Pratbubbla 5 januari
Gomorron!!
Vaknade tidigt idag, har redan hunnit surfa runt lite, bloggat etc.
Kissen sover på mina fötter och lilltiken ligger bredvid mej här i soffan. Ute är det fortfarande mörkt, -22 grader……
Inga planer för dagen - än iallafall!
Önskar alla en fin dag! kram
Morrn!
Bara -17 här hos oss men enligt SMHI väntar ju bättre tider. Frågan är om vi får snöstorm istället då!? Iofs mysigt…om man slipper gå ut o ta sig till jobbet vill säga! 
Trött i mössan o halvförkyld som vanligt. Idag ska jag dessutom ha bilen för min "dam" är ju hemma i byn men måste ner till stan för att kolla lägenheten. Hoppas att hon vill tillbaka ikväll för då kanske vi kommer oss iväg lite tidigare…alt hon stannar men inte vill gå ut o gå, då kommer jag mig iväg redan vid 14:30…innan det mörknar på. Har fått så erbarmeligt dåligt mörkersyn…känns obehagligt att köra bil då.
Imorgon är jag iaf ledig; *hurrey*! Ska bara slappa, el städa sovrummet…kanske hälsa på kompisar om de är hemma o "fria"…varför är man ledig färre dagar än jobbardagar? Då man har så mkt att göra menar jag…! 
Önskar er en fin dag! 
Morn
Här vräker snön ner och ska så göra i 2 dagar till sägs det..Ingen plogning heller så igår hade jag 372:- i kassan ..ha ha ha..Antingen har folk upptäckt att det är skönare att hålla sig inne eller oxå har Nora drabbats av pesten..
Håller på att inventera och har precis börjat med det sista och mest spretiga dvs min keramik. en sån en sån en sån och en sån..
Trettondagsafton jag kanske stänger lite tidigare pga av vädret!Folk brukar förutsätta att aftnar stänger man helt eller delvis trots att trettondagsafton ALDRIG varit sådan..
ha en skön afton go vänner
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Go'morron shigne, MaMa o abbi! 
Oj va kallt ni har det där uppe i norr eller vad jag skall säga. Här är det bara 12 minus, lagom för att inte förfrysa näsan i alla fall.. snöar lite lätt så här på morronkulan också.
Jaså, är det trettondagsafton idag?
Jag trodde att den var imorgon jag, man man blir lätt lite dagvill när det är många helgdagar på raken. Vet du abbi, jag tror det beror på att folk är panka, då är det enkalst att hålla sig inomhus åtminstone billigast. 
Åker in till stada idag igen, dels för att fortsätta med flyttbestyren men mamma behövde en laserbehandling för ischias också. Idag skall jag göra allting "slow", tror jag skall joina slowrörelsen jag också.. 
Ha en finfin dag allihop! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Godmorgon alla goingar 
Hoppas att alla mår bra…..själv mår jag jätte bra.
Hade en underbar kväll m alla mina barn, med respektive på restaurang. Underbart godmat ,trevligt saällskap och framför allt ingen disk o städ efteråt.
Blir endel när man är 11 personer!
Vaknar nu på morgonen och det snöar jätte mycket utanför mitt fönster och det är 0.9 minus ute. Undrar lite hur man skall komma ut till stallet.
Men de löser sig nog på något sätt.
Plus att jag har spännande saker på gång framöver
En värmande kram till alla som behöver en!
Dagens bild på den när gångne Herr Kattz….det är min kaffekopp vill jag påpeka…..

God förmiddag!
Det har kommit MASSOR med snö i natt igen, och det snöar på rätt bra fortfarande.
. Det borde räcka nu för de stackarna som bor i skogen!
Ska köra ett lunchpass med Zumba och hoppas det inte blir sämre med förkylningen. Har frusit kopiöst i några dagar men det beror förmodligen på snöfallet vi har oxå.
Jaha, ledig dag imorgon. Jag har inget planerat så det får bli vad dagen bjuder på!
Vilka vackra vargbilder du har hittat Tuvan, har du fått nytt kraftdjur?
Kram på er!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
#4 Herr Katz verkar vara en sällskalig herre Ians. Pass opp så han int sätter sig i koppen! 
#5 Ja jag hittade bilderna på nätet när jag googlade på…. indianer! Föll genast för dom så det blev fler vargbilder än indian.. nej, mitt kraftdjur är panter har jag fått veta, och vi är ganska lika faktiskt; sträv tunga, vassa klor och ensam i skogen. 

