Svullet finger...
Jag har lite dåligt läkekött på vintern. Har lite sår på händerna efter vedklyvning och det på pekfingerknogen har nog blivit infekterat i fingret för det har svullnat och är skitömt! Har någon ett bra förslag på ett litet omslag eller nåt jag kan göra för att dämpa infektionen? Irriterande dumt ställe att ha ont på!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Ingefärabad kanske som du baddar svullnaden med..? Synd att du inte har ringblomsalva, den är suverän mot inflammerad hud. Annars skall ingefära vara ändå effektivare. Riv lite av en ingefära rot i vatten som får koka upp, sedan baddar du svullanden med dekokten.. Går lika bra med olja men då måste det stå och dra in minst en månad innan ingefäran har suguts upp av oljan. *blåser på lilla knogen* 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Jag hade ett finger med infektion vid nageln för några år sedan. Fingret värkte så det dunkade i det! Då kokade jag vatten, hällde i rätt mycket salt, och stoppade ner fingret i det varma vattnet så fort det hade svalnat så pass att det gick att ha fingret i utan att skålla sig. Där höll jag finget en stund. Kanske en kvart? Nästa dag hade jag inte det minsta ont och infektionen var borta.
Salt är suveränt!
fniss……ja det gör det faktiskt.
Ta en medicin mugg eller ngt annat som är ca 30 cl…… pressa vitlöks klyftor så det fyller hälften av muggen……fyll på m olivolja.
Skaka runt o låt stå någon timme….eller mer……sen tar du olja fr muggen på en kompress och gör ett omslag o låter sitta över natten.
Ett recept fr Alma Nissens klokskap i vitlöks branchen 
#6 kram …
De e få saker som inte går o bota m vitlök….faktiskt!

Jag har faktiskt ringblomssalva hemma, har provat lite men nu ska jag köra ordentligt!
Ians - klart det kan botas med vitlök!!! Att jag inte tänkte på det
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Jag min toka stoppar vitlök i örat när det värker. Eller toka, det hjälper ju faktiskt, d v s när ontet beror på någon infektion. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Jag är ett stort fan av vitlök som alla vet ….så troligen är jag inte någon Vampyr iaf ……hehehehehe
Den här gången är det nog inte lika bra med selleri?

Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen