Urinvägsinfektion
Hej min 4 åriga dotter har haft urinväginfektion sen hon var 2 år.
3 st som gått upp i njurar.
Nu har det blivit ärr på ena njuren.
Dr vill inte ge henne en ångtids kur med antibiotika, förstår det. Men kan de va bra att gå med infektioner i kroppen som till omed lämmnar spår efter sig??
Hon kissar på sig väldigt mycke o offta. (de blir ja galen på).
Men de räker ju inte med det heller…
Hon fick perthes i julas en barnsjukdom i höften som ger kraftig smärta o hälta.
Inte nog med det så kämpar vi med hennes vikt går hos en överviktsenhet i Uppsala, som tror att hon kan va överkännslig mot kolhydrater. Så en diet med hög feta produkter o så ren mat man kan. (svårt).
Nu läste jag någon stans att allergier kan göra så att man får urininflamation, men de har ej hittat allergi hos henne förr.
O om ja får forska mer så tror jag att svinsprutan är en väldigt stor bov i dramat. Vår familj har aldrig varit så sjuk som efter den.
Yngsta dottern på 1 år åkte på en dubbelsidig lunginflamation, låg på lasaret i 3 veckor, nära resperator. 
Hon fick nu även urinvägsinfektion.
Fy ja de r skit jobbigt.
Någon som har en teori, bot, vill hjälpa till???
Det där med njurarna vågar jag inte uttala mig om. Däremot är det inte svårt att hålla en lågkolhydratkost. Gå med i Kolhydrat iFokus så får du massvis med hjälp o där finns många bra recept att ta till i början när man inte är van.
Jag har ätit LCHF strikt ett tag men föll ur. Har nu återigen tagit tag i det hela o utesluter inte kolisar helt men har dragit ner ordentligt på dem. Undviker "lättprodukter", har inte slutat med socker men dragit ner rejält o försöker att inte äta så mkt mjölmat.
Det kan kännas jätteavigt i början men jag mådde super. Sov bättre, magen skötte sig exemplariskt, jag gick ner i vikt, smalnade av rejält o började bygga finfina muskler.
Helren mat kan vara svårt om man är helt beroende av affärer. Jag har 2 stora NoNo o det är glutamat + alla sorters sötningsmedel…de är hår av hin! Man får läsa innehållsförteckningarna noga i början men man lär sig snabbt vilka sorter som är rena.
Jag hoppas verkligen att din dotter börjar må bättre, det är fruktansvärt när barn är sjuka o lider! Pyss o kram till både henne o en säkert ganska uttröttad mamma! 
Svenska lag sätter stopp för oss alternativ behandlare att hjälpa din dotter eftersom det enligt Svensk lag är förbjudet att hjälpa barn under åtta år.Det är endast legitimerade personal som är godkända av socialstyrelsen som du är hänvisade till. Så här är Sverige ett u-land tyvärr.

#1 tack för komentaren jo det är lätt så länge vi har koll men de är inte alltid.
o är man ute på tex semmester så är de både de ena o andra. Men resultat ser vi ju.
#2 De är för synn att man inte ska få välja hur man vill få hjälp.
tack ör att man får tips o råd.
Det enda rådet jag kan ge är att vad du än väljer att göra med ditt barn (ta henne till shamaner, homeopater eller andra kvacksalvare) så sluta inte samtidigt med den riktiga behandlingen. Det finns faktiskt fall där det gått riktigt illa för barn på grund av föräldrarnas vidskepelse. Förhoppningsvis griper de sociala myndigheterna in om du skulle gå så långt. Väldigt tråkigt att din dotter är sjuk, jag hoppas att det går att komma till rätta med.
Jag säger nog som #4 . Vad du än testar så avsluta inte en inledande behandlng hos läkare för det. Många mediciner tar man på längre sikt också, så slutar man med dom för tidigt så kan följderna bli ödesdigra.
Min känsla säger mig också att de kan vara "svinsprutan" som har orsakat den här rundgången.. Många personer visade allergiska reaktioner mot den, och eftersom den aldrig hann bli riktigt beprövad så är det nog troligt att det förhåller sig på det viset. Fast jag tror knappast att sjukvården skulle ta på sig det ansvaret.. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Håller med dom andra,det är viktigt att följa behandlingen hos läkaren. Som komplement brukar man offta rekomendera tranbär, osötad tranbärsjuice och försöka utesluta socker och det som är sötat.
Är oxå misstänksam mot "svinsprutan"
~ mayolica ~
Bra sätt att få i sig tranbär är att blanda torkade tranbär i müsslin eller i gröten och äta varje morgon. Varför inte koka gröt av müsslin?
Jag hade urinvägsinfektion titt som tätt förut, men sedan jag började äta 6-10 torkade tranbär varje morgon har jag sluppit eländet. Dem blandar jag med hemmagjord müssli, som jag kokar till en underbar gröt. Gott!
En kommentar om sprutan. Vaccintypen är mycket väl beprövad, samma som ges varje år för influensa, men med nya viruspartiklar. Man testade den ändå så pass noga att det faktiskt nästan kom ut för sent. Man kan ju tycka vad man vill om massvaccinationen (som var helt frivillig), men det är väldigt lätt att vara efterklok.
