Dricker du Coca Cola?
Annars finns det bättre användningsområden för den.
Du kan rengöra ugnsgallret med hjälp av en boll av aluminiumfolie med Coca Cola. Det fungerar också i toalettstolen och andra ställen där det blir kalkbeläggningar.
De här tipsen hittade jag på Husmorsknep.se och nä, jag dricker inte Coca Cola 
Medarbetare på Feng Shui och Indien
man kan spola peg-slangar…dvs de som har en direkt kanal in i magen för sond välling….när de blir stopp i dem med coca cola! så släpper stoppet oftast…..o patienten rapar gott 
Jag dricker coca cola ibland och det känns lite kruxigt att det är bra för att rengöra toaletterna
Jag har slutat med allt vad läsk heter… Men vet att man kan koka julskinka i coca-cola, vilket sägs ge en saftig och god skinka! 
Vet att cola löser rost..Kan det vara bra för slaggämnena i kroppen oxå ha ha ha ..dricker ibland 
När det gäller skinka så tillagar jag den ibland i keramikugnen..blir riktigt inpyrd..5kg 500grader tar 1,5 timme
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Abbis vilken påhittig dam du är…skinkan i keramik ugnen!
skulle de gå med Kalkon oxå tro?
Så slapp vi hålla på i timmar med den i ugnen 
Dricker enbart julmust och cola men enbart på fredag eller lördag
Känner allt mindre för sötsaker. Jätteskönt

Går bra att marinera kött i också, det blir gott för det har jag provat.
Julmust blandat med öl blir det till julmiddagen annars tycker jag numera att all läsk är sötslibbig. Rätt kul hur man kan förändras, förr hade jag 3 sockerbitar i kaffet
och drack gärna läsk, saft och åt godis men inte idag 
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Att cola är rostlösande är ju inte så konstigt eftersom det är surt, men det är ju många födoämnen, så det behöver nog inte vara något att oroa sig för. Det går säkert bra med apelsinjuice på ugnsgallret också!
Annars dricker jag inte läsk alls, utom julmust eller svagdricka på julbordet, Jag har svårt för söta saker över huvud taget :-(
Att cola bara är sockervatten med lite fosforsyra och annat är väl största anledningen att avstå, det innehåller ju inga nyttigheter alls. Men att koka skinka i har jag hört skall vara riktigt gott - tack för påminnelsen Shigne! Går ju att koka i mörkt öl med lite socker också.
Jag är ett riktigt cola freak. Förr drack jag mycket cola men har dragit ner mycket. Vet att det inte är nyttigt, men det är snuskigt gott.
Ingen läsk här. men en av mina väninnor är en riktig cola-knarkare, med åtskilliga liter/dag. Inte bra!
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen
Jag dricker inte heller Coca-Cola
Gillar inte Coca Cola…ibland kan jag få ett sug efter ett glas med mkt is o citronjuice i men det är sällan. Oftast när det är en riktigt varm sommardag…får minnen av resor utomlands när jag var liten av det.
Läsk överlag är rätt så äckelsött, ibland är det gott med ett glas. Har många minnen från farmor o farfar där man ofta fick en läsk när det bjöds på fika; Portello, Trocadero, Pommac, Sockerdricka… Men det blir inte så ofta att jag dricker de sorterna, kanske 2 ggr/år till en pizza om vi är ute o åker ngnstans.
Bara 2 tillfällen när jag alltid dricker; julmust under julhelgen samt Bordsdricka till surströmmingen.
Dricker mycket vatten nuförtiden. REkommenderas till alla törstiga, men helst utan fula bakterier, förstås.
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen
Jag förfasas över de jobbarkompisar som dricker cola till maten. Snacka om att förstöra smaklökarna. blää!
Näää jag dricker inte läsk över huvudtaget, isåfall blir det cider men oftast mineralvatten. En öl till maten däremot är ett måste. 
Löser verkligen cola rost..? Jag har ett väldigt metallhaltigt vatten så det blir fula avlagringar på porslinet i toan, men cola..? Är det inte bättre med ättika på sura avlagringar - som är basiskt? Vad säger du Tribolite - vår kemist? 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Jag skulle ta ättika, speciellt som colan blir utspädd i toan. Cola har ett pH på 2,6 och 24% Perstorps Ättika har ett pH på 2,2.
Det innebär att ättikan är c a 2,5 gånger surare än Colan (ett steg i pH är tio gånger surare, det är lite krångligt att räkna på, man måste ta det bakifrån i uträkningen), så ättika är helt klart effektivare mot kalk!
Apelsinjuice har pH 3-4 så det är mycket mindre surt än Cola - där lärde man sig något nytt! Tar man riktigt sur juice med pH 3 så är cola 2,5 gånger surare och ättikan 6,25 gånger surare!
Jag hade faktiskt gissat på att juicen var surare där, men det är väl allt socker som gör att man inte känner smaken 
Tack Tribolite! Jag anade nästan det. Du, jag var en hejare på kemi i skolan så jag kommer mycket väl ihåg det du berättar när man räknar om surhetsgraden. Good old times!
Fast jag trodde ju att ättikan hade ett PH över 7 då, eftersom den väl är basisk..? åtminstone i mitt huvud..
Ha ha, man glömmer väl antar jag. 
Här i huset gör vi egen läsk: fruktjuice blandat med bubbelvatten! 
#18 Ja det låter gott Mastre, ibland tar jag limejuice och häller i mineralvatten i det. Smaskigt tycker jag, inte för sött som jag är dörädd för. Tycker söta drycker är äckliga. 
Julmust är undantaget fast då blandar jag det med öl. 

