Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 4438 ggr
[GunillaR]
0

Idag fungerade inte bubblan

Jag brukar kunna klara folk på affärer och på stan. Jag sätter en bubbla på mig och så är jag där i mig själv, gör det jag ska och finns i detta.

Men idag lyckades jag inte, det sprack. Bubblan sprack. Människorna på stan mådde inte bra. Folk var stressade och sura, ingen var glad. Folk sprang på varandra och det var ingen rolig stämning alls. Måhända det berodde på snömassorna som ställde till det och att inte folk kunde parkera sina bilar eller köra som vanlig i stan, men det borde man ju fatta, att kommer där 30 cm snö på en gång och det fanns en del förut, då blir det problem.

Denna dåliga känsla satt i mig långt efter jag kommit hem. Jag kände riktigt att jag drogs med i detta negativa. Visserligen är det blodmåne och fullmåne, men det där borde jag kunnat hantera.

Jag blev så stressad så jag började blöda näsblod som tog en timme att få stopp på. Jag var bara tvungen att återta det lugn jag hade innan jag gav mig iväg. För jag är inte stressad, inte ett dugg. Jag tog åt mig andra människors energier.

Men nu är jag lugn och avslappnad. Satt en liten stund och mediterade och så kändes det bra.

Huvva!

Tuva-Lena
0

Jag förstår dig Gilla. Egenligen borde man undvika folksamlingarna dom här dagarna, men det är lättare sagt än gjort. Skapar man bubblan omkring sig men hela tiden blir knuffad av människor eller störd av irriterade röster, barnskrik o s v ja då är det inte lätt att stanna kvar i den.

Tur ändå att du kan ta tillbaka ditt lugn genom meditation - det borde fler pröva på när dom kommer hem stressade och helt utpumpade. Oskyldig Otäckt med ditt näsblod ändå .. Obestämd

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

[GunillaR]
0

Ja näsblodet berodde säkert på kombinationen förkyld och stressig. Jag snöt mig och så brast kärlet.

Hi hi - det var några år sedan då jag dessutom tog antidepressivt. Jag tappade en hel liter turkisk yoghurt på köksgolvet när jag skulle sätta in spannen i kylen. Då blev jag så arg att jag fick näsblod.

Skratta inte!!

Elpida
0

Förstår vad du menar, jag brukar oxå försöka mentalt förbereda mig på dessa julturer i stan.

Ibland behöver man kanske få ut den där inre irritationen så man kan lugna ner sig, synd på yoghurten bara FlörtGlad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

abbis
0

Julhandel i all ära ..Hos mig är det så fridfullt inga köer en kund i taget.Jag slår in alla julklappar och man står och pratar lite..Tända ljus och mysigt..

Den gången jag blödde näsblod svimmade jag oxå..Man kan undra vad kroppen vill säga egentligen..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Elpida
0

Abbis abbis hjärtat! Du skulle behöva en semester någonstans långt bort från Nora utan att behöva tänka på inkomster och utgifter!Kyss

"Du har alltid två val"

abbis
0

#5 Jag vetFlört

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
0

Var det inte du som sa att man inte känner sig omtyckt när man blöder näsblod ofta Elpida..? kan det ligga nåt i det abbi? Jag minns när jag var barn då blödde jag ofta näsblod, och kände mig inte direkt omtyckt heller, bara till besvär - så jag tror att det kan ligga nåt i det. Nu kan det vara en sån enkel anledning att man har sköra blodkärl också, speciellt på vintern med torr inomhusluft. Har jag huvudvärk, nåt jag inte drabbas av så ofta ändå, så kan jag sätta igång o blöda näsblod.. Obestämd

Jag tror att det blir en bra omstart för er i Karlskoga abbi, du känner nog rätt där.. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

[GunillaR]
0

Denna näsblödningen var en kombination av stress, förkylning och säkerligen torra slemhinnor fast jag dagligen använder Nosoil. Dessutom tror jag att jag har bihåleinflammation. Så alla oddsen var där.

Jag har aldrig blött näsblod som barn. Detta satte igång när jag var 52, 53 år gammal då jag tog ganska hög dos av antidpressiv medicin plus en värktablett som innehåller samma beståndsdel som Ipren, som är irriterande för slemhinnor.

Jag vet inte hur många gånger jag varit inne på sjukhuset för sauterisering. Var faktiskt förberedd på detta igår..

Pagan
0

ja du har ju problem med att näsan blöder Gilla. Skitjobbigt. Blev väldigt orolig för dig en kväll minns jag.

Funderar på ditt första inlägg med bubblan som inte höll. Kan ju ha med att göra att du inte mår så bra just nu. Kanske får göra en extra förstärkning då sas. Så du både healar och skyddar om du förstår vad jag menar. Iofs nu med Julstressiga medmänniskor så är det ju så mycket energier i luften så du får skapa dig ett pansar om du ska undgå det.

Var i väg och handlade julmat i dag - jag och resten av invånarna i kommunen i samma butik Såg flera stackars själar som verkligen led. När det står tre kundvagnar i bredd och du inte kommer fram kan man ju få ångest av bara farten.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
0

# 9 - Jag nar naturligtvis inte alls samma skydd nu när jag är energidränerad av förkylningen. Jag stannar inne idag och gör så lite som möjligt för att ge kroppen en chans.

Sen tror jag inte att någon som deltar i julstressen mår så bra dessa sista dagarna innan juleländet. Eller så ska man kanske kalla hela december för just "julelände" för det ska ju börjas redan den första advent.

Jag tror att många skulle vilja välja bort julen som den är nu där vi lägger ut miljarder i julklappsinköp, vansinnigt! Jag tror att julen, om man nu tvunget ska fira den, kunde göras mycket trevligare genom att inte ställa dessa orimliga krav som ingen ändå kan leva upp till.

De som är glada för julen är de stora affärs- och livsmedelskedjorna där det lär klirra ordentligt i kassorna.

Elpida
0

Det är det som är lite skönt ändå med denna julen för vi har absolut inte satt upp massa kriterier som ska uppfyllas. Imorgon ska jag förbereda lite mat men jag tänker för allt i världen inte stå och slava i köket hela dagen! Jag kommer att städa det jag känner för och sedan tänker jag umgås med barnen och utmana dem i Wii - sedan kan julen komma bäst den vill för den blir ändå det JAG gör den till! Alla i familjen är helt överens om att allt runtomkring är totalt oviktigt i år - det är familjen och gemenskapen som gäller!

"Du har alltid två val"

Pagan
0

låter gott Elpida. Vi är inte så maniska här heller. Har inga prestationskrav på mig alls egentligen. Förr ställde jag krav på mig själv som jag sedan hade svårt att leva upp till, nu är jag mer lugn.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
0

Jomenvisst! Julen blir ju precis det man själv gör den till. Kan man bara vara stark nog att stå emot traditionerna så kan man säkert slippa stressa och bara göra det som man tycker känns bra.

Det kruxiga är just att så fort det kommer in traditioner så blir det slitningar eftersom då är det alltid någon som vill något helt annat. För med traditionerna kommer även förväntningarna, förhoppningarna och fasorna.

Vi lever ju inte idag med släkten som man gjorde förr i tiden i bondesamhället. Vi är utspridda geografiskt och ska då under en helg om året slussas ihop med människor som man inte annars umgås med och som man kanske inte ens känner. Man känner sina vänner mycket bättre än sina släktingar.