Pratbubbla 30/11
Gomorron!
Sista november!! Tiden går fort som alltid… Idag är här -22, kylan håller alltså i sej. Väntar på att övriga i familjen vaknar…(husse o 2 trötta tikar).
Idag ska jag åka över till en granne och pyssla en stund, vi ska göra julkort (scrapbooking). Annars inget annat än det vardagliga!
Önskar alla en härlig dag! kram
(bilden lånad från http://anglahus.blogspot.com/)
Go'morron shigne! Sitter du här helt ensam idag? Eller har folk snöat in..?
Det där ser kul ut, scrapbooking, men vad går det ut på? Ska man klistra bilder på nånting, eller..? Som ett collage?
Fy farao, idag har kylan kommit till oss också, den riktiga kylan vill säga. Vi har -25 och jag sitter som vanligt med filten runt benen. Sprang ut i morgonrocken, täckbyxor och gummistövlar - ja man tager vad man haver
- för att hämta mer ved när jag vaknade. Vilket uppvaknande! Hos Gunilla har man säkert köldrekord, Junsele är känt för att vara ett "kallhål", eller hur Gunilla..?
Tror jag skall kladda med lera idag, eller sy nånting kanske..? MIn fösta lerskapelse har torkat nu så jag fotar och lägger in i hantverkstråden under dagen.
Tjillevippen alla frusna själar! Här kommer ett värmande leende som tinar upp er! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Hejsan. Här har vi faktiskt sol och inte så många köldgrader. Det känns lite uppmuntrande. Hu, Tuvan, det där låter ruggigt. Men i går kväll kunde jag inte gå ut på balkongen utan kängor, mössa o hela utrustningen. Katten häll sig inomhus, men i dag sitter hon där ute o myser.
TAck för det värmande leendet, Tuvan
Snyggt!
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen
Hej hopp
Idag blev jag av med min praktikant som jag var lovad att få behålla fram till jul..Det har strulat i hennes boende då hon bor i ett hem för tjejer med problem..Så jäkla trist för vi trivs så bra ihop och hon stortrivs hos mig..
Här är kallt och tyst på kunder men jag jobbar inför invasionen i helgen då det är julmarknad .Förra året va det närmare 50 bussar från Stockholm här.Bra med folk som har lite stålar!
ha de gott
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Hej hej!
Har haft lite mycket pyssel under förmiddagen men nu är jag mätt och go och kan skriva en rad….eller två
. Här har det precis slutat snöa och solen lyser nu från en blå och vacker himmel, ca -5 ute =).
Ikväll ska jag på styrelsemöte i minstans skola, det händer visst lite där i personalen så det ska bli intressant! Där går väl större delen av kvällen, sedan blir det högläsning i Madicken när jag kommer hem för minstan och lite sofftid
.
Hoppas ni kan värma er ordentligt där uppe i nord, fy rackarns så kallt!
Ha det gott!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Godafton!
Tillbaka från stan, det gick över förväntan bra! Bara -14,5 ute nu, imorse hade vi -22…*brrr*!
Tuvan; scrapbooking är precis som säger ett slags collage. Man gör ett större arbete av ett fotografi där man pyntar med fina papper, bling, stämplar mm. Eller så gör man tavlor, julkort ed i samma teknik. *Jättekul*! Bifogar bild på det jag gjorde till en bekant som fyllde år. Har som mål att scrappa alla bilderna från våra adoptionsresor.
#3 Typiskt, abbis! Misstänker att hon hade varit väldigt bra att ha nu när det lackar mot jul…o trevlig dessutom!
Önskar att grannbyns marknad hade varit nu. Skulle sitta fint att bli av med alla stickesockor som bara ligger o ligger i en låda. De är både ivägen o jag hade behövt kosingen. Men det kommer ju fler jular…aldrig att jag ställer mig i Vindeln igen iaf! Hutlös hyra på borden!
Nu måste jag härja runt lite bland sysakerna, hittar inte igen baksidan till täcket jag håller på att sy. Alltid är det ngt som försvinner i det här huset (inte så svårt iofs…måste röja mer…)!
Vi hörs senare!

