Vad bör man göra?
Hej, har en fråga om lite vad ni tycker jag borde göra..
Jag trampade snett ganska kraftigt i torsdags och sedan dess har jag haft svullnad på foten och kan knappt stödja på den.
Igår upptäckte jag att jag började få en blå-lila-rött rodnad vid foten där jag också har svullnad.
Skolsystern sa att de kunde vara en kraftig vrickning, spricka eller annat. har inte varit hos vårdcentral eller sjukhus då jag inte trott att de kan vara allvarligt.
Men med denna färg börjar jag undra om det är normalt eller om man borde en läkare titta på det?
Det beror ju på HUR svullen du är! Har en elev som hade trampat snett i förra veckan och blev rejält svullen. Hon är gipsad idag och får gå med kryckor pga en spricka. Så det kan nog vara bra att få den kollan om du har svårt att stötta på den!
Lycka till!
Ritva
"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."
Kolla upp det. Jag vrickade mig ganska rejält på en resa för 4 år sedan. Ingen svullnad att tala om men fick ganska så ont. Jag får ont fortfarande om jag går o står mkt.
Vid läkarbesök nu så trodde dr att jag slitit ut ledbanden, inget att göra åt mer att försöka träna upp fotleden med hjälp av sjukgymnast. Inte så kul då jag gillar att trava omkring på min fritid o har ett mkt rörligt jobb…
Kolla upp det! Bättre ett läkarbesök för mycket än ett för lite.
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen

Ska nog kollas upp, det kan ju vara mjukdelar och ledband som fått sig en ordentlig "törn". Steg snett på fotbollsträning och var omlindad och hoppade på kryckor i 2 veckor
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Bäst att kolla upp vad det är hos läkare.
~ mayolica ~