Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etiketthealing
Läst 7793 ggr
Clary
0

Amegastav

Är det någon av er som har erfarenhet eller hört talas om  healingbehandling med Amegastav?

Hittade en annons i vårt lokala blad och man erbjuder en provomgång på 10 minuter för 100 kr. Lite sugen att testa då tjejen som håller i det verkar ha en bred utbildning i bland annat reiki, akupunktur mm

Medarbetare på Feng Shui och Indien

shigne
0

Har jag aldrig hört talas om!!

Så jag googlade och hittade denna sida:

Amegastav

Hade jag varit du, hade jag nog inte tvekat att prova… Om du provar är jag nyfiken att hör hur det var!

Tuva-Lena
0

LÅter lite suspekt i min öron.. Å andra sidan så har jag inte hört talas om den här formen av healing. Men healing sänder man med sin själ som då står förbunden med universum som jag uppfattat den, så varför behöver man hjälpmedel för att göra det då..? Låter nästan som en form av pekare, då man också använder "stavar" för att finna "energier" i omgivningen, men som egentligen bara är en förlängning eller förstärkning av din egen känslighet.

Men en hundring kan det väl vara värt att få testa? Tungan ute

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Elpida
0

Aldrig hört talas om, måste in på nätet och läsa ;D

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Clary
0

Rätt sida Shigne, det var där jag hittade den.

Jag är ju precis som du Tuvan lite skeptisk till att man ska behöva andra hjälpmedel till healing men en hundring kan det vara värt. Ligger bra till för mig också eftersom jag gör ett och annat besök i Tierp, "lilla" staden, ska se om jag inte bokar in nåt till nästa vecka Flört

Tuva-Lena
0

#4 Nyfken i en strut! Skrattande Ja sån ska man vara Clary! Jag hade nog testat jag också, bara för att få veta hur det funkar, eller vad det är..

Jag tycker att det är en väldigt bra egenskap man har, om man gör en personlig analys av allt som verkar suspekt, innan man förkastar det. (En lite känga i riktning VoF Flört)

Clary
0

Stället hon har verkar vara intressant i övrigt också, förutom behandlingar målar hon också så jag kanske skulle ta stora plånboken med mig och se om jag kan fynda nåt Flört Nyfiken, jo det kan man nog säga att jag är SkämsSkrattande

mayolica
0

Har hört talas om att det finns några slags"healingstavar" men det är inget jag är insatt i.

Visst skulle det vara spännande att prova,men det låter lite dyrt för så kort tidObestämd.  Jag håller med om att det kan kännas lite onaturligt att använda hjälpmedel för healing,det är ju absolut inget som behövs. Meningarna om det går isär men det är ju inget ovanligt med hjälpmedel,jag brukar inte använda några hjälpmedel men har provat lite med kristaller. Initierade tex en bergskristall till reikimaster en gång mer för att testa,den kristallen hade jag mycket hjälp av sen vid olika tillfällen, särskilt en gång när jag låg sjuk i influensa.

~ mayolica ~

Trilobite
0

100 spänn är väl dyrt om man inte får något för det?

Obestämd

Clary
0

#8 Jag kan ju inte säga att jag inte fått nåt för pengarna om jag inte provat Flört? Så pass van är jag vid att få och ge healing att jag lär märka om det händer något så jag återkommer med rapport.

Trilobite
0

Hm. Förväntningar ger ju en positiv upplevelse även om man inte fått något, så det är inte helt enkelt sånt där.

Jag själv är tämligen övertygad om att healing o terapeutic touch inte alls fungerar, utan att det är placebo som får en att känna sig bra. Har visats i massa försök också, jätteenkelt att testa. I synnerhet med t ex Reiki som påstås kunna ges på avstånd. Men jag skall inte gnälla mer om det inte efterfrågas Flört

Tuva-Lena
0

Även om det är placebo men effekten blir den önskade, så är det hel okay tycker jag. Tankens kraft är stor och vad vet vi egentligen om vad tanken kan åstadkomma..? Ett otroligt spännande område eftersom vi väl knappt utnyttjar 5 % av hjärnans kapacitet. Tungan ute

Läste en bok som heter Super Coherence, där man just tar upp vad en människa kan åstadkomma när hjärna och hjärta/vilja samspelar.. Man jämför det med laserljuset som just är koherent, till skillnad från vanligt ljus som sprids åt alla håll - och alltså inte blir lika effektivt. Tänk om våra hjärnor tillsammans med viljan/jaget kunde samarbeta..? vad skulle vi inte kunna åstadkomma?! Tungan ute

mayolica
0

#9  Gladser fram mot din rapport.

#10 Nekar inte till att en del av effekterna kan bero på förväntningar ,men all healing och liknande kan inte förklaras med placebo.

~ mayolica ~

Tuva-Lena
0

#12 Håller med dig mayolica. När man healar djur t ex så har dom inte en aning om vad som pågår - ändå funkar det! Ta exemplet med hunden Gunilla healade - vilken solskenshistoria! Glad

szirius
0

Placebo är ju bland det mest intressanta som finns att fördjupa sig i tycker jag.Det är ju ett bevis för att vår egen tankekraft kan göra mirakel. Om vi tror , så fungerar det. Det svåra är ju att kunna lyckas tro alltid….Obestämd

Det här är ett stort ämne, för kropp, själ och ande kan läka från olika håll , och det finns också ett syfte bakom allt, varför det fungerar ibland och ibland inte. Nyfikenhet och vilja är goda egenskaper, men i en andlig synvinkel så tror jag också att man behöver mycket acceptans och tillit inför att vi inte alltid kan eller ska " fixa" allt. ( Undrar om nån förstår vad jag menar nu, hehe…)

Precis Tuvan, jag tror kraften blir som störst när jaget och vår tankekraft samarbetar.

F.ö så tror jag absolut på healing, allt är energi.Glad.Det har hänt flertal ggr att jag känt när någon skickat healing till mig, utan att vi bestämt ett visst klockslag.

Tride
0

Placebo verkar vara en energi i sig, som naturvetenskapen än så länge valt att underskatta. Men jag tror att en förändring är på väg därvidlag. Sedan är det ju ett välkänt faktum som vi sällan tänker på att vi påverkar varandra också i vardagslivet. Det är lättare att vara glad i en glad människas sällskap, och att bli deppad av nån som är på dåligt humör.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Trilobite
0

Jag gör en egen tråd om placebo! (när jag lagt lillen)

Trilobite
0