Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 4831 ggr
shigne
0

Julbubbla 2 december

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron alla!

Här lyser himlen i sprakande röda färger - måntro blir det kallare idag? Just nu -18.

Idag blir en liten stressdag, när allt ska packas och fixas - åker ner till Stockholm imorgon, till mina söner med resp. och mitt lilla nya barnbarn.

Resfeber??? Jomenvisst! Igår var jag o handlade lite barnkläder etc. Ska bli hur mysigt som helst! Syrran från Karlstad kommer upp till Sthlm den 7:e, då ska vi alla tillsammans gå och se Terrakottaarmen på Östasiatiska museumet - spännande!

Önskar alla en underbar dag! kram till alla

Tuva-Lena
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Go'morron på er allihop!

Hoppas att morgonen har varit behaglig för er, inte för kallt framför allt, och dagen bjuder på allehanda utmaningar. Kallt igen här i Ådalen, -23 nu på morgonen och solen har inte orkat upp än. Tur att vi har björkveden som värmer så gott inne i kaminen..

Katten som inte alls gillar kylan stack ut ändå. Han måste väl kolla läget av o till, har ju ett stort "upptagningsområde". Flört Nu blir dte prommis i vanlig ordning, sedan tar jag itu med lite flyttbestyr.

Ha en fin dag allihop!

En mugg glögg för värmen efteråt sitter fint.. Tungan ute

(Vi skrev samtidigt shigne. Vilken otrolig skapelse den är..!)Förvånad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

abbis
0

#0 gud va avundsjuk jag blir….terracotta armén…

Idag är det svinkallt i Nora..Vi har elfläktar står och dundrar överallt i vårt svinkalla hus..Tur vi har elen inbakad i hyranFlört

Idag ska det fixas klart ett gäng glöggrytor med värmare  samt huslyktor i långa banor..Blir nog tyst på folk i kylan eller oxå blir det värmestuga(irriterande).

ha de gott

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Ians
0

Godmorgon på er…

Vår digitala termometer har fått spatt i kylan -14.9 ute….men då skall man jämföra det med inne tempen som är på …minus 14.3 Flört Den vanliga termometern som hänger utanför fönstret har stannat på -10.

Och den har inga åsikter alls om inne tempen…så jag tror att den är mer trovärdig….

#0 önskar dig en trevlig resa till Stockholm…o lukta lite på bebisen från mig med…di luktar så gott!

# 2 hoppas på god försäljning av dina fina lyktor etc….nu i juletid måste ju vara hög säsong!

# 1 God morgon T-L  -23 låter riktigt kallt….men ni har inte så fuktig luft som vi har här på väst kusten…tack o lov kan man väll säga!

Ha de gott! och ner med tassarna i ett par riktiga ullsockor gott folk så klarar ni det mesta….jag sover med mina oxå, nu. för de har inte fått fart på värmen riktigt här.

szirius
0

Här regnar snön bort…tråkigt, tråkigt.Igår blev det minusgrader på kvällen, så då var det blanka isvägar.Jag kanade snett när jag skulle in i garaget så på önskelistan står nu : ny backspegal på vänster sidaSkäms

I em ska jag bara städa gästrummet och bädda rent tills svärmor kommer i helgen, sedan ska jag bädda ner mig och försöka vila bort förkylningen jag har i kroppen.Är trött,trött, trött och fryser, snorar och har mig.

Kramar till alla.

[Jeremina]
0

Här är det solsken och -11 och det är bara såå vackert. ha en bra dag allesammans

Tride
0

Va? Finns terracottaarmén på Östasiatiska? Så nära mig????? Jag behöver bara ta bussen. Hur länge skall de vara kvar där? Hur kom den dit? Fö hälsa bebisen. De växer fort! Jag har själv sett det.

Vi har mycket vackert vinterväde, o jag upptäckte just att jag satt tröjan på mig bakofram. Alltid händer det något! Ha en bra dag alla,  god bättring, sz, och god försäljing, abbis!

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

MaMaMade
0

G´dagens!

Följde med Guben en sväng till stan för att fylla på pelletsförrådet. - 23 imorse o -19 just nu…elmätaren snurrar som tokig så vi tjänar ändå på att åka de 10 milen för att fylla på.

Har läst tråden inne på relationer iFokus, knepigt ämne, kunde inte låta bli att ha synpunkter. Ett sådant där inlägg där allt kan bli så himla fel…hoppas att det ordnar upp sig för dem på bästa sätt.

Själv har jag läst på om socialtjänstlagen. Kan konstatera att anmälaren är en privatperson då myndigheter o personer anställda av myndigheter el företag är skyldiga att uppge namn o således inte kan vara anonyma. Får mina orosryck…kommer detta att leda till att barnen far illa på ngt sätt (rykten ni vet)…börjar skaka i kroppen då. Men det går fort över, blir mer o mer säker på att det är en förälder till ngn på skolan som reagerat på Sonens utspel. När inget har hänt på en gång så reagerar h*n igen då h*n inte vet att soc inte anser det vara ngt att bry sig om. Men det är *otroligt* irriterande!

shigne; ha det alldeles underbart nere i Tokholm nu! Snutta gosig bebbehals från mig…de är ju så mjuka…o luktar så gott! Terracottaarmén…vill se…fast jag har å andra sidan sett mkt annat när vi varit i Kina. Får trösta mig med bilderna från Förbjudna Staden o Sommarpalatset istället.

Szirius; hoppas verkligen att du kryar på dig, det är inte kul när förkylningen bara lurar i kroppen. Ska man bli sjuk ska man bli riktigt sjuk så man sedan blir bra, det är vad jag tycker!

Nu ska vi packa in Minstan i bilen o åka över till Kusin Bonden o få fika. Kanske hon kan övertala deras son till giftermål om hon får lite tid till privat samvaro o lovprisar hans traktorsamling under tiden. Flört Skrattande

Ha en fin em allahopa! Kyss

Clary
0

#16 Om jag minns rätt pågår utställningen till den 16 januari, orkar gubben min ska vi försöka ta oss dit.

Ha en fortsatt bra dag alla Glad

Medarbetare på Feng Shui och Indien

shigne
0

Här finns att läsa om den:

Terrakotta-armen

Tride
0

Tack, sh! Satt just o undrade varför ingen sagt något till mig.ObestämdTungan ute

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Pagan
0

Godkväll på er

Vad roligt Shigne, kan tänka mig att det bubblar av förväntan, blir kanske lite svårt att sovaSkrattande

Här är det oxå himla kallt, kanske ska jag oxå plocka fram mina ullsockar. Sätta dem på avigan?? vad det så Ians..Annars så trivs även jag i kylan - eller rättare sagt med snön, den ljusar upp de annars tre nyanserna av grått som brukar vara alternativet.

Hoppas dagen varit givande - nightinighty

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Toyan
0

God kväll i stugorna!

Kallt har vi men ingen snö har fallit här, gillar inte den här kylan vill ha mildare väder och ingen blåst.

Åh så härligt med ett nytt litet barnbarn shigne, förstår att du är ivrig att komma iväg och se det lilla underverketGlad

Inlägget är låst för nya kommentarer