Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 4553 ggr
shigne
0

Pratbubbla 9 januari

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

Steg upp för över en timme sen, kunde inte sova…. Har en oroande känsla i maggropen, intuition för nått.

Tänk om man kunde få vetskap om vad det är man känner, så mycket enklare!

Idag är här bara -6 grader, lätt snöfall…. men det blir ingen skidåkning idag, nu börjar kroppen säga ifrån. Nä, idag tar jag nog o knäpper på Pilates-DVD och ger den här gamla kroppen en chans Förvånad.

Dagarna går sin gilla gång, känner att mitt bloggande tar allt för stor plats just nu. Dags att dra ner datortiden ännu mer, annars så försvinner jag väl ut i cybern snart!

Önskar alla en härlig dag! kram

Elpida
0

God morgon Shigne

Då får du vara uppmärksam idag på vad intuitionen vill tala om för dig! Du gör rätt i att köra lite pilates, man ska varva sin träning! Tror faktiskt jag oxå ska ta fram och köra lite, vet inte varför jag slarvat nu när jag har ontObestämd.

Låg också och vred mig i sängen och försökte somna om men det är omöjligt! Har nu svept i mig en kaffelatte och gårdagens fruktsallad…och en liten smörgås slank ner oxå.  Den är så skön denna stund, innan resten av huset vaknar!

Ha nu en underbar morgon!

På bilden är min lille prinsGlad när pälsen fått växa ut.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

shigne
0

Mmmm vilken mysig vovve!!! Vad är det för ras? Ser ut som min lilla tova fast i annan färg!

Elpida
0

Det är en Irish Soft Coated Wheaten Terrier…Glad Han tappar ju ingen päls utan måste klippas. Han gillar absolut inte att bli borstad, det blev sådana enorma bråk att vi fått skippa det. Nu blir han rakad ett par gånger om året iställetFlört.

Fast vi gillar ju han bäst när han är en lagom lurvasKyss

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Tuva-Lena
0

Åhhh en sån söting Elpida! Jag smälter så fort jag ser en hund på bild och dom där "håriga sakerna" är jag speciellt svag för.

Hörde på rapport igår att en hund i USA som forskare hade jobbat med, kunnat lära sig mer än 1000 olika ord! Deras intelligens motsvarar en 3-årings så inte är det konstigt att man faller för dem som en kägla. Kyss

Morrn på dig också shigne! Av nån konstig anledning så vaknade jag också ganska tidigt idag. Det är varmt i rummet förstås, nu när temetarturen bara ligger på 1 plusgrad ute - det gör säkert sitt till, när man är van att ha dubbla filtar ovanpå täcket i vanliga fall. Tyst

Jag startade med yogan härom dagen, men blir det tid över så varför inte ta en dust idag också? Tungan ute

Ha det gött allihop! Kyss

Den här bilden tog jag hos mamma härom dagen när jag gick en sväng med vovven nere vid Bruket.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Ians
0

Godmorgon på Er,

Vilken söt hund du har Elpida…jag vill oxå ha en hund men maken säger stopp….han tycker det räcker med 2 katter, 2 marsvin och en häst …..kan inte fatta varför Oskyldig

Här har vi 1.2 plus grader ute igår regnade det så det är nog rätt slirigt ute, bäst o ha på tantbroddarna ordentligt!

En liten bild på Herr Kattz som sitter o gör det han gör bäst…tittar på fåglarna som äter utanför…han kan sitta i timmar o titta på dem!

Tride
0

Duktig kisse, Ians, Och härlig vovve, Elpida.GladSvårt att förstå din gubbes åsikt om hundar,Ians, kan han vara en sån där som inte gillar djur?Obestämd

Annars har vi + här, blå himmel o töväder. Så jag har passat på o befria fastfrusna grejer på balkongen och städat upp lite.

Glad söndag!

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Toyan
0

God förmiddag!

Har sovit i omgångar pga värk, just denna värk har jag sluppit nu över 1år, blir att ringa sjukgymnasten i morgon så jag kan få akupunktur.

Här är det plus 2 och sol, har regnat i natt så det är mycket halt.

#1 Vilken sötnos ElpidaKyss

#5 Din herr Kattz är så söt IansKyss

Blir en lugn dag med lite småpyssel.

Ha en fin söndag allihopaKyss

MaMaMade
0

G´dagens!

