Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettandligt-shamanism
Läst 5622 ggr
Tuva-Lena
0

Andra Sidan..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

..ett ord som jag kom i närkontakt med när jag blev medlem på Övernaturligt.ifokus. Vad tror du, finns det en "andra sida", eller vad händer med oss när vi dör? Obestämd

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Ians
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här får man nog drista sig till att tro…det finns varken bevis eller relevant forskning på detta område Flört

Men man kan fråga sig vem som ger en bilder av saker o situationer som man inte vet ett dyft om….och som är helt begripligt för den man är sänd att tala med….

Och när det dessutom är i 3e hand till en människa som jag inte ens känner…då undrar man faktiskt….vad skulle vara så viktigt att framföra till dem som är kvar om det inte finns något mer sedan?

Dessutom OM det inte finns något mer efter detta….vem talar med en då?

Dessutom undrar man varför människan har så stor hjärnkapacitet o använder så lite av den….intressanta frågor.

Själv tror jag på ett evigt liv….men inte här.

Så då torde svaret för min del bli att….jo det finns en annan dimention än den vi lever i…

En andra sida!

Tuva-Lena
0

Jag ler Ians.. Glad jag är för trött nu för att kommentera nåt men jag kan säga så mycket, att jag kommer att sova gott sen jag läste ditt inlägg. Kyss Natti på dig!

Pagan
0

Absolut finns det en "andra sida" vi är alla själar som lever ett mänskligt liv för att lära och lära ut.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

abbis
0

Jag vill tro att det finns ett liv efter detta..vore trist att bara bli recyklad..Men om det fanns ett liv så varför vet vi inte det..vi kan ju resa till månenFlört

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Pagan
0

vi vet inte det för det är meningen att vi under detta liv ska lära oss saker och få erfarenheter som ska få vår själ att växa. Visste vi för mycket innan så skulle vi ha för mycket serverat och då skulle vi gå miste om våra lärdomar.

Sajtvärd Tarot

Tuva-Lena
0

Ja, jag tror också på ett liv efter det här. Jag har fått samma bevis som du berättar om Ians, det var därför jag log igenkännande. Däremot så kan jag tycka att lärdomarna vi skall få här på jorden - och som är förutbestämda enligt vad jag har lärt mig - kan vara som att dra lott mellan olika individer.

Och man förutsätter nästan att vi har levt många liv då, om man ser till tideräkningen. Varför har vi inte lärt oss allt vi behöver veta under den långa tiden..? Jag står fortfarande här som en okunnig novis och gör om misstagen om och om igen. Det måtte vara dålig connection mellan andra sidan och jorden hör ni.. Varför vet man så mycket där, när man åter är en idiot så fort man landar här..? ObestämdFlört

mayolica
0

Jag har upplevt för mycket för att kunna tro att det inte finns något mer när kroppen dör, jag är övertygad om att andra sidan finns . Jag tror att andra sidan är oändlig med hur många olika andevärdar och dimensioner som helst. jag ser allt som en helhet där vi ingår och vill egentligen inte kalla det för andra sidan.

~ mayolica ~

Pagan
0

Den plan vi gör upp i andevärlden om kommande liv styr ju de lärdomar vi ska ta till oss i det mänskliga livet. Den hjälp vi får och de misstag vi gör är ju för att vi ska växa i anden. Som människor är vi sega,  långsamma och tröga. Vår frekvens är så låg att vi förmodligen skulle få krupp om vi förstod hur det låg till.

Sajtvärd Tarot

Tuva-Lena
0

#8 Ja det var en bra förklaring - få krupp. Skrattande men jag håller med dig och egentligen så förstår jag sammanhangen, ville bara hårddra det lite. Flört Det där med frekvensen då, har du mätt frekvenserna på dem som befinner sig "over there" då? Vet du, jag tror att vi befinner oss på samma frekvens, men med tanke på de problem som vi stöter på här på jorden så är det kanske omöjligt att bli kvar dpå den för att kunna handla "mänskligt"? Tänk dig ett raseriutbrott - som man ju får nån gång då o då i alla fall, visst måste man väl blåsa upp sig några Hertz för att klara dom? Flört och när man har avreagerat sig så kan man åter inta en lugnare longitud, d v s harmoniera med andevärlden igen. Vad säger du om den teorin? Tänk att man mediterar t ex, då sjunker all verksamhet i kroppen, både fysiologiskt och psykiskt, man får en känsla av att befinna sig på en annan frekvensnivå - kanske är det den som andevärlden befinner sig på? Tungan ute

[GunillaR]
0

Jag tror inte man stiger i frekvens per automatik när man dör. Tror inte att kroppen har någon betydelse här utan själva vibrationen den sitter i anden.

