Getmjölksängel
Crazy men gullig!
Mjölk är bra i tvål jag säljer åsnemjölkstvålar
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

getmjölkstvålar är vanliga här i Ungern,säljs i hälsokostaffärer - de ska vara supebra för hyn.
Det låter spännande!
*abbis - du måste börja sälja getmjölkstvålar*! 
Åh så fin den är!
Ja, det är såå bra för huden, och vet du, när du gör egen tvål så kan du ersätta en del av vattnet och ta mjölk/getmjölk istället. Bra va?
Luktar pyton p g a sodan som den reagerar med, men det försvinner sedan under förtvålningen.
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
#5 Tuvan jag får gå ner till norsken i byn som har 2 getter som de mjölkar sedan då och göra egna tvålar 
Jag misslyckas jämt när jag gör tvål - det är oerhört pinsamt eftersom jag gör det med mina 9-klassare varje år 
Har ni något bra recept?
Tuvan är experten där 
Jadå Tribolite, vi har ett recept här på forumet - nybörjar- dessutom så det ska nog lyckas om du testar det. Hemligheten ligger i att vispa utav attan tills massan "går ihop". Det kan ta upp till en timme bara det. Använder du elvsip går det snabbare, men se upp i början bara, innan massan har tjocknat, så det inte stänker… fast det lär du väl veta redan. 
Letar receptet och lägger in en länk - öjjeblikk bara..
Jo, vi använder ju glasögon och skyddsrockar så klart!
#0 Den ser fin ut Jeremina, och vackert med en ängel 
Min mamma brukade berätta om att just getmjölken var bra för huden, det var sånt dom lärde av varandra, hon vallade kor och getter i skogen när hon var barn.
Jag fick en idé. Vår egen modersmjölk är ju så nyttig. En del ammande mammor har ju mer mjölk än vad som går åt - vet ni någon som provat att använda den i tvål, eller hudkräm kanske…?
De skriker efter modersmjölk på mödravården om man har massa över.
Okej Trilobite, jag har inte kollat upp dagsläget på den fronten…