Jag ska faktiskt testa ättika nu i vår toa uppe, som fått mkt kalkavlagringear, ser lite snuskigt ut…
Hoppas att det funkar.
Hur gör ni då? Häller ni i och skrubbar och låter verka ett tag?
Jag gör ren vattenkokaren mellan varven med en kapsel ättika i kokvattnet, då lossnar det utan att man ens behöver skrubba! Sen får man koka en gång extra och kast bort vattnet så att det inte får bismak av ättikan. Superbra tips!
I toan använder jag faktiskt en kapsyl 30% saltsyra från färghandeln. Tokeffektivt! Inget att ha i vattenkokaren bara, eftersom det kan fräta på värmeelementet. Och på diskbänken… min har märken sedan jag avkalkade akvarieglas och spillde lite. 
Annars är saltsyra nästan trevligare än ättika på vissa vis, eftersom det är mycket lättare att skölja bort och dunstar av så snabbt att lukten försvinner bättre.
Jag har alltid gillat Coca Cola! Kunde dricka hur mycket som hellst, om jag inte satte stopp på mig själv. Fick kämpa en hel del med mig själv… Gillade även andra söta drycker, men cola var bäst. Men nu kommer jag att undvika all slags söt dricka, och för övrigt annat sött och fett, efter en gastic bypas (magsäcksförminskning).

Jag är ingen CocaCola fan heller, inte så värst mycket Julmust för mig heller. CocaCola duger bara till Cuba Libre och då ska det vara riktigt varmt ute
jag brukar ta citron när jag avkalkar fast kanske ska jag prova med ättika. Ättika har jag som glas & fönsterputs annars.
Appråpå att ha cocacola till marinad, det har jag inte provat men jag kan tänka mig att det mörar till det rätt bra. Idag gjorde jag glöggmarinerade revben det kommer strax smaka smarrigt. Luktar Jul i hela huset
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Har testat cola till skinka en gång…*BLÄÄÄ*! Men smaken är ju som baken… 
Intressant att cola har så många olika användningsområden
Minns inte när jag drack Coca Cola senast
Har hänt någon enstaka gång att jag blivit sugen och köpt,men då ska det vara den riktiga lilla glasflaskan som man inte längre ser så offta
Annars dricker jag helst kolsyrat vatten.
~ mayolica ~
#25 Nej, det ska vara en burk att dricka ur direkt