Gomorron 25 dec, Juldagen
Gomorron på Er.
Hoppas allt är bra.
Sitter är vaken, med en kopp kaffe bredvid, de andra sover så gott ännu. Jag tycker så om denna stunden på morronen. Ljusen brinner, man hör de andra andas, Julefrid kanske det kallas.
Det är så vackert ute. Men det är mysigast att titta på det genom fönstret, lite kallt ute
.
Ha en fin juldag och njut av dagen.
Kram på Er
Var rädda om varandra

God morgon signemo!
Visst är det skönt i arla morgonstund när man har huset för sig själv! Lade mig två i natt och vaknade vid halv åtta - litet för tidigt men vad gör man när man inte kan somna om?
. Funderar på att ta en Valerina i kväll så att jag kanske kan sova några timmar till - hjärnan maler väl för mycket och är på högvarv just nu…då har jag ju en i alla fall..
Idag ska vi till mamma på middag sedan kanske det blir Änglagård tredje gången gillt. Vad ska ni hitta på idag?
Kramelikram!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Morning töser
Min äldsta som (30) åkte vid 01,30 så det blev lite sovmorgon här..Nu är jag nyduschad..Kul att träffa sonen som jobbar jämt och aldrig hör av sig om inte jag tar intiativ..och det är jag oxå dålig på som jobbar jämt..vi är såå lika
Fick en 5 st olika produkter av tvål scrubb bubelbad av min stora grabb och hans tjej i julklapp..liknar lusch produkterna lite och doftar gott..
Idag vet vi faktiskt inte vad vi ska göra och det är så svårt att bara koppla av när allt har gått i 110 km i timmen hitills..Vi börjar med en lååååång frukost 
Önskade alla God juk på facebook igår ..tror ni jag fått kommentarer ha ha ha ha ha
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Morrn morrn på er!
Sooovmorgon för mig också. Jag somnade nog inte förrän vid halv tre antar jag. Precis då jag hade lagt mig och "känt in" den varma sköna sängen så börjar kökskranen att skvala. Får ju ha vattnet påslaget för att det inte skall frysa. Och då måste jag ju bara upp igen. Man gruvar sig en stund dessutom för golven är så kalla. Men sen går det med en väldans fart! 
Igår kväll fick vi rycka ut och "rädda" en gammal farbror som är vårt skötebarn. Han hade ingen väme hemma sa han, oljan slut, ingen mat heller. Men det kändes skönt att få hjälpa honom att få huset varmt och ge honom lite av all vår julmat. Hans vovve fick sig lite gott också och en promenad tillsammans med oss. Bättre julefrid än så kan man inte få. 
Idag drar vi in till stada för att hälsa på mor, bror och svägerska som vi nobbade igår p g a kylan.
Ha en fin dag allihop! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

God fortsättning på er allihopa!
Sovit länge idag, Julaftonen var lugn och mysig med barn och barnbarn, idag är vi alla bortbjudna på kombinerad lunch-julmiddag, ska bli trevligt.
Endast 7,6 minus idag och inget snöande men det blåser så det är nog inte så skönt.
Ha en riktigt härlig Juldag allesammans
Godmorgon alla vänner här!
Denna julen kommer att gå till familje historien…som julen då musten frös!
Vi hade ställt den på balkongen……hm….det var 13 minus ute igår!
Hur tänker man då? Det tog en bra stund o tina upp den kan jag avslöja…hehehehehehehehehe
Ätit har vi gjort så vi rullar fram…bla en vegansk Jansson som jag gjorde…med
Potatis, gul lök, röd lök, svarta oliver,kapris, grönsaksbuljongpulver, havregrädde, Tartex (en veg. pastej som finns på hälsokosten eller i hälsohyllan på välsorterade affärer) samt lite pepparmix tog jag…
Denna Fusk Jansson blev en succé kan jag avslöja…. så god!
God eftermiddag! Jag och gubben har haft en lugn och skön julafton och juldag med mycket mys. Vi har varit på promenader (fast det är svinkallt p g a nordanvinden), åkt ett par svängar med bilen (bara nöjesåk), tittat på ett par filmer, suttit och pratat och lyssnat på hans gamla vinylskivor. Ätit och druckit gott har vi också. Det har varit riktigt avkopplande helg!

#4 du är som Julens ängel Tuvan.
#6 Vi hade oxå julmusten ute i snön. Bidde lite isig ja, men det fick gå. Tyckte vi var riktigt smarta
#7 Låter ljuvligt G.Mam lite nostagitripp låter det som oxå. Gamla vinyler - gott gung och minnen
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot

Tuvan, håller med Pagan - vilken julängel du är!!!!!
.
Har varit hos mamsen och ätit och mått gott, spelat Familje Geni och druckit en herrans massa kaffe! Nu sitter jag med en Carribbean Kick och tänker inte göra så mycket mer, källaren är urstädad och det är bara badrummet som har kvar avloppsdoften men det går väl över….
.
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
God fortsättning på er!
Flickorna vaknade strax före ½8 imorse så vi fick en lugn morgon. Slappade i soffan hela fm, hade ju ingen julklappsbok så jag såg flera avsnitt av en serie jag spelat in för länge sedan. Stickade lite på sockparet så är på G på stickorna just nu.
Efter lunch tog jag o Guben en "promenad"…dvs gick över till grannars. Hans syster o svåger var där med vovven de tog över…den som vi också funderade på att ta. Han är *superfin*…erbjöd mig på stående fot att vara extramatte vid behov fr o m i sommar då vår gammelgubbe inte finns mer. Bara 2 år o så lugn o fin, urtjusig i kropp o päls…enormt långbent även för att en jämte. Ett enormt fikabord dukades fram o det är tur att det blivit blia ute (bara -10 nu!) för efter dagens fika på kolatårtbiten jag nyss satte i mig…say no more!

Nu ska jag kolla upp några saker i datorn o sedan sticka socken färdig…vill börja med ett par torgvantar. Ha en skön kväll allahopa!