Elpida
0

Ni är så kloka, och visst tror jag att det finns ett liv efter detta.Skrattande

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Pagan
0

Läser nu Lena Ranehags bok - Universums plan. Hon tror att hon som medial kan se dåtid nutid och framtid för de finns där hela tiden - fast i olika dimensioner.

Sajtvärd Tarot

Tuva-Lena
0

Är Lena häxa Pagan? Du har väl läst om Akashakrönikorna antar jag. Där står exakt samma sak. Härligt när vi är på samma våglängd, eller hur? Tungan ute

Pagan
0

Häxor är vi väl alla TuvanSkrattande om hon är hedning som jag eller med i ett coven har jag ingen aning om, men hennes tankesätt gillar även jag. Hennes guide tillhör säkert högste rådet, lite avundsvärt med sådan god vägledning. Flört

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
0
Elpida
0

#12 Det där spånade ju faktiskt Einstein fram oxå, i och med de svarta hålen och spaghettifiering så ansåg han att tiden är böjlig. Då är det liksom vetenskapligt klarlagt oxå Glad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Tuva-Lena
0

#15 Jättebra Gunilla, att vi kan få lite mer info om det! En väldigt spännande teori är det i vilket fall. Kanske är det klockan som har ställt till det för oss? hade vi inga klockor så fanns ingen tid. Är tiden nånting som vi har hittat på bara..? Ja varför inte. Då skulle både Einstein och Lena R ha rätt alltså. Tänk att en liten manick som vi kallar klocka kan få oss att helt ändra (tids)uppfattning..Foten i munnen

[GunillaR]
0

Tiden är ju ett begrepp som vi människor hittat på. Vi har ju uppfunnit ett sätt att räkna och dela upp tiden, men tiden som sådan finns egentligen inte. Förr i tiden så levde man i samklang med sol och måne, mörker och ljus beronde på var man bodde på jorden.

Själva beräkningen och uppdelningen av tiden kanske inte är så fel om vi ska kunna byta tjänser över gränser och världsdelar, men som det har urartat sig (hi hi "ur"artat) så är det ju klockor som styr våra liv numera och det där kan ju inte göra någon lycklig alls. Det är ju så mycket emot vår natur som tänkas kan.

Tuva-Lena
0

Ja Gunilla, "ur" led är tiden! ha ha.. Skrattande Inte konstigt då, att en del människor både kan se bakåt och framåt i tiden, om allting sker nu. Obestämd

Idag slogs jag av en tanke då vi pratade om tidlöshetsbegreppet: Lever vi en tidlös tillvaro så finns det ju också en "andra sida" eftersom vi då lever i evighet, eller hur? Vi ändrar bara "form" men fortsätter vår existens i samma tid.

[GunillaR]
0

Jomenvisst. Jag läste någonstans att tiden inte är linjär utan att den kan ske samtidigt på flera platser. Undrar om inte detta var förklarat i Samtal-med-Gud-böckerna.

mayolica
0

Teorin att all tid är samtidigt hörde jag talas om för första gången när jag gick reikiutbildningen, tyckte nog att det lät lite märkligt först Obestämdmen när jag fick det förklarat lät det inte alls orimligt,tvärtom. 

Sen har jag läst att det skrivits om det under åren på lite olika ställen, bla i några böcker. Verkar vara en vanlig uppfattning, jag  räknar mej till dom som tror så

~ mayolica ~

Pagan
0

jag får hålla med. Ju mer jag funderar på det - desto mer logiskt blir det. Allt som ÄR har alltid funnits så….

Sajtvärd Tarot

Tuva-Lena
0

Apropå linjär syn på tillvaron också. Då finns det alltid en början och ett slut - det här känner du också igen Pagan eller hur? men i en cirkulär tillvaro så cirkulerar både tid och rum hela tiden. Allting pågår hela tiden. I en linjär tillvaro finns det alltid en lägre nivå och en högre, med trappsteg däremellan. ( Helvetet, jorden och himlen) I en cirkulär däremot så finns en övervärld, en mellanvärld och en undre värld, där alla världar är beroende av varandra för att skapa balans i tillvaron/universum. Fint va? Kyss