Bubblan den 10/12
Gomorron!
Sitter ensam uppe just nu - sonen, flickvän och lille Vilgot sover än! Resfeber, eftersom hemresan är idag.
Det är med blandade känslor just nu; längtar hem till sambon och lilltiken, samtidigt som det känns gruvsamt att åka ifrån mina nära och kära här nere!
Har snöat lite, lite inatt!
Önskar alla en härlig dag! kram

God morgon Shigne och ni andra godingar!
Förstår att det är jobbigt när de är utspridda! Du får ta dig ett riktigt förmiddagsgos med Vilgot och sedan hoppas jag resan hem går finfint!!
Julfest ikväll med jobbet, ser jag fram emot! Hoppas bara att maten är god och att de kommit ihåg lilla laktosintoleranten…
.
Igår bakade jag och lilltjejen pepparkakor, lyckades bränna hennes första plåt eftersom jag även skulle hjälpa 15-åringen med läxorna… Det gick dock bra och hon gjorde en ny plåt utan att knota.
En underbar fredag önskar jag er alla!
PS, på söndag får vi tända tredje ljuset, tänk vad fort det går!!!DS
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Morrn shigne!
Förstår ditt dilemma; att skiljas är att dö en smula…el hur det nu är skrivet. Gör som E säger o gosa loss ordentligt med Vilgot medan du har chansen!
Måste rusa mot jobbet nu. Önskar dig en lugn o fin hemresa! 
God morgon på er!
Mycket att göra (som vanligt) på jobbet.
Ha det så bra ni bara kan!

God morgon, här väntar vi på snön….nu lagom till lucia får det gärna komma lite till, så att vi kan åka pulka. Här pendlar vädret, och härom dagen hade vi 10 grader varmt
, kändes jättekonstigt.Men lite tacksamt också, för då kan vi sänka värmen i huset och spara några slantar
I dag är det iaf nån minusgrad och solen skiner.
Jag har en full fredag som vanligt,vi slänger oss iväg direkt efter jobbet, familjens träningar krockar denna dag, och jag får en "håltimme" mitt i, då jag passar på att handla. Vi kommer hem först vid 21-tiden…puh.
I morgon är det åter dags för kalas, denna tur är det svärfar som ska firas.Vi ska bjuda på middag och tårta här hemma.
Ha en bra dag, och helg!
Hejsan! Här skiner solen på gnistrande snö- Vackert, men kallt om benen. Jag sitter innanför den öppna balkongdörren, så det drar lite kyligt.
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen
Hej!
ska väll fortsätta och försöka reda ut bostadsproblemet 
ha en bra dag
~ mayolica ~
Styrkekramar och välgångsönskningar, mayo!
Tride.
Godkväll!
Hemma från jobbet, duschad o nyäten. -20 grader o ingen pellets i bingen…ngt låg kvar så när Guben satte in pengar på sitt konto drogs det flera hundra! Så det blev till att välja mellan uppvärmningen o maten. Tur att han satte in lite respengar på mitt konto!
Fick iaf hem lite ätbart att piffa till älgköttet med o tack o lov finns det saker till efterrätter i helgen…
Men vi får sköta oss o se till att låsa tvättstugekylen…annars åker nog både osten o julmusten ner i en viss tonårings mage.
Har städat idag + lagat till lite mat för helgen, åt min "dam". Ni skulle se mina händer…o känna! Huden känns som pergament, är alldeles torr o skrövlig, ändå har jag smort flera ggr idag. Hittade en kräm på ÖB som är någorlunda accepterbar om man ser till lukten. Tyvärr innehåller den alla parabener som kan tänkas finnas men jag ser det som en engångsföreteelse. Hoppas att de får tummen ur på kontoret o tar hem handkräm *NU*! Det var 3 v sedan jag frågade efter det. Sa jag att fleecetröjorna kommer i mars? *Otroligt*!
Nu ska jag kolla in vad det är på TV ikväll, vi "ses"!
Ojojojoj! Det är ju Nobelfest i dag!
Så det är vad du, bla, kan få se på TV, mama, om det intresserar. Och jag som har slarvat bort inbjudningskortet IGEN!
Om jag fortsätter på det här sättet kommer jag inte att få fler inbjudningar.
Skärpning!
Tride.

#9 men Tride, vem ska då ta emot priset i ditt ställe? Filosofi, var det det? 
Tänk var glömskan kan ställa till!
Skulle jag få ett pris oxå??? ojojojoj.
Tride.