Bubblan 18 dec
Ingen morgontråd ..det är jag som är sömntutan i gänget här
Här är det gråväder men det snöade rejält inatt!
Idag är det lördag och borde vara världens fart i butiken men jag märker en konstig skillnad från tidigare år..Har en otäck känsla i magen att allt står inte rätt till i Nora..
Ni får ha en underbar lördag med massor med julförberedelser
kram kram
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Det lät lite thrilleraktigt Abbis -det står inte rätt till med Nora, kusligt.
Godmorgon på er, här är en dag som ska gå i julklpappshandelns tecken. måste ut o stångas i butikerna. Får försöka göra det bästa av det. fast jag tycker de borde ha valium för allmän utdelning vid entréerna dessa dagar.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot

Pagan, du förgyller verkligen mitt liv …. fast jag tycker de borde ha valium för allmän utdelning vid entréerna dessa dagar.
Får du tag i några kan du skicka mig en näve!!!!
God förmiddag!
Har ägnat morgontimmarna åt att rensa tankar och nu är jag redo även för denna dagen! Snön fortsätter vräka ner så så fort jag slitit mig från datorn blir det till att ge sig ut och skotta! I eftermiddag ska vi fira jul med mina svägerskor, min minsta har redan bestämt vilken klänning hon ska ha, hur hon ska locka och sätta upp håret osv. Får nog med mig en liten prinsessa
.
Imorgon ska jag fixa de sista julklapparna, ha en dag för mig själv i stora staden. Får nog tyvärr ta en sväng om jobbet oxå och fixa lite grejer till måndagen, fast den tiden kan vara skönt att plocka ut på eftermiddagarna i mellandagarna (mycket dagar där….)
Abbis, det lät faktiskt lite kusligt. Fast om du får lägga ner krukmakeriet så kan du alltid skriva en thriller istället - om Nora. Då kan du ta livet av alla du retat dig på i boken - som en liten katarsis kan man säga

Ha en underbar lördag och glöm inte njuta lite i julstressen!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Den var bra Pagan!
Här hemma är det nämligen på det sättet. Ingen julstämning över huvud taget. Kan inte laga mat, inte städa eller göra nånting juligt - skit samma det är bara nåt folk har hittat på!
Snöandet fortsätter och det är jättefint ute! Igårkväll gick jag en prommis ute i mörkret och njöööt hela vägen. Inte en käft ute och det passar mig bra det. SEdan tog jag bilen, jeepen och plöjde mig genom snön hemöver. Utmaningar, det är det som sätter krydda på tillvaron!
Tholahopp påer töser, nu skall tanten ploga sig in till stan. Hoppas kunna städa huset idag.. 
Snökram till er allihop!
Kusligt värre, eller hur..? Tog bilden igår kväll när jag passerade en "hemsökt" byggnad.. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Men Tuvan, där hade jag aldrig vågat gå själv på kvällen
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Godagens! 
Här singlar några försiktiga flingor ner utanför fönstret…..och det är enligt termometern -2,8 grader ute.
Lagom av allt med andra ord….vi har haft ett töa regn för några dagar sedan som fick ortoped akuten att bågna….bla en av mina arbetskamrater gick i däck på väg till natt jobbet
efter många timmar på den överfulla akuten…konstaterade de att hon var både öm och rejält slagen men inget brutet…..bara ordentligt stukad!
Så hon fick hungrig o ensammast i världen be ge sig hemåt igen…..i vinternatten!
Själv har jag hittills lyckats stå stadigt på mina fötter……min bruna kompis vilar just nu från ridning…hon är barfota så det går inte att sätta på broddar på hennes hovar….men hon frodas o mår gott i vinter hagen!
Snart töar det väll till rejält o då skall vi ut i skogen igen!
kram på Er alla!
T-L de där huset känns som det vill vara ifred…..
Ni är för roliga….
Handla utan stress hos mig..inga köer lugnt skönt och tyst ..Tända ljus och en ostressad kassörska (jag)..
Kommer nog skriva min självbiografi en vacker dag

Jag har överlevt och ingen stressångest underligt nog. Gäller att andas djuuuupt och förbereda sig som inför värsta drabbningen - då blir det aldrig fullt så illa så allt blir extra bonus. Hade du inte bott så långt bort Abbis så hade jag varit en stammis hos dig.Fann inga Valium Elpida, sorry. Vi får tackla livet så som vi alltid gör - en smäll i taget i nyktert tillstånd
Låter gott med kakor Gunilla. Får nog ta och baka i helgen jag oxå.
Tuvan din bild matchade Abbis thriller. Vi får öka på lite till ….det står inte rätt till i Nora, något händer sent på kvällen då vanligt folk sover, då……
Inget vidare Ians. Låter som din kamrat haft en riktigt jobbig kväll. Fast det var värst vad du gullat till dig
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot

God kväll på er!
Lugn dag, sov länge och tog en låång frukost
Varit på en promenad men det blev inte så länge, minus 6, 4 och snålblåst.
#4 Har jag missat nåt Tuvan? Varför kan du inte laga mat eller städa osv?
Visst ser huset kusligt ut, det är nog betydligt säkrare att promenera mitt i natten där hos dig än här i stan tex. Gör jag icke, vill någon ha med mig på nåt på kvällen så varsågod och hämta och skjutsa hem
Ha en fin lördag kväll allihopa
Kram!
Jag gillar idén om en thrillerberättelse från Nora!
vem vill börja? Vi startar en ny tråd imorgon: "Döden besöker Nora" får den heta.. 
#9 Nja, jag är på väg att flytta förstår du Toyan, men flytten har blivit försenad, och försenad och försenad.. och nu sitter jag här i ett hus som borde ha varit tillbommat redan, medan det nya huset inne i stan inte är klart för städning än. Snickerierna drar ut på tiden se.
Så nu har jag bestämt mig för att stanna kvar här över julen ändå, för det är enda utvägen om jag vill ha nåt färdigt innan jul. Håller med dig, här är det säkert om natten. Skall vara om nåt spöke tittar fram då, men dom brukar inte vilja en nåt ont. I stan däremot skulle jag aldrig gå ut på natten ensam. 
ha ha ha skulle vara rafflande …Noraborna skulle bara veta vad vi planerar 
Just nu har jag varit ute och kollat bränningen..Ugnen verkar fungera nu..Det va en kortslutning ..en kabel hade lossat! skita enkelt
Tjolahopptjolahej
Toppen abbi! Då håller vi tummarna för att det går bra den här gången!
Ja ja mensan, bäva månde Nora! Imorgon börjar vi..