Motionera hjärnan
Själv så läser jag mycket, men sedan tycker jag om att göra hemsidor och då skriver jag koden själv - inga fuskprogram där hjärnan inte behöver närvara inte! I hemmet försöker jag komma på lösningar för att "förbättra" eller underlätta vissa saker, och ibland får jag en ljus idé faktiskt.
Fast lika ofta slutar det med katastrof. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Just nu sitter jag och skriver om en av mina gamla böcker, som jag gav ut på eget förlag för ca tio år sedan. Upplagan var liten, så den har gått ut. Jag skriver om texten med tanke på en ny upplaga, för den rönte en viss efterfrågan. funderar på hur jag skall få ut boken den här gången. I pappersformat eller bara på internet, via mina hemsidor. Och så har jag dansat tango i höst. Bra för hjärnan, får då månste jag hålla rätt på både mina o partnerns fötter o ben
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen

Korsord i perioder, jag läser och skriver, är lite av en infonörd när jag lär mig nya saker - måste ta reda på allt från alla olika perspektiv så till slut så lär jag mig egentligen ingenting, men det var trevligt under tiden. Egen hemsida håller jag på att filura med just nu- men det där med koder verkar besvärligt tycker jag.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
#3 Håller med du beträffande koder. De tar tid som kan användas till annat.
Tride.
Jag tar fram mina gamla bilder också och bearbetar dem i datorns foto-program.Det kräver uppmärksamhet. Här ett gammalt Tarot-kort som jag gjort tidigare när jag gjorde egna tarot-lekar. Bägar-esset. Kan passa bra inför det nya året
Tride.
Själv är jag tråkig inser jag….Suduko och korsord…samt böcker i stor mängd….
Sockisar stickar jag när jag mediterar…klarar inte att sitta still bara o meditera…för då sten somnar jag!
Jag vet inte om jag behöver mer än jobbet just nu..Jag brukar säga att hjärnan går varm eller att hårddisken är full och behöver vila..När jag vilar hjärnan så bläddrar jag i kataloger
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Här blir det mest korsord till hjärngympa, och så Zumban förstås.. när jag ska lära in nya låtar och steg
.
Jag har blivit bekväm med åren inser jag och inlärningslusten till tekniken är inte lika ivrig som förr….herregud.. tänk om jag blir sådan där som bara skjuter ifrån mig saker för att de är jobbiga att lära in
…
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Jag är en "periodare"! Ibland läser jag, ibland löser jag korsord, ibland testar jag nya tekniker inom hantverk, ibland utvecklar jag de hantverk jag redan kan. Hantverk kräver mycket hjärngympa om man gör någonting nytt, men det gamla inlärda går på automatik och blir på det sättet mer en stunds meditation. Ibland kör jag fast när jag har idéer om något jag vill göra men inte vet riktigt hur. Då får hjärnan verkligen jobba för att lösa gåtan. Oftast löser det sig på något sätt till slut…
Jag mest hjärnan genom handarbete, sy med pärlor kräver också sitt…gillar att lösa korsord o älskar att läsa. Sedan är det det där med tid, ork o lust…
Ibland boostar jag igång skallen med matlagning o bakning…dvs 3-4 rätter på en o samma gång, då är jag uppe i varv ska ni veta! Maten på jobbet är en utmaning då jag oftast får svänga ihop ngt av det som finns i kyl o frys utan recept. *Kul*!
#1 Skriva HTML-kod är ju hur kul som helst…men nu är det länge sedan jag höll på med sådant. Skulle tro att jag har glömt bort det mesta…men det är helt klart mer sport att sätta ihop en sida på det sättet!