Jag har aldrig lyckats möta mitt kraftdjur i meditation, har nog inte övat tillräckligt. Däremot har jag en svart panter tatuerad på skuldran och en kvinna sa till mig att det förmodligen berodde på att jag haft det som mitt kraftdjur som indian…. har aldrig berättat för henne om min enorma dragning till indianer…
. Ska bli spännande att se vad det är som dyker upp en vacker dag…
"Du har alltid två val"

vad ni har det kallt o snöigt allihop! Här har vi plusgrader idag, men grå himmel.
Drömde nyss om två vargar, slog i Solögas bok som sa att de kommer med budskapet om att det man ger ut får man tillbaks.Om du handlar ur rädsla så får du rädsla tillbaks, om du dömer andra kommer andra döma dig, om du ger kärlek så får du kärlek osv.
Jag gillar vargar
.Jag tror jag tycker om de flesta djur.Förutom kattloppor kanske, som är ihärdiga värre
.Ok, mygg och fästingar är inte heller så trevliga….
Men husspindlarna låter jag vara.De bor i hörnen här hemma och fångar flugor
. Jag har hört att spindlar hemma betyder tur, och dessutom är det ett tecken på att man inte har mögel, för de trivs inte där.

Fasen, jag måste få tag i Solögas bok. Pagan brukar oxå alltid slå upp massa bra saker däri!
"Du har alltid två val"

Jag har inte heller funnit mitt kraftdjur, har alltid varit sugen på att göra en trumresa. Jag tror jag " styr " för mkt…vill liksom för mkt.
Jag möter ofta fjärilar, sländor o andra djur i mina meditationer, men tydligen kan inte de vara kraftdjur
.Är nån insatt i detta? Kan man få typ en näbbmus, hahhaa
? De flesta har ju stora rovdjur som varg, panter, tiger, björn, älg osv….eller örn, falk.Jag har aldrig hört talas om nån som sagt " jag har get som kraftdjur"
. Måste de vara köttätare kanske?
Jag drömmer om djur nästan varje natt, då är det bra med solögas bok

Go förmiddag på er.
Ser ut som det är full fart här inne.
Jag börjar så sakta återhämta mig från alla magkramper och annat smått o gott som jag dragits med sedan julafton. Vikten har minskat med nästan 5 kilo, inte riktigt vad jag behövde men det ordnar sig.
Här är det ganska milt, snöat i natt och nu håller man på och skottar av taken, välbehövligt.
Önskar er alla en trevlig dag
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Välkommen tillbaka Clary och en stor kram riktad till magen och själen! 
#7 #9 Jag mötte mitt kraftdjur i en meditation när jag gick kursen på ÖN. Vi skullle kunna ha en sån meditation här på forumet så får vi se vad som dyker upp för er. Jag kan berätta att jag har två kraftdjur, dels pantern men även en korp dök upp och satte sig på min axel.. 
Jo. Szirius, att du möter fjärilar, sländor och andra flygetyg kan bero på att du dras till elementet "Luft". "Luftmänniskor" är ofta andliga till sin läggning, tänker mycket har ett rikt känsloliv o s v.. En symbol för just det elementet är fjädern.. 
Kan berätta mer sedan menu mååååste jag åka till stan!
*pyss o ha en fin dag*