Tror att jag somnade inatt tillslut men det var en kort stund. Känns som om jag legat o vänt på mig hela natten. Skuldran o axlarna, höfterna, knäna o fötterna har värkt som 17. Allting domnade hur jag än låg o nu efter uppgång är jag även stel i fingrar o handleder o är lite småöm. Höll på att bli tokig inatt men förstod ju varför när jag steg upp; -2,5 grader, blåst o snöfall = skitväder!

Har iaf fått gosa med kissarna eftersom Sonen sovit hos kompis så vi har kunna ha sovrumsdörren öppen. Mysigt med sällskap när man inte kan sova. Findus har kurrat vid mitt högra höftben, Lasse har kurrat o snarkat vid mitt högra öra o vid vänster har Guben snörvlat på. Varmt o gott var det!

Har äntligen fått i mig frukostmackan + snart 1 l te o 2 kg älglever står på torkning i ugnen. Nu blir vovvarna glada o förhoppningsvis även katterna för deras torrfoder tog slut imorse, så nu får de leva på torkad lever till frukost o kokt älgfärs till middag…snacka om lyxtillvaro! Flört

Funderar på fotbad o pusselläggning idag, fötter o fingrar håller på att torka ut totalt, känns som om skinnet är för litet. Blir mkt att vara i vatten o tvätta händerna 2 ggr/h när man jobbar mkt med mat. Försöker skicka tankar till grannfrun att de ska bjuda över oss på fika…el middag Tungan ute …skulle sitta fint just nu. Men det får väl räcka med att vi får låna deras bil emellanåt ett par v.

Igår gjorde jag en insats för Findusgubben o slängde ut honom på morgonen. På kvällen kom han in på baksidan, hade plumsat genom lössnön in under förrådsgolvet o satt utanför tvättstugedörren o väntade. Efter middagen gick han raka spåret hit…se fotot. Glad

Ha en fin dag hörrni! Vi "ses"! Kyss

abbis
0

Vilken underbar golvmopp ,ElpidaGlad

#4 Smälter för håriga saker..finns håriga karlar"blink" "blink"

Här töar det …synd då det blir snorhalt överallt..Tanterna går in i butiken med sina broddar på mina fina trägolv..och det gör dom utan att blinkaObestämd

Ska in en sväng till Örebro och se om jag hittar ett par brallor till vi ska på mässan i slutet av januari..Alla brallor sitter som korvsmet efter all mat..

ha de gott

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Pagan
0

Goddagens

Önskar alla en god o trivsam söndag

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

abbis
0

Tillbaka..Hur ångestladdat är inte provhytter..Hade gått upp 2 storlekar och hur kul är det..I dom vanliga butikerna har dom inga kläder för elefanter så jag fick gå på XLNT avdelningen..

Börja rör på dig säger sambon och ler…Det känns som en bestraffning ,säger jag !

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Ians
0

#6 hehehehe han tror det ja….men det är honom alla djuren älskar utan förbehåll!

Marsvinen hör hans steg så ropar de högt i sin bur…Herr Kattz sover bara med husse….Fru kattz sover med mig ….men det är husse som gäller för det mesta….

Förstår inte detta Flört han som inte ens ville ha dem alls innan de flyttade in!

Store sonen har nog tagit bort lusten att skaffa hund…han har haft några ouppfostrade rackare…..

Som bara maken kunde gå ut med utan koppelOskyldig…vi andra släpades runt kvarteret av dem……o man kände sig som en Orangutang efteråt…välslipad i arslet o långa armar!

Det räckte maken tittade på dem så satt de som ljus vid hans fötter o gick som sagt utan koppel precis hack i häl på honom!

Aldrig att han ens höjer rösten till dem!

Tride
0

Skumt, Ians. Vem har din make varit i tidigare liv? Lejontämjare? Obestämd

Här har vi iaf haft riktigt präktigt töväer, så vi har blivit av med en hel del snö, faktiskt.Glad De stora drivorna är kvar, förstås, men på balkongen är golvet framme och bilarna slipper drivor på taken. Så länge det varar!

En god sökväll till alla!

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Clary
0

Efter en mycket lång dag som startade 2.15 i morse, vaknade av takdropp, känns det som det ska bli väldigt skönt att krypa upp i sängen med en bok. Halkat omkring på vägarna och det är inget kul, fy sjutton säger jag bara. Ny skärm inhandlad så nu har jag tillgång till min egen dator igen, det känns bra.

Önskar er alla en trevlig fortsättning på kvällen

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Inlägget är låst för nya kommentarer