te försöksdjurstestas
"Forska Utan Djurförsök: Liptons te djurtestas. Det avslöjar djurrättsorganisationen Peta idag. För att kunna påstå att deras te bidrar till god hälsa har företaget infekterat griskultingar med E. Coli-virus och deras inälvor har skurits upp medan djuren fortfarande levde. De har utsatt råttor för hjärnskador och gett kaniner höga kolesterolvärden. Hjälp till att protestera och sprid informationen vidare!"
För min del tror jag inte det kommer någon "hälsa" ut av att plåga djur!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Jag blir alltid illa till mods när jag läser sånt här. Vill helst blunda för allting men det kan man ju inte göra i såna fall. Jag hoppade av en utbildning av samma anledning - Klarade inte att se djuren som man använde i försöken. Jag skall gå in på länken och protestera Magi-cat! Tack för påminnelsen! 
(Sms:ade en slant till dem. Verkligen en behjärtansvärd handling och tänk att man ju faktiskt kan bedriva forskning utan att oskyldiga djur skall behöva offras.)
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
TACK Tuva-Lena för att du bryr dig och reagerar!!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Klart man reagerar som umgås med djur hela dagarna.
Vad gjorde jag utan mina bästa vänner? 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Ja fy så hemskt att djuren ska lida för att vi ska dricka te…köper inte lipton nu…..tack för att du berättar Magi-cat..
Tittade på ngt program om Kina och då fick man se en lastbil lastad med tätt packade hundar som skulle till slakt. man blir alldeles matt när man ser sånt här. Hur kan de pina djur som de gör. Inget händer för att få stopp på det heller.
Sverige är inget bättre de heller med alla djurtransporter.