Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettörtmedicin-kosmetika
Läst 8107 ggr
Tuva-Lena
2

Vitlök i örat!

Just nu sitter jag emd en vitlöksklyfta i örat! Jo det är sant! Skrattande

På eftermiddan när jag hade varit ute så hör jag helt plötsligt ett konstigt ljud inne i huvet. Lät som en cykeldynamo, om ni vet hur den låter..? Tänkte, är det kylskåpet som låter eller vad är det? men sedan förstod jag att det var inifrån örat ljudet kom. Jag har känt lite irritation i det hela dagen, lite ont också av o till.

Så jag skar en bit av en vitlöksklyfta och körde in i hörselgången! Tro det eller ej, nu hörs det  nästan ingenting längre så jag behåller nog klyftan där inatt tror jag. Cool

"Bättre byxlös än rådlös", som mormor alltid sa.. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

[Jeremina]
0

Jag vet hur det är att ha ljud i örat men för mig var det en sjuk tand som var orsaken Förvånad

Vitlök i örat *hihi* hoppas du blir bra Flört

shigne
0

Nämen Tuva!! Det där tror jag inte på… Foten i munnen.

Inte kan man bota tinnitus med vitlök i örat!!!!! Tinnitus kan man få pga olika omständigheter - det kan vara pulsen som ökar i kroppen, stress etc. etc. Sen när det börjar avta, så avtar tinnitusen också - om det inte är en tinnitus som blivit kronisk.

Det finns mycket att läsa om tinnitus - vilket är väldigt vanligt, även för de som inte är hörapparat-bärare och/eller har en hörselnedsättning…

hihihi….du är rolig du!!!

Tuva-Lena
0

Måste säga det att när alla ljud ifrån apparaterna hade tystnat inatt så var nog ljudet där ändå.Skäms Liite tystare kanske men tillräckligt irriterande för att man måste ta till sin "meditativa gåva". Försökte tänka på annat och acceptera ljudet, så efter en stund somnade jag ändå, men jag förstår människor med tinnitus som inte kan koppla bort ljudet när dom skall sova. Skrikandes Vitlöksklyftan är nu borttagen. Tyst

Tuva-Lena
0

Ja shigne, jag är nog lite tokig ibland. Fast jag tar till alla medel innan jag söker hjälp av proffsen. I somras hade jag lite ont i samma öra och då funkade vitlöken, men här handlar det säkert om annat som du skriver. Skrattande Ha ha..

[GunillaF]
0

Hoppas du känner dig bättre i örat idag Tuvan.

Jag har också haft ljud i ena örat ett tag men jag har haft vätska bakom trumhinnan, så det berodde antagligen på det.

Tuva-Lena
0

Det låter liksom "instängt", så jag hör mina andetag väldigt tydligt också. Undrar vad det kan vara..? Får se, går det inte över får jag väl krypa till korset och anlita expertisen då.. Skrattande

MaMaMade
0

#6 Känns det så skulle jag tro att ditt öra är lite "irriterat", inflammation på G el vätska i mellanörat. Håll koll på det där o så *ska du ha mysse på knoppen* när du går ut!

Lyssna på MaMa nu! Kyss

Tuva-Lena
0

#7 Ha ha, näe det gör jag inte alls det! Eller jag menar.. visst jag lovar..Skäms *my fingers are crossed*Flört

Jag gillar inte "mysse" MaMa! Den åker på när kvicksilvret går ner mot -15 först. Men nu har jag kommt på vad det är ändå. Det kommer ifrån nacken som jag har haft lite ont i de sista dagarna - det kryper ner mot örat/sidan av halsen dessutom. Så när jag kom hem använde jag lasern för att mjuka upp musklerna, och si! Remdriften har upphört! Tungan ute