Hej alla goa
Full rulle redan o alla har redan börjat med dagens besyr. Jag har skottat o skottat, slappat o skottat lite till. Snöröjarna har tydligen sovmorgon. När de väl tar sig hit så ställer de ju till det igen med alla snövallar så då blir det att skotta igen. En behöver ju inte gå på gym iallafall.
Intressanta samtal kring kraftdjur märker jag. Har svårt med meditatonen o det är inte ofta jag lyckas koppla bort helt. Fast tidigt i december så lyckades jag faktiskt och en gorilla visade sig för mig. Jag läste givetvis i solögas bok om vad Gorillan representerade.
Men lika intressant tycker jag att det är att fundera på vad djuret har för förmågor i sin naturliga miljö. hur de behandlar sin familj, vilka styrkor, förmågor, egenskaper de har mm.
Detta är en jättebra sida att läsa mer om kraftdjuren tycker jag
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot

Det häftiga med Gorillan är ju hur den kan fördela energin. De är enorma- starka och muskulösa trots att de är vegetarianer, men den mesta av tiden så slappar de.Njuter, antar jag
. och använder bara sin kraft när den behövs.

Hej på er!
Intressant detta med kraftdjur, vore intressant med en meditation som du säger Tuvan, ser fram emot att du berättar mer
Här snöar det och är endast 1 minus, ska snart till stan och köpa en födelsedagspresent.
#3 Den bilden känns magisk för mig Tuvan och vacker
#4 Så fin din Herr Katz är Ians.
#11 Krya på dig Clary
Ha det gott allihopa!
#16 Herr Kattz är en nobel herre….rätt bortskämd enligt vissa…men det vet vi Inget om
här hemma.
Detta är ju hans hem lika mycket som vårat. Han är min pälsklädde son…OCH det vet han 

#10Möter oxå väldigt mycket fjärilar i mina meditationer, även när jag ger healing.
Jag tror nog att man kan ha en mus som kraftdjur, har för mig att jag läst någon som träffade något liknande i sin meditation…. Spännande är det iaf och det vore toppen om vi skulle kunna köra en sådan meditation och jämföra upplevelser och möten!
"Du har alltid två val"
Ians; nu bidde jag rejält nyfiken!!!

Har aldrig "aktivt" försökt att meditera…tror jag…jag kallar det att slappna av o rensa…hur gör man egentligen?
Clary; det där lät inte alls kul…hoppas att du får må bra i fortsättningen nu!
Jag är helknäckt, det känns som om hjärnan har svullnat på mig…men ingen nästäppa, helskumt! Pip i öronen o en massa ömma triggerpunkter kring axlar o ryggrad. Hade ju tänkt ha en skön dag imorgon men…jag ska visst jobba. Min dam sa att hon sagt till arbetsledaren att jag skulle jobba hos henne imorgon…tja, vad säger man, behöver ju inte jobba ihjäl mig…o lönekuvertet blir fetare (söndag imorgon). Sedan har min yngre tjej bokat in mig på 3 dagar i jan + 1 dag i feb. Usch…men oj så "rik" vi kommer att bli…behövs med tandläkarbesök, inköp av nytt däck till bilen, present till Sonen etc.
Sa jag att jag höll på att köra av vägen igår när jag åkte till jobbet. Jäskus vilken sladd jag fick, dålig bil, 1 sommardäck bak samt jättespårig väg går visst inte så bra ihop. Idag fick jag sladd igen i en kurva o landade med baken inne i plogkanten men inte värre än att det gick att gasa sig ut igen. Det är halkigt som tusan där ute på vägarna! Blir väl tredje ggn gillt imorgon då, kan ju inte åka buss då det är söndag, för då går de bara sent på em till stan o sent på kvällen hem…*suck*! Hade sett fram emot att få slappa dit o hem!
Nu pep middagen. Ha en skön kväll om jag skulle råka slockna innan jag hinner in hit igen. Pyss! 

Klarat av att äta idag, känns himla skönt sen bara få sova ut ordentligt och så blir jag nygammal.
Nu återstår bara problemet med min dator, tyvärr kastade jag min gamla skärm den hade varit bra att ha nu men jag får se om jag kan hitta någon till skapligt pris och killa min goe son under hakan så jag får hem den. Är så jobbigt eftersom allt finns inlagt på min dator och på gubbens min finns inte ett dugg plus att han gärna vill använda den själv.
Halt är det så ni som är ute på vägarna och kör, ta det lugnt!
Medarbetare på Feng Shui och Indien