Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 1950 ggr
shigne
0

Dagens pratbubbla 28/9

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

-5,8 ute nu på morgonen….hu så kallt! Marken frostig, rätt vackert faktiskt!

Idag åker jag o syrran till mamma igen, ska följa med och titta på lägenheter etc. Känns som det är ett evigt körande fram och tillbaka - men vad gör man inte för sin mamma Glad

Önskar er alla en härlig dag! Kram

Clary
0

God morgon Shigne och alla andra

Ingen frost i natt heller och tack för det Skrattande

Åker in till stan idag så jag har en del att fixa till innan.

Önskar er alla en bra dag

Medarbetare på Feng Shui och Indien

[GunillaF]
0

God morgon!

Det har varit kallt i natt. -4 graderTyst Hursomhelst så kikar solen fram nu när dimman lättar och det ser ut att bli en fin dag igen.

Ha en bra dag vad ni än tar er för med!Skrattande

Tuva-Lena
0

Go'morron alla höstglada!

Jag är glad åt hösten i alla fall. Gick ut imorse och tog ett kort på den vackra frosttäckta backen. Titta så fint det är! Glad Vi hade också fyra grader kallt Gunilla, och redan när jag la mig var det 2 grader minus. Synd på blommorna förstås, men dom vet ju vad som gäller och har säkert dragit på sig nattmössan vid det här laget.

Jag måste vaxa bilen innan vintern, sen pynta lite fint på gravarna, för att inte säga måla lådorna klara. Igår hittade jag så fina nypon inne i stan så dom kommer väl till pass för mina pynterier. Glad 

Ta hand om er idag och ta vara på solen ni som kan! Kyss

Tog en bild mot byn till. Jag bor ju nere i en dal där vi har väldigt bördig mark, och den omgärdas av höga berg, förresten, en gammal havsvik är det!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

abbis
0

frost hualigen..måste hinna ta in mårbackor och annat som ska övervintra..Man väntar in i det längstaFlört

Har lite plock i butiken då det kommit tvål från Frankrike..Ska glasera idag!

ha det gott

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
0

Tvål från Frankrike abbi? Vad är det för fel på svensk tvål då? Flört ha ha.. skojar med dig förstås, men det låter spännande, både med tvålen och glaseringen. Ha en fin dag! Kyss

MaMaMade
0

Halloj!

Hade en lång frukostsittning framför TV:n o "Det Okända" + lite till, skönt. Nu ligger det en full plåt med älglever på tork i ugnen, vovvarna kommer att bli skogstokiga när de får "Liver and let Die" igen! Skrattande 

Ska anfalla den *gigantiska* tvätthögen som ligger på kökssoffan. Sortera upp i småhögar o sedan stå o vika framför TV:n…känns lyxigt att se TV mitt på dagen! Guben har fått order om att fixa in o torka av en gammal byrå som skall ställas i badrummet istället för Elfa-ställningen som vi har haft som blöjbänk/byrå åt Minstan. Elfa:n får åka in i någons garderob istället, det lutar åt städskåpet sålänge så att jag får en hyfsad förvaring för smutstvätten.

Potatisen måste upp idag, -5-6 grader inatt igen o efter det tänker jag anfalla min o Gubens garderober i sovrummet. Middagen är klar, glömde ju att sätta in ryggbiffen i tid igår så jag gjorde den färdig på kvällen, så nu är det bara till att vässa tänderna! Visst känns det som om Hasselbackspotatis skulle vara mumsig till?

Nä, här blir det ingenting gjort! Ha en fin dag allahopa! Kyss

Elpida
0

God middag!

Här är det jobb och fullt upp! Solen lyser igenom och det blåser kalla vindar!! Förmodligen har vi varit och nosat på nollan i natt men inte så kallt som hos er uppe i norr -brrrr!!.

Shigne, du är så snäll och hjälper alla runtomkring. En stor kram till dig själv får du!!! Ta hand om dig!

Tuvan, vilken utsikt!! Blir alldeles avundssjuk, det bjuder in till långpromenader ser jag!

Mmmm, vilken härlig doft det kommer att sprida sig hos Abbi idag när hon plockar upp!!

Mamsen - hur dags är middagen klar? När ska jag komma? Hasselbackspotatis som är såååå gott!!! Det tål att fundera på till kvällen…=)

Ha en härlig tisdag och njut av känslan att finnas till!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Tride
0

Hejsansvejsan. Här skiner solen och vinden susar i träden. vilka härliga bilder i tråden! Här kommer en till. En enda ros o rabatten.Flört

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

abbis
0

Ja du Tuvan..Jag är inte lika duktig att göra tvål som digFlört Men jag köper bara kvalitetGlad

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Pagan
0

Oj oj oj, här var det full rulle minsann. Hoppas alla haft en bra dag, det har jag haft minsann, avslöjar ingenting men jag är på jävlar anamma humörFlört

Känner mig ungefär som Abbis igår. Äkta glädje är sann skadeglädje. Hemskt låter det men fy vad gott det kan smaka.

Här har vi förresten haft rena sommarvärmen under eftermiddagen. Satt ute och läste efter jobbet. Härligt. kram på er

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

MaMaMade
0

Ojoj så *duktig* jag…vi…har varit idag! Minstans kläder genomgådda o en del slängda samt sommarkläderna ihoplagda i en korg. Elfa´n ställd i en garderob med sommarkläder o "bebbekläder" som ska sparas. Byrån inburen o fylld med övriga kläder. Tvätthögen *nästan* genomgången (den var *enorm*), alla torkhanddukar strukna (överkurs men tar mindre plats då).

Middagen blev en hit, töserna åt så de höll på att spricka (tror att Minstan åt 4 potatisar) samt en stor del av ryggbiffen gick åt! Sonen hade satt i sig 5½ hamburgare ute i skogen som kompensation för att han blev tvingad att tillbringa dagen ute i det gröna så han hoppade middagen.

Själv har jag precis intagit ett ½ glas vitt o lite stärkelse, ska fylla på med en kopp te + en pannacotta…"because I´m worth it"! TV; "Weddingdate" på TV…kul film, se den! Jobb imorgon o på torsdag är det dags för soc. Nu affirmerar vi att de ringer o ger jobbet till Guben imorgon! Behöver verkligen det samtalet! Ha en fin kväll allahopa! Kyss

Tuva-Lena
0

Ha en fin kväll du med Mama! Håller tumsen så det knakar imorgon! Glad

#10 Nu blir jag verkligen nyfiken Pagan! Jag vet att du är en tjej med mycket *j-lar anamma* så genast undrar jag; vad har hon nu hittat på..?Tungan ute

#9 Skicka upp några till mig abbi - jag säljer gärna! Glad

MaMaMade
0

Första svärdottern har dykt upp i våra liv. Sonen berättade nyss, helt överlycklig, att han inte är singel längre! Det var den tjejen han var med i lördags o nu har de visst bestämt att "kila stadigt"…el vad det heter nuförtiden. Skrattande

Nu kanske han blir på lite bättre humör. Man har inte lika mkt tid till att grubbla om man samtidigt ska hålla sig väl med tjejen…det torde väl börja gå *ännu* mer varmvatten är jag rädd…o mer dofta-gott…*suck*… Tungan ute

Inlägget är låst för nya kommentarer