Dagens skidtur!
Åhh vad jag blir avis shigne!
Lääängtar så till skidturen jag också, men idag är det snöstorm ute.. Hur hittade du spåren? Snön är ju så mjuk i år så man sjunker ner om man inte har några spår att följa.
Ser så mysigt ut med ditt sällskap söta Signe också, visst är väl hundar underbara skidkamrater?
Jag tog en prommis med mina två hundar idag, dels mitt eget svarmuskiga troll, men sen fick min bonushund följa med också. Hon vill inte gå hem efteråt.. blir så ledsen när vi lämnar henne. Önskar att jag fick överta henne, men samtidigt är hon gubbens enda sällskap också. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
#4 Vilken mysig hund!! Är det den som är bonushunden?
Sambon kör upp spåren med skotern, blir inte några riktiga skidspår, men helt klart mycket lättare än att åka i djupa snön!
Säkert närmare 20 år sedan jag åkte skidor…..så det är mycket fnitter och skratt när jag är ute 

Jag har inte lyckats se tjusningen med längdskidor
, jag tror att det förstördes när man var tvungen att åka på gympan på skolan och jag alltid frös sönder fötterna. Jag provade att ha två storlekar större skor för att få plats med många tjocksockar, men då blev det ju så vingligt att kunna hålla balansen på de där smala skidorna….
Men det är säkert enklare att komma ut i naturen, än att plumsa i snön förståss
. För naturen är jag GÄRNA i. Jättefina bilder.
Nä, det var ingen bra start Szirius. Fast frös om fötterna gjorde man alltid som barn också, när man var ute för länge på skidorna.. och snöklumparna hängde som tyngder på varntarna så att dom föll av händerna. 
Jag åker ofta där det är ospårat, just för att komma naturen närmare, men nu går det inte då snön är för mjuk. Skoterspåren har snöat igen shigne - så jag är helt förtvivlad ju!
Fast det är inte dumt att promenera heller. 
Snart börjar toppjakten då tjädrarna svischar förbi en genom granskogen. Otroligt att dom kan hitta i dom täta snåren! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Härliga bilder i en snöig värld 

Ser underbart ut Shigne!
Jag har varit jättesugen på att skaffa längdåkningsskidor men det verkar vara slutsålt här nere…om man inte vill köpa snordyra..
. Får se om det blir ngt billigare till våren så får jag hoppas på vinter ett år till
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
#9 Elpida - det finns helt okej alt. Själv har jag köpt mina skidor och stavar för 40 kr 
Hittade dessa på Pingskyrkans loppis!! Sen hade jag tur att syrran hade ett par avlagda pjäxor som passade perfekt till bindningen!
Med min stil på åkning, så har jag inte så stora krav på utrustningen!! Men de är hela o fina o rätt så modern bindning…

Min förhoppning låg på Emmaus som är second hand-loppis till förmån för tredje världen men det fanns inget där heller…
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus