känna av njurarna
hej hopp, har en fråga:
Jag var hos massör förra veckan och hon tyckte att jag var lite "knastrig" ,vilket kan tyda på att man dricker för lite. Det stämmer tyvärr, jag får högst i mig en liter om dagen
, men nu har jag sett till att dricka minst 1,5 liter /dag hela veckan - och jag får ju ont i njurarna
.
Är det bara för att jag är ovan? Kommer det att gå över? Nu känns det som att jag har håll bak under revbenen hela tiden, aj.
Ja det känns som du har lite dålig cirkulation runt omkring njurarna. Jag kan skicka lite energier till dig så att cirkulationen reder upp sig.
Kram
Hur funkar urinen? Om du har problem med njurarna menar jag.
Men en liter om dagen behöver inte vara för lite, det beror på vad du äter och hur mycket du svettas och så. Det viktigaste är att dricka när man är törstig (är du äldre kan du förlora lite törstkänsla, då måste man dricka utan att vara törstig) och det kan vara bra att dricka lite, men flera gånger.

#1 tack snälla
#2 Jag har lite överaktiv blåsa, springer och småkissar rätt ofta men försöker få ordning på det genom att hålla mig.
Problemet är att jag nästan aldrig känner mig törstig, så därför måste jag "bestämma mig" för att dricka. Jag är 31
kan rekommendera boken "Din kropp skriker efter vatten" Dr F. Batmanghelid
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Jag har absolut ingen törstkänsla (den har dock börjat vakna något på sistone) så jag måste också dricka medvetet. (är 32 ;)
Jag vet inte vad smärtan beror på men jag har en sämre njure som jag brukar känna av en bit under revbenen.
Tror absolut inte att 1,5 liter om dagen skulle vara skadligt för dina njurar (om du inte även äter 7 kilo vattenmelon per dag;), kanske är de bara lite ovana. ;) Men man borde kunna lösa oron med ett enkelt urinprov (el. blodprov, tror jag att jag gjort någon gång) hos vårdcentralen, kanske får koll även på småkissandet då? :)
Unthinking respect for authority is the greatest enemy of truth. //Albert Einstein
~ Se med öppet sinne ~
Njuren borde du känna av i ryggen. Under revbenen har du bukspottkörteln till vänster, gallan i mitten och levern till höger.
#6 Jo det är i ryggen för mig med… men ca 10 cm under revbenen på baksidan - under de organ du nämner alltså. :)
Unthinking respect for authority is the greatest enemy of truth. //Albert Einstein
~ Se med öppet sinne ~
Förlåt
Tänkte automatiskt på framsidan av kroppen. Givetvis finns det revben i ryggen också
#8 Hihi men sådana små missförstånd sker ju ofta på nätet, svårt att kortfattat få fram saker i skrift som hade varit enkelt om man stod bredvid varandra :)
~ Se med öppet sinne ~
Jovisst är det så. Man får verkligen tänka sig för ibland.
Har skickat till dig nu Szirius. Upplevde att dina njurar inte renar så effektivt speciellt den vänstra. Lungorna är också involverade i det här. Fick känslan av att du hostar.
kram

#11 tack så mkt , men ingen hosta här
.
Vet du, jag hade två som jag skulle skicka till, den ena var du och jag hade dig först i kön så att säga. Tror du inte att det var den andre som la sig först. Så det var den personen jag såg, inte dig. Ber om ursäkt men det var tydligen meningen så.
Till dig nudå, du känns kompakt och ihopdragen. Om du vill ha min hjälp så skulle jag behöva be dig att släppa in mig. Det känns som om du håller emot. Det kan vara både medvetet och omedvetet.
Kram

hoppsan hejsan, det kan kanske stämma att jag inte riktigt öppnar upp just nu….ska göra mitt bästa för att släppa in dig. Du är välkommen
Fint försöker igen
Det gick en liten bit sen tog det stopp igen. Allra mest runt njurar och bäcken. Måste dessvärre gå iväg, men dyker upp ikväll igen. om du vill så får du försöka öva på att släppa taget om dig själv så kommer det att gå lite bättre.
Mycket rädslor sitter i njurarna, svek och besvikelser i höften/bäckenet.
Kram

tell me about it…jobbar mkt med detta
.Har problem med vänster höft.
Släppa taget…denna svåra nöt att knäcka…
Bara att kämpa på. Så länge du själv så kommer det att gå vägen
Men åh vad spännande, min vänstra njure är förkrymt och ärrad… läkarna har ingen direkt förklaring till detta. Rädslor ja dem har jag haft många och är på väg ur de flesta :D
~ Se med öppet sinne ~
#17 Nu är jag här igen. ser att jag missade ett vill mellan själv och så. det kanske går lättare att läsa då. Jag försöker igen då
Eh ja, då ska vi se. Har du ont´i muskelfästena från korsbenet och så muskeln som fortsätter ner över skinkan och stramar ut längs låret på sidan (lite bakom låret kanske)? Kändes som om du hade lossat njurarna från sitt läge i kroppen och hängt ut dem, men insidan var fortfarande tjorvig och kompakt. Nu kändes det mest stängt runt hjärtat. Tänk så här; om du tänker dig din aura att den alldeles ihopdragen så att den ligger i mitten av dig från topp till tå, som ett streck, dra ut den, vidga den så att du expanderar, hela du hela vägen inifrån och ut. Du är så kompakt och ihopdragen så du måste försöka att expandera. Släpp in ljuset. Försök att känna dig som en oval bubbla.
Kram

#20 oooh, så duktig du är - javisst är det så!
jag pmar i stället