lite värme innan vi ska ut.

Första kylan är alltid värst, men sen tycker man att det är varmt när det är en 10-15 minus!!!!

Idag ska jag härja lite här hemma, källaren till att börja med, sen får jag se hur mycket av potatisen jag får in…..lite väl sent, men bättre sen än aldrig Skrattande.

Önskar alla en härlig dag! Kram

Clary
0

God morgon Shigne och alla andra.

Nyupptagen potatis är bara så gott, nästa år ska vi ha en pallkrage så vi åtminstone får lite av den varan Flört

Vi har runt 7 grader och få se om solen sticker fram idag med. Blir lite mer utejobb och sen pappersarbete, läkarbesök i morgon så då ska jag ha min lista klar med ris och ros, en antal frågor som jag hoppas få svar på.

Önskar er alla en ljuvlig måndag

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Tuva-Lena
0

Go'morron shigne och Clary - och ni andra som tittar in allt eftersom! Glad

Vi fick dåligt med "pärer" i år. Det var för blött i jorden när vi satte så lerkokorna hindrade syretillförslen, men lite av den goda varan blev det ändå. Vi har ett stort land som sambon plöjer med traktor till o med. Det är bara när det skall tas upp som man ångrar storleken på det. Men den potatisen räcker hela vintern. Igår kväll slog vi på stort med "norrlandspärer'n", d v s mandel. Tungan ute

Väldigt dimmigt här just nu, nån enstaka minusgrad, men solen finns där bakom slöjorna. Åker in o fortsätter med väggarna i huset idag, målade fler lådor igår, men snart är det nog klart ändå - fast då blir de golven..Tyst

Vad tycker ni om den här tapeten i sovrummet på en av väggarna? Tänk er en ljusare grå botten, den här är svart, sedan tar jag de övriga tre väggarna i samma grå nyans..? Visst är den behaglig?

Ha en fin dag kära vänner! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

[GunillaF]
0

Go´ förmidda!

Stressigt som sjutton på jobbet så jag skriver bara:

Ha en bra dag!Skrattande

shigne
0

#3 Ljuvlig tapet!!!

MaMaMade
0

Halloj!

-5 grader inatt så jag o Guben fick lov att köra ner till stan o bunkra upp med pellets. Tittade in på kontoret o skrev under anställningskontraktet när jag likasom var på G. Känns lite konstigt i maggen…känner mig bunden liksom…men det är väl för att jag är van att styra o ställa som jag själv bestämmer.

Har rensat bort lite mer (som syrran skickat över), tog rätt på lite "jobbart-shirts" åt Guben o ett par till Sonen, samt ett par linnen till mig själv. Så nu har vi hela slit-o-släng-tröjor istället för de gamla söndriga!

Ska bara ta sista tuggan av lunchen sedan ska vi kolla in växthuset, hoppas att tomaterna klarat natten som var! Om så ska de få hänga i pannrummet tills de får färg…sedan blir det nog tomatsås av alltihopa. Har en rad potatis kvar som ska upp idag. Hade bara 3 rader + 1 fådd mandelrad av grannen i år så det mesta är uppätet redan. Efter det fortsätter jag att organisera i garderoberna.

Snygg tapet Tuvan!

Ha´re bra idag! Kyss

Toyan
0

God middag!

Blåsigt och gråmulet här idag, lite kallare i luften men fortfarande några plusgrader på natten.

Ska  snart iväg till jobbet, skönt att ha ledig förmiddag, blir så i morgon med då vi ska ha möte på eftermiddagenGlad

#1 Lycka till i morgon Clary.

#2 Snygg tapet Tuvan.

#3 Ha en bra dag du med Gunilla.

Önskar er alla en fin fortsättning på måndagenGlad

abbis
0

Hej på er

tillbaka igen

Går omkring med ett leende på läpparna idag då jag är en mycket hemsk människa som gläds åt andras misslyckanden! Usch och fyyyy på mig  men hon har själv tuggat till det!!!

kram kram

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tride
0

Det blåser och är lite halvruggigt. Tog en snabb promenad i området o kollade in lite höst.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

MaMaMade
0

#7 Det är svårt att låta bli att vara skadeglad emellanåt, abbis! Tror att vi alla brottas med det ibland…iaf gör jag det!

Själv sitter jag o väntar på att Guben o Sonen ska komma hem…men det tar jag nog i den låsta.

Tride
0

Vissa får nog vad de förtjänar FlörtFörvånad

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Elpida
0

God eftermiddag!

Tråkigt väder som tjyven, 10 grader ute men snålblåst och blött. Brrr.

Mycket på jobbet men jag och en tjejkompis slank ner till stan på lunchen och avnjöt en riktigt god salladsbuffé =).

Ikväll blir det Zumba, sedan ska jag nog inte göra ngt särskilt alls - för jag har nämligen ingen lust!! =()

#2 Jättesnygg tapet Tuvis!!!

Må så gott!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

signemo
0

Hej på Er.

Har jobbat klart för idag. NU skall jag ta det lugnt om jag inte får nått anfall. Men skall nog se till att det anfallet går över isåfall.

Ha det så bra.

Var rädda om varandra

Inlägget är låst för nya kommentarer