Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etiketttips
Läst 33781 ggr
Brokenfether
51

Rinnande ögon!

Läste i en tidning "Kropp& Själ" i en artikel om rinnande ögon. Jag har själv besvär med rinnande ögon och speciellt när jag är utomhus. Dom börjar lätt rinna i sol ljus och blåst,men även när det är vindstilla. Har funderat mycket på varför och nu har jag kanske fått svaret.Obestämd

Rinnande ögon enl vad jag förstod, är ofta åldersrelaterad. Rökning ska oxå ha negativa effekter. (Oj,vad förvånad jag blev då! Cool)

En bidragande orsak är AMD (= Åldersrelaterad makula Degeneration som medför nedsättning av skarpseendet,även kallad , lässynen.

Det ska tydligen finnas en tablett som heter Blue Berry och är en högkoncentrerad blåbärstablett.

Hemligheten är det höga innehållet av lutein, som motverkar åldersrelaterad synndesättning, i kombination med ögontröst,för ögats slemhinnor och vindruvskärneextrakt, som skyddar mot fria radikaler.

Vad säger ni om det va?..Fisk och Blue Berry piller,sen har man en syn som en örn..*L

Magi-cat
2

Det låter bra! CoolFlört

Blueberry har jag f.ö. haft stor nytta av, men det blir lite dyrt att käka i längden. Dock hjälpte det inte mot ögonrinn, som jag nästan alltid haft, långt innan det där med åldern gjorde sitt intåg! Inte röker jag heller….

Men ett tag för många år sedan åt jag homeopatiskt svavel (sulphur) för en annan åkomma och si, det förargliga ögonrinnet upphörde! Kan vara värt att prova alltså!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Brokenfether
1

#1 Aha…där ser man. Det är kanske individuellt? Det lät ju så bra…Obestämd Svavel törs jag inte testa…svär redan så det räcker å blir över…Flört (skoj)

Magi-cat
0

#2 Hehe! SkrattandeMen homeopatiskt är milt, det osar det inte om!Flört

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tatsja
2

Att ögonen rinner när jag går ut har jag upplevt även i liten ålder. Mina rinner speciellt om det är vind i luften eller sol. Är ljuskänslig. Alltid när jag blev riktigt förkyld, så trodde folk att jag gick och grät. Ögonen rann bara jag tittade. Det försvann för lite över 10 år sedan. Så att det har med åldern att göra, stämmer inte på motvallskärringar.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

chik
4

Jag har ett öga som rinner.

Det har jag satt i samband med att jag inte har tålt den maskaran..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Tatsja
0

Smink kan ge rinnande ögon. Speciellt om man är lite allergisk. Själv målar jag mig kanske en gång varannat år. Tål inte smink, Sen tycker jag det är så jobbigt att ta av det. Flört

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Hoppfull
6

Mina ögonproblem som trötta, svidande och rinnande ögon hörde ihop med min candida. De flesta av de besvären är borta helt eller bättre nu.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

bfee
14

Tatsja (#4):
Det där med rinnande ögon vid förkylning har jag oxå enorma problem med. O det verkar man ju vara nästan ensam om. Det verkar inte så vanligt att det går på ögonen vid en vanlig förkylning, vad jag förstått. Men vissa, som du o jag, åker på det… JUST NU är jag DUNDERFÖRKYLD o inne på 4e dagen med förkylningen, o igår började ögonen rinna o jag är redan alldels svullen i ögonen o kan knappt titta.

Försökte nu googla i ämnet för o se om man kunde hitta nåt som kan hjälpa, för jag är beredd att prova vad som helst - för det här är helt sinnessjukt jobbigt!!! :(

Tuva-Lena
5

MIna ögon rinner också den här vintern! Det svider och kliar och ögonvitorna är röda. Det är bättre på morgonen men allt eftersom dagen går så börjar det svida efter ett tag. Är lite snuvig också så kan det vara förkylningen som har satt sig i ögonen istället..? Obestämd Annas är jag pigg , men det är väldigt irriterande..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Ians
0

# 9

Kan de va så enkelt som att "ögonbollarna" fryser när man går ut? Iaf känns det så Flört

Men jag har haft problem med rinnande ögon jämt när jag är ute…..och nu kommer åldern på det….hur skall det sluta? Skrattande