Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 5427 ggr
szirius
0

pratbubbla 11 jan

Det får bli jag som startar en bubbla idag och säger god morgon till er alla som tittar in Glad.

Igår kom min vän " massören" hem, hon har varit bortrest i 3 veckor och jag har saknat henne - så det ska bli kul att ses ikväll och få veta allt om resan, och så ska jag få massaaaaaaaage …Tungan ute

Dagen är annars fylld med arbete.

Jag har sovit dåligt i flera nätter nu. Svårt att somna, sedan sover jag bara korta stunder o vaknar o vrider mig o somnar om en stund till. Vid fem kan jag inte somna om längre utan ligger och försöker meditera tills klockan ringer - och då känns det som att jag inte sovit alls. Det blir till att pallra sig iväg på hälsokost och köpa valeriana igen…Obestämd

Jag önskar alla en fin tisdag!

[GunillaF]
0

God morgon szirius och alla som kommer senare

Hu, det är inget vidare att inte få sova ordentligt. Jag sover inte heller bra hela natten. Dras med sendrag i fötter och tår mest hela nätterna.

Ha en bra dag!

Clary
0

Go morgon szirius, Gunilla och alla andra

Vaknade 4.30 av att någon snarkade rätt i örat på mig så jag tassade in till soffan och trängde ner mig bredvid katten fast han snarkar ju också men inte lika högt.

Storstan kallar idag, tur att det inte är så kallt och att det inte snöar.

Ha en bra dag

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Elpida
0

God förmiddag!

Usch då, att få nattsömnen störd är inget bra!!! Hoppas Valerianan hjälper!

Gunilla, jag dras oxå med sendrag fötterna och tårna, undrar vad det beror på egentligen?

Har verkligen ingen arbetslust idag, ska faktiskt ringa och prata med ett annat företag i dag som söker folk på kundtjänst…. vi får se om det verkar vara något för mig. Min samåkarpartner jobbar där och han trivs ju bra så… vi får väl se!

Önskar er en fin tisdag!

Psst Clary, hemma har jag både maken bredvid och hunden nere vid fötterna som drar timmerstockar!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

szirius
0

Jag har läst att sendrag på nätterna är ett tecken på nån näringsbrist…men jag minns inte vad det varTyst. Kanske nån annan vet här inne ?  Man får ju lätt det när man är gravid också…så kan det ha med järn att göra…Obestämd

Tuva-Lena
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Go'morron Szirius och alla ni andra! Glad

Ja det är ett elände med snarkande grannar,. Själv har jag förpassat grannen upp till gästrummet för jag vet att snarkningarna är konstanta - som tiden ungefär. Ibland vaknar jag av snarkningar ändå trots att vi har en hel våning mellan oss! Förvånad

Sendrag Gunilla, kan ha med dålig blodcirkulation att göra. Vad du kan tetsa är att göra tåhävningar innan du går och lägger dig så att vadmuskeln får jobba lite extra. Passa på medan du borstar tänderna t ex, när du ändå inte har nåt annat för dig. Fotmassagebad är också bra och det kan man ta medan man kollar TV t ex.. eller varför inte medan man sitter här och knattrar på tangenterna?

Lite avis blir jag allt Szirius, massage tackar man inte nej till. Tänk jag har jobbat som massör i 30 år men aldrig själv fått njuta av den här underbara avkopplingen, annat än när jag gått på kurs då förstås. Sista gången var -07 när jag lärde mig TuiNa. Gissa om jag också njöt..? Oskyldig

Ha finaste dagen allihop! Glad

Ett glas rött för dom nyttiga antioxidanterna glömmer ni väl inte..?

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Tuva-Lena
0

#4 Det kan vara järnbrist Szirius, eftersom järn finns i hemoglobinet som syresätter blodet. Är man i fertil ålder så är det mycket troligt! Smart tänkt! Flört

[GunillaF]
0

Jag har varit drabbad av det här j_ _ _ a sendraget i över ett år och läst en del om det. Jag har läst mig till att Kalcium, Magnesium och järn ska vara bra att ta för det. Så nu har jag gjort det i nästan ett år men det hjälper inte ett dugg.

Tåhävningar, massage mm hållert jag också på med, utan framgång. Jag måste snart iväg till doktorn för det här. Det gör så förbenat ont när det drar iväg.

szirius
0

#6 ja, ibland är huvudet medTungan ute

Men Tuvan kära, du måste unna dig massage om du nu njuter av det så!FörvånadKyss

Så: from nu stoppar du alla småslantar i en sparbössa och snart kan du unna dig en massage. Det brukar finnas lappar uppe från såna som utbildar sig, och de tar inte så  mkt betalt men brukar lägga ner hela sin själ i sitt arbeteFlört

Har du inte bekanta som är massörer? Jag har en vän som jobbar inom det alternativa. och de är ett helt gäng som "byter tjänster" med varandra.Ett smart sätt, som inte kostar något Flört och som dessutom gjort att de funnit nya vänner i varandra.

Själv byter jag ju massage mot svenska- lektionerGlad

Tride
0

God fm! Konstigt att ingenting hjälper, Gunilla, mot ditt sendrag! ObestämdSjälv tar jag magnesium, som jag tycker hjälper bra mot den typen av problem. Jag hoppas att du snart finner någon som kan massera dig, Tuvan. KyssOm vi bott närmre varandra kunde du ha kommit hit för utbyte av tjänster. För många år sedan gick jag en kurs i thailändsk massage i ett tempel i Bangkok. Jag utövar det inte längre, men själva greppet finns nog kvar, även om jag inte minns alla turerna. Glad

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

MaMaMade
0

Godmorgon töser!

Har sovit fm då natten på soffan med Minstan på golvet blev lite orolig. Hon sov tack o lov som en stock o är hur pigg som helst nu men soffan är inte riktigt min grej.

Kramp i fötter o vader kommer ofta efter klimakteriets ingående