Inte alltför otippat så börjar jag känna mig varm och hängig…att ha för mkt att göra för lång tid orkar inte kroppen med….men, vad ska man göra? Jag KAN inte missa jobbet utan måste hålla mig på benen till helgen, vi har viktigt kundmöte på fredag och massor att ordna tills dess.
Tycker det är lite tungt nu….
Jag önskar att Ni andra har det bättre och njuter av adventsfrid och friska kroppar 
#6 Jag vet! Jag har varken råd el samvete till att vara sjuk från jobbet. Hoppas jag håller mig på benen…men här verkar det som om magsjukan är på ingående…*ta i trä*!
*Kramis*!
#5 Åhh va fint du har gjort Mamsen! Ja ha, är det så det går till..
Jättefint var det!
Solen har gått ned, tänk och klockan är inte mer än halv tre. Sitter och laddar inför nästa hundprommis, måste få fötterna varma innan jag ger mig ut. Har gjort ren fläkten i alla fall, alltid något.. en hemsida skall uppdateras inför jul också, men det får jag börja med ikväll när det blivit lugnare i huset. Nä, på med kläderna och ut i kylan.. tusan också att den inte kan ge med sig snart.. 
Ha en fortsatt fin dag allihop! *Skickar en styrkekram till dig Szirius*
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Hejsan…har jobbat ett par nätter o inte hunnit kika in!
Har fått beställning på sockar..så nu skall här vevas sockar inför julen!
En bild på doteras tomte sockar! 
#5 Virka på en spetskant dra i ett sidenband upptill på sockarna och vips så har du nått som säljer som smör..Superinne att ha sånna sockar i kängorna..odd mollys är svindyra
Lägg ut dom på tradera
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Fast jag gör *tjocka* sockor…med korta skaft. Men jag ska ha idén i åtanke…tack för tipset!
#10 Tusen tack för tipset! 

God kväll på er!
Usch så kallt ni har det där uppe i norr, tycker det räcker med 13-14 minus jag.
Här där vi har Mälaren nära blir det en fuktig kyla och blåser det också så är det "fy hunnan"
#1 Härlig snögubbe Tuvan.
#5 Verkligen fint kort du gjort MaMa, tycker det verkar kul med scrapbooking, kan bli nåt att prova så småningom.
#9 Fina sockar Ians.
#6 Håller en tumme att du inte blir sjuk szirius.
Ha en fin kväll allihopa

En snabb titt in i värmen
Kallt så in i …..jag var så smart att jag satte på kupévärmaren 30 min innan jag skulle iväg i morse. Glad i hågen kommer jag ut till en frysbil iallfall - glömde trycka på värmeknappen
Nämen stackars Zsirius hoppas det är ngt tillfälligt bara, försök varva ned i bland iallafall. Drick ngt hälsosamt te, ingefära o honung är ju gott för själen.
Hur står det till med mayolicas knä? hoppas värsta värken släppt.
MaMa en extra kram till dig idag. Tänkte intensivt på dig i morse, kände du det?
Mycket söta sockor Ians, Abbis råd var ju inte dumt.
Nå kramis på er alla. See you imon
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Sa till Guben att jag vill skiljas, när han kom hem med Sonen tidigare i afton. Jag tänker gifta om mig…
Fick hem en dööösnygg son, kortklippt nedtill med lite långa stripor o tjockare upptill i håret. Farsgubben är brädad! Han kommer att göra stor succé hos töserna imorgon! 
Sjukt trött. Ska botanisera lite bland garnerna, se om jag kan hitta passande garn till handledsvärmare, sedan blir det bädden. Känns som om jag skulle kunna sova i hundra år!
Suss o puss på er! 

vill gå ut och göra snöänglar nu när är så härlig snö ute.