Gomorron 20/12
Fortfarande mörk ute, -18 men tack och lov ingen blåst!
Skidåkning igår igen, å det känns i kroppen, framförallt över skulderbladen….. Nu kanske jag inte längre kan gå omkring o tänka på att jag ska träna lite här hemma
, nu måste jag nog GÖRA nått!!
Idag åker nog jag o syrran ner till stan för att julhandla, annars så står nog inte mycket annat på mitt schema…
Önskar alla en fridefull dag - glöm inte bort att stanna upp och bara vara, om så bara för några få minuter!
Kram
God morgon Shigne och alla som kommer hit under dagen.
Härlig bild Shigne!
Jag är dunderförkyld och inflamerad i ögonen.
Det tog hela helgen att städa och klä granarna. Hua vad jobbigt det här är. Jobbar ändå idag för vi har så himla mycket att göra. Får sitta med en näsduk för näsan så det inte droppar ner på tangentbordet.
Ha en bra dag med allt ni tänker göra.
En ny morgon ..
Vi har packat 140 "korgar" i helgen och resten ska jag försöka ta idag 60st då sambon har ett 40 tal till som ska göras iordning i KGA..
Sista dagarna före jul och ingen direkt kö i min butik däremot i KGA..vilken jävla tur va!
Förr stod vi 2 i kassan och 1 som servade och jag i verkstan..det va tider det!
Ska putsa och få undan lite annat idag oxå..
kram på er..
ps ingen annan som vill skriva i min novell ds
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

God morgon, jag har en mindre god morgon med oro i magen igen. Bilen…som vanligt.Den dog 3 h hemifrån i söndags så vi fick lämna den och ta buss hem…i morgon får maken åka buss dit igen och se om han kan få hem den, eller till en bilverkstad åtminstone.Tills dess är vi strandsatta här hemma…jag som skulle julhandla både mat och klappar dessa dagar…usch, känner mig både stressad av det och av alla pengar som ryker pga detta…
Jaja, man får vara glad att vi KAN klara oss ändå

Kram till alla
Morrn morrn på er allihop! Och morrn yxskaft får ni säga till mig.. såg ju inte din bubbla shigne! 
Hur går det med julstöket? Vet ni, jag har klarat mig i år. Bara lite städning än så länge, men tänkte väl ändå att jag skulle snurra ihop en Jansson och lite sill - den viktigaste ingrediensen på julbordet enligt mitt menande.
Hunden rymde på morgonen så jag har precis landat hemma igen, löptikar över hela byn nu så det gäller att hålla koll och använda öronproppar..
Vilken tur hör ni, att det inte funkar på samma sätt med oss människor: tänk er en massa gubbar som står och ylar i gathörnen varje månad, slåss utanför affärerna om bästa makan och skvätter runt med snoppen på alla gatlyktor.. 
Ha en fin dag allihop och ta't lite eaaaasy i julstressen!
Och krya på dig Gunilla! Usch för att bli förkyld nu!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Hejsan! Härlig bild, sh, där kan jag tänka mig att tillbringa en del av vintern. Ja, oflyt, Gunilla, att bli förkyld den här tiden! Och vilket oflyt med bilen, sz.
Jo det skulle se ut det, tuvan! Jag fick mig ett gott skratt när jag läste din lilla vision
Och låta!
Men är vi så långt ifrån det beteendet, egentligen?
Åtminstone vissa av den mänskliga rasen . . . .
(Nej, nu skall vi vara snälla!)
I dag har vi lyckats få hit riktigt fint vinterväder. Lagom med minus och sol på den snö som föll i massor under gårdagen. Cyklarna är snart helt och håller täcket. I dag blir det julhandel, men jag är lite bekymrad inför de närmaste dagarna. Dottern skall flyga från Malmö till Stholm, son med fam. skall bila, och själv skall jag ta tåg från Sthlm till Mälardalen. Hm. Undrar just . . ..
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen
Här snöade det ordentligt i morse trodde jag skulle få pulsa iväg mot jobbet strax efter middagen för o j´hinna fram till kvällen…..
Men det verkar reda sig med de kommunala transporterna trots allt…tack o lov!
En liten morgon bild….ha de gott i stugorna kram på er!

