Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 4233 ggr
shigne
0

Dagens pratbubbla 11/11

Gomorron!

Snö, snö, snö…..det bara fortsätter Glad. Då får jag ge mej ut och ägna mej åt min favoritsyssla idag då - Skotta snö!!

Bara -4 ute - så det blir en nog en fin dag.

Inget på schemat idag - annat än vardagssysslorna.

Önskar alla en härlig dag! kram

Elpida
0

Goder morgon, goder morgon!

Nu övas det julkonserter i kyrkorna för fulla muggar. Det är nästan bara vid juletid jag kan sakna kören ngt fruktansvärt för det är så otroligt stämningsfullt med dessa vackra sånger.

Hemma i samhället ligger det fortfarande lite vitt blask kvar, trodde det skulle vara borta för länge sen… Här i stan är det bara grått och kallt. En vecka till går väl bra men snart är det 1:a advent och då ska det vara lite pudervitt och kallt! =)

Må så gott denna torsdag!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

MaMaMade
0

Morrn!

Gardiner, gardiner, gardiner…överallt ska det bli gardiner! Fast jag har inte ngt mer veckband så jag får göra klart allt som går, så de ligger redo när jag får tag på mer band.

Vi beslutade att lämna styckningen till i helgen. Vill NN ha ett par kg ikväll så tar vi av det vi har i frysen. Kanske vi kan få tag på ngn som vill ta hela halvan av kalven, så slipper vi söla! Har ändå inte tillräckligt med fryspåsar.

Det här med att samtala är inte lätt! Man relaterar ju hela tiden till sina egna preferenser o de stämmer oftast inte med omvärldens. 2 personer har frågat om vi har ngt älgkött att sälja. Vi har sagt att vi säger till om det blir ngt över. När jag sedan har ringt dem för att meddela att vi fått en ½ kalv över…så visar det sig att de bara vill ha ett par kg…själv tänker jag i 10-20 kg-vikter när jag köper kött på det viset! Tänk så det kan bli… Förvånad Tyst

Nä…gå o göra ngn slags nytta. Ha en fin dag hörrni! Kyss

szirius
0

Här försöker jag komma igång…endast 5 h sömn denna natt också.Snart får jag be mannen klubba till mig med nåt hårtObestämdFlört

Känner att jag gnäller lite nu, men det är verkligen slitsamt att inte få sova - precis när man såklart behöver det som bäst. Jag har sovit dåligt hela hösten. Och ganska irriterande,hahaha, att när man är stressad och spänd av olika anledningar , så tycker man att kroppen skulle inse att den ska sova djupt och passa på att läka sig själv och ladda nya batterier, men inte då! Tungan ute Självinsikten får man tydligen stå för själv och ordna upp om det ska bli nån förändring, hahaha.

Otålig blir man också, fast man vet att man behöver ha tålamod att " få ordning" på sömnen igen.Lika förvånad blir jag också varje gång, för när andra har sömnproblem så känns det ju så enkelt att få bukt påTyst

Ha en fin dag! Här har vi sol igen idag.

MaMaMade
0

#3 *Huvva*! Vet precis hur du har det! Här har jag faktiskt sovit riktigt hyfsat i 3 nätter nu…men trodde för några dagar sedan att jag skulle bli tokig. Har haft *stora* problem i ett halvår nu men det beror naturligtvis på problem…o sedan har man fastnat i vanan att vakna på fel tid.

Tycker inte att sömntabletterna har hjälpt, har ju inga problem med att somna men har ändå vaknat efter 3-4 h. Blir ju lullig som 17 under dagen sedan. Men kanske har det hjälpt på det sättet att kroppen till slut däckar o sover som den ska? Jag vaknar iofs ändå vid 3-4 men jag slumrar/somnar om igen o känner mig iaf hyfsat utvilad när jag äntligen lyckas få igång kroppen.

Hoppas att du (o jag) kommer på rätt köl igen! Kyss

Elpida
0

#3 Vågar man viska Valerina Forte…"-

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Tuva-Lena
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här faller också snön lätt på marken just nu och bara -1,5. Perfekt vinterväder med andra ord. Glad

Pållarna står väl och väntar på mig nere i stallet så det är bäst att jag sätter fart. Idag kommer sambon hem så då får jag inte umgås med dom på samma sätt längre, känns tråkigt, det är skötseln som är rolig då man kommer de underbara djuren inpå livet.