Jag tycker det är mycket olyckligt att det går så himla mycket vandringssägner om den "farliga sprutan" (t ex de helt uppblåsta 8 narkolepsifall - vi hade 5 millioner vaccinationer i sverige, det är fullständigt omöjligt att avgöra om det ens hade något med sprutan att göra, men aftonbladet vill ju sälja lösnummer…)
Biverkningarna för vaccinet är väl kända och man har varit mycket seriös i att kolla upp farhågor (t ex "sömnsjukan"), men det enda som händer är att folk blir oroliga och letar efter om man nog inte var lite extra sjuk… Tacka tusan för att man hittar något då.
Vaccinationer är en fantastisk hjälp som räddat massor med liv, min mamma fick polio och var riktigt illa däran, idag är det helt förtsvunnet. Utom i Järna, där antroposoferna inte vaccinerar - där hade man polioepidemi så sent som 1979 (många fall, en tvåårig flicka blev permanent förlamad), trots att det varit nästan borta i sverige sedan 50-talet.
Idag är vi så vana av att vara friska att folk blir misstänksamma mot vård som man inte tycker behövs. Men när folk slutar vaccinera sig - då kommer sjukdomarna tillbaka igen, men skador och dödsfall som ett brev på posten.
Ja, alternativbehandling går ju inte, som zonterapi och sånt med ett barn under 8 år, men ingen kan hindra någon att köpa kosttillskott till sitt barn. Det finns dessutom norska farmaceutiska standardiserade kosttillskott med målinriktad verkan, i Sverige. De kan bara användas enligt ett särskilt program, i viss ordningsfölj och för viss avsikt samt kan bara rekommenderas och säljas av därtill utbildad terapeut. Man lägger stor vikt vid tarmhälsan, att rätt bakterieflora finns där och ingen förstoppning. Sedan går man vidare med kosttillskott för njurar och urinvägar. Kan absolut tas samtidigt med vanlig medicin.
Den norska tillverkaren samarbetar vad gäller forskning med Rikshospitalet i Oslo när nya medel skall tas fram.. De är GMP-märkta vilket borgar för hög kvalitét. För att hitta terapeut nära dig som du kan prata med om dessa medel, tag kontakt med Existens Maximum i Örebro. De har terapeutlistan. Det finns drygt 1200 terapeuter i Sverige som använder de här medlen. Tack vare handelsavtal med Norge kan vi köpa in dessa medel från Existens Maximum som är grossisten.
I Norge har momsen nu tagits bort på dessa medel och både terapeuter och vissa läkare använder dem som ett naturligt alternativ.
En hel del människor köpte och åt ett av de norska farmaceutiska medlen förra året, med avsikt att klara av svininfluensan, frkylning, magsjuka, mm.. I en familj var det endast mamman som åt medlet i förebyggande, de övriga tog vaccin mot svininfluensan. Det var bara mamman som höll sig frisk! Efter vaccinering i en familj fick alla tre barnen svinkoppor som läkarna ännu inte kunnat råda bot på. Svinkoppor brukar kunna blossa upp när immunförsvaret är svagt….
Jag har själv hjälpt många till bättre hälsa med dessa medel när vården gått bet och det blir som ett sista halmstrå, dock jobbar jag under ansvar (långa utbildningar och 24 år i hälsobranschen) och rekommenderar aldrig någon att avsluta en läkarbehandling. Det är läkarens sak att avgöra. /Mandalena
När du skriver att du arbetar under ansvar. Menar du då att du är av socialstyrelsen godkänd?
Nej, jag menar att jag har lång erfarenhet, utbildning och är certifierad terapeut samt patientförsäkrad. Jag använder sunt förnuft och tar hänsyn till vad läkare kommit fram till. Jag rek. aldrig någon att sluta medicinsk behandling utan att ha samarbete med sin läkare om det. Det händer också att jag ibland gör bedömningen att klienten inte skall få hjälp av mig utan gå till en läkare. Jag har 70 p basmedicin, har läst samma som blivande läkare läser men de brukar få 80 p för samma basmedicin. Jag fortbildar mig ständigt./mvh//Mandalena
Ett litet tips, kanske är lite svårt för en liten tjej att prova. Men om man sitter som en cowby med benen brett isär och sträcker upp sig så man blir så rak som möjligt på toalettstolen när man kissar, så rinner all urin ut ordentligt och det blir riktigt tomt i blåsan. Lite mindre risk för bakterieransamlling.
Sen jag började med det här har jag inte haft några fler problem med urinvägsinflammation.
När du testar det här så sitt som vanligt och kissa och när du tror du är färdig så sätter du dig som en cowboy och rätar på ryggen, och vips så kommer det mer urin.
Har de röntgat henne ordentligt? Varför jag frågar beror på att min yngre son som är vuxen nu föddes med fel i urinvägarna. Det enda som märktes var återkommande urinvägsinfektioner.
Till slut efter 3 månader röntgade de njurar och urinblåsa, urinvägar samt urinrör med olika kontraster. Det visade sig att på höger sida var urinledaren till njuren för vid så urin flukturerade (åkte) upp och ner från blåsan till njuren. Läkarna i Uppsala opererade honom och han har varit frisk i 30 år nu.