Hej alla goingar
Hoppas dagen varit bra. Inte ett svar på Abbis fråga - kom igen nu, skriv så pennan glöder. Jättekul
Vi kanske kan ge ut den under psydonym. Blir ju som bibeln - många författare med olika åsikter om händelseförloppet
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
En Helig Skrift mao?
Tride.

Hej svejs!
Susar in och läser i tråden. Vi har sista faktureringsdag mot våra interna beställare idag så det har varit fullt ös medvetslös hela dagen. Nu ska jag bara vänta in en till, sedan bär det av hemåt. Ska se om jag orkar koka ihop något godis idag!
Ha're gott!
Får kolla in novellen senare ikväll
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus

jajamensan, vem vet var vi hamnar tride. Helig eller osalig allt annat än hemlig iallafall.
Gunilla jag missade dig i rusningstrafiken när jag swichade in förut. Låter inte bra det där. Du har nog inte hunnit hämta dig från förra förkylningen väl. Hur går det med ögonen?? Krya på dig kramisar i massor. Inte konstigt du bli förkyld hela tiden med den kyla Ni har haft så länge nu.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot

God kväll!
Skrattar gott åt den bild du målar Tuvan, böjd att hålla med Tride ang beteendet
#1 Stackars dig Gunilla att bli förkyld nu, skickar kryapå-dig-kram.
#5 Dessa dagar är det rena lotteriet vad gäller resande, kommer jag/vi fram i tid eller blir sittande nånstans
Har varit ut på stan och köpt sista julklapparna, smidigt att betala med kort var det inte idag, min bank hade tekniska problem, så klart mitt i julhandeln, nåja ingen idé att bli arg, funkar inte mer för det.
Ätit lunch med arbetskamrat, mysigt att sitta i lugn och ro och prata mitt i stressen.
Ha en bra kväll med julstök och vad ni nu än hittar på.
Det blev en trevlig resa med bussen till Forum, full av äventyr.
Det började med att bussen knappt kunde stanna på grund av det hala väglaget, och jag fick pulsa i snön för att komma ifatt.
Men chaffisen var trevlig, o sen fick jag en kavaljer som sällskap, dock icke av ovan nämnda slag. Mer civilizerad, om man säger.
Han var inte gammal men hade levt länge, sa han. Samma här, sa jag. Så berättade vi minnen från förr för varandra, varpå han klev av vid Centrum. Därefter kom en gammal bekant med samma förnamn som jag, och vi myste ikapp. Julhandeln gick smidigt,klapparna blev inhandlade utan porblem, även om vagnara i KOnsum var upptagna, och jag fick vänta utan att ändå få den sorts vagn jag önskade.
Alltid händer det något!
Tride.
Godkväll!
Har jobbat o sedan gjort en runda för att köpa lite julklappar, så Minstan är "färdig". Sen middag medan jag lusläste reklambladen o jämförde priser. Har fått ett presentkort på ICA så imorgon gäller det att klämma in så mkt användbart som möjligt. Vi är storkonsumenter på ost o smör så det kan bli en stor post, går ju att frysa in! Bra priser nu inför julen dessutom.
Jobbar 7 h i sträck imorgon…mer bullbak om jag minns rätt o mkt mat hoppas jag. Det räcker med tvätt, storstäd o en massa extra julmatslagande hos min ordinarie brukare…tycker jag iaf. Får visualisera lönebeskedet framför mig…då går det nog lite lättare!
Det gick bra att lämna in lådan med mina handarbeten på skolan o det rotades visst friskt i den när Guben gick. Hoppas att de köper rubbet! Håll tummarna!
Urtrött o lätt skallebank hela dagen, småvärk i kroppen o lite snorig o hes…men jag ska försöka hålla mig på benen under helgerna för min "dam"´s skull. Det är bättre att jag däckar när hon är åter i stan för där kan de 2 övriga samariterna hoppa in om jag blir sjuk.
Nä, bädden kallar…suss gott på er o dröm nu vackra drömmar!