Szirius, har du provat Valeriana Forte som MaMa brukar ta till för sina sömnproblem? är det inte valeriana du brukar ta Mamsen? Obestämd Det är ju skitjobbigt att inte kunna sova riktigt, drabbar inte bara humöret utan på sikt hela kroppen. Med tanke på vad du berättat om dina bekymmer så är det säkert det som är "spöket" i dramat. Hoppas verkligen att det ordnar upp sig för dig! Kyss

Ha en fin dag allihop!

Något som piggar upp…? Tungan ute

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

szirius
0

Jojojo, absolut, Valerina tog jag i våras då jag också hade lite problem, och de hjälpte. Tack för påminnelsen, har bara inte fått ändan ur att komma iväg och köpa ( dessutom pga den här IDIOTISKA grejen att inte tycka att man har råd…)

MaMaMade
0

Samma här; pengar, pengar, pengar! Ska ut med brukaren på evenemang imorgon. Det kostar 50 kr o jag har 20 i pluskan…pengarna på kontot måste oavkortat gå till bensinpengar o bussbiljett så vi kan skjutsa o hämta barn o så att jag tar mig till o från jobbet. Hoppas dock få sälja älgköttet, som iofs var tänkt att gå till pellets samt inköp av fårkött men…får väl knipa åt mig en hundring.

Valerianan funkade inte för mig sist jag provade…kanske jag var för mkt i gasen…el så var det för nära inpå förra dosen. Ska köpa hem o testa fram emot jul, nu kommer ju brukare nr 2 hem snart o jag brukar ju bli stressad när jag ska dit o jobba. Tanken på julstädning o hängning av gardiner i ett helt hus till…*SUCK*!

abbis
0

#6 jaha är det så din man ser ..då förstår jagFlört

Vitt tjockt täcke som kallas snö ligger i hela länet..alldeles för tidigt!

Har kört igång ett nytt projekt för mitt höga nöje skull..Ska skulptera mig själv i lera (bara hövvet) har kollat på youtube om hjälpmedlen man använder..stommen är klar*L*

Ha en solig snöig dag..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tride
0

Valerina Forte är bra. Och, sz, visst är det en idiotisk grej att inte tycka att man har råd! Inte råd att vara frisk? Brist på sömn gör oss sjuka.Själv brukar jag sova bra när jag är igång mycket. Sömnsvårigheter kan infinna sig när jag har för lite att göra. Så du måste betala själv, mama, när du går med brukaren på evenmang? Låter som en konstig ordning.Obestämd

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Pagan
0

God vintermorgon

Ingen mer snö i natt. Nu ligger det vita kvar och gnistrar i solen och det är plötsligt vackert med vinter. Knarrandet under skosulorna och den friska luften är ju förunderligt mysiga så nu är vintern helt ok.

Hoppas Ni får en god torsdag och se till att få inköpt piller så Ni får sova. Sömn är livskvalitet!! Annars kommer alla följdgrejer som ett brev på posten - då blir det dyrt!

kram Kram

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

mayolica
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! här är det inte snö nu,men när jag åkte från värmland var det fullt med snö här nere.

"Vallerina natt" som innehåller både valleriana och humle tycker jag hjälper bättre mot sömnsvårigheter än dom utan humle. Humle-te på hela kottarna kan oxå vara ett bra alternativ.Under min uppväxt plockades det alltid in humlekottar som mamma kokade te på om någon hade svårt att sova. Jag tror att det fortfarande finns hela kottar att köpa. 

Ha så bra allihopa

~ mayolica ~

MaMaMade
0

Tride; jag får betala i förskott, ta kvitto o skicka in tillsammans med lönerapporten…vilket innebär att man måste hålla reda på eländet! Inte det jag är bäst på här i världen…

Ska testa Natt istället för de andra då…det står inte natt på de jag använde. Ska testa humle-te också…må det bara smaka gott! Annars får jag väl pilla dit ngt annat också (kamomill-te fixar jag *inte*)!

Tride
0

förskott? Och du får inte betalt för tiden det tar för dig att administrera det hela? Samt ränta på utlagda pengar? du disponerar dem ju inte förrän du fått dem tillbaka från myndigheten. Obestämd Tjyvsamhälle!Skrikandes

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

[GunillaF]
0

Hej på er!

Jag är sängliggandes idag. Febern pendlar mellan 38,5-39,5.

Ha en bra dag. Nu kryper jag till sängs igen.

Pagan
0

krya på dig Gunilla, ät mycket glass.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

abbis
0

och drick mycket vattenFlört

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

szirius
0

Krya på dig GunillaKyss