Första tanken..?
Vad var din första tanke idag när du vaknade? Eller din första tanke sedan det nya året hade ringts in och du hade kommit till ro..? 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Min första tanke var Strategi. Jag måste lägga upp en strategi för att försöka nå mina mål det här året. Berättar mer när ni har skrivit nåt i tråden också. 
Det var nog hur i fridens namn jag skulle kunna hitta en födelsedagspresent åt Minstan. Tråkigt men ack så sant…inga djuplodande tankar här inte.

Exakt samma, strategi - utställning. Det ska ske i år.
Fast jag läste lite i Maria Scherer´s bok ikväll när grannarna sköt några raketer. Tassen blev lite missnöjd så vi myste ihop i husses säng medan det knallade på där utanför. Tänkvärda ord på ett lättläst sätt.
Du lever mitt i allting just nu MaMa, så det är inte konstigt att det var "present" som dök upp om Minstan fyller snart. Jag och Gilla har dragit oss tillbaka en aning vet du, och kan tänka mer teoretiskt/filosofiskt tack vare det.
Utmärkt tanke Gilla! En utställning blir succé tror jag med dina fina gudinnetavlor! Låter härligt tycker jag!
Skapande blir mitt nya mål också. 
Ja detta ska bli ett år i skapande och inte glömma kroppen. Detta har jag redan vid solens återuppståndelse den 25 december lovat dyrt och heligt. 10 kilo ska bort till min födelsedag 6 juli, Japp!
På måndag börjar jag både med kroppen och med att ha möte med mig själv då jag ska skriva upp lite stolpar och tankar vad gäller utställning.Jag måste bli företagsam.
#4 Själv satt jag och åt glass när det knallade som värst. Vår hund är inte speciellt skotträdd - tror inte han är rädd för nånting faktiskt, fast han vill gärna krypa upp hos matte ändå för att få vara liten ibland. När jag har kissen på magen och hunden bredvid mig i sängen så mår jag som bäst. 
#6 Oj, ja klarar du det så gör du det verkligen bra Gilla! 10 kilo på så kort tid låter mycket..
Jag håller tummarna för dig, och uställningar är ett väldigt bra mål.
Go for it girl!
# 7 - Jag gick ner 23 kilo på ett år 2004-2005, så jag tror att det ska gå likabra denna gång. Första veckan nu blir att avstå från choklad och kakor men äta normalt. Sedan ska jag minska på kolhydraterna och motionera. Detta gjorde susen förra gången.

Hm, första tanken vid tolvslaget var att inget kommer att bli sig likt detta nya år. Tänkte på en strof ur en Tomas Ledin-låt - förändringarnas vind är här!
I morse….att jag inte orkar reflektera mer just nu. Jag tar en dag i taget och tror jag vaknar till i april igen. Jag ska iaf ge mig själv den tiden jag vill ha för att utvecklas!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Vid tolvslaget satt jag o kollade på en film om kronprinsessan och landet hon lever i. Alltså monarkin, tronföljden, sossarnas regeringstid och demokratin. Hur vill vi ha det egentligen i vårt land? Ärvd makt eller vald president? Pest eller kolera, om ni vill veta min åsikt. Ja, det var kanske att ta i, men vill vi ha det som i USA med dess kamp om makten? Finland kanske? I båda fallen kostar det ju. Monarkin kostar, vald president kostar.
På det personliga planet har jag tagit kontakt med en god vän för planerad resa någon gång under vintern.
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen
Jag hoppas oxå på förändringens vind
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
#10 En väldigt bra levnadsstrategi, tycker jag då som vill ha lugn och ro, är att inte engagera sig i sånt som jag inte kan påverka. President eller kung, ja jag lär aldrig bli bekant med någon av dem, och vill presidentkandidaterna spendera miljoner på att få makt så får dom göra det. Att va kung men ändå "nickedocka" är knappast en fjäder i hatten heller. Jag skulle lägga pengarna på mig själv jag - och alla jag ömmar för!
MaMa och abbi t ex..
och alla djur och barn som far illa.
Varken eller säger jag…*men* jag tror att kungahuset gör att lilla Sverige utmärker sig lite mer än vad vi annars skulle göra, förutsett att vi har rätt person på posten vill säga.
Första tanken var Nytt år nytt hopp. Vill lägga det gamla hemska året och allt negativta som varit under året bakom mej(det har varit ett av mina värsta år ) Önskar att det nya året ska bli ett mer possitivt och harmoniskt år
~ mayolica ~
Sänder uppmuntran till dig, mayo.
#12 Pengarna, Tuvan, bestämmer vi inte över själva enligt de politiska reglerna. Jag menar att antingen vi har monarki eller republik, så är det våra skattemedel som bekostar det hela. 
Tride.
#15 ..och så mycket annat "onödigt" fyller jag i med.
En "regent" behöver vi som vårt ansikte utåt, oavsett om det är en president eller kung. EU däremot tycker jag att vi kan skrota.
Sista gången jag engagerade mig var vid EU omröstningen, och när ja-sidan använder argument som att, "det är roligare att säga ja", då förstår man hur pass seriös hela denna byråkratikoloss är.. aldrig mer säger jag!
#14 Mayolica, jag håller verkligen tummarna för att det här blir ditt år! *kram till dig gumman*
EU kan slänga sig i väggen!
Till det säger jag JA!
Visst var det roligt
Tride.
Ja Tride, där kom ett prov på din underfundiga humor! *Me like*
#19:Jag har skippat dagstidningarna för länge sen. Men läser AB o Expr här på datorn så jag får det aktuella midjemåttet,rumpans form samt skilsmässo resp bröllopsstatistiken för Julia Roberts, Paris Hilton o andra kändisar som jag faktiskt inte ens vet namnet på. Jo, Perbrantds öden o äventyr vill jag ju inte missa. 
Tride.
Där gör kvällspressen verkligen en insats
Tride.
Jag skulle vilja skrota alla nyhetsprogram både i radion och TV, för det är bara eländes elände som rapporteras där. Men det är inte vilket elände som helst utan det ska vara utvalda eländen. Kanske jag är konspiratorisk men jag tror att media är styrda.
Till exempel, varför rapporteras inte mer om oljeutsläppet i Mexikanska Golfen?
Och varför gör man aldrig några djupare inlägg om elpriset?
Jag tog upp dessa frågor på Politik men blev ungefär klappad på axeln.
Nåväl tråden skulle ju handla om första tanken på nyåret.
Om jag ska gå tillbaka till igår som var första dagen på det nya året så hade jag mycket stora känslor inför vad som händer globalt.
Klart de är styrda, Gunilla, frågan är ju av vad.
Och vad kan vi faktiskt göra åt det?
Tride.
# 24 - Ja, vem är det igentligen som äger?
Det vi som privatpersoner kan göra är att höra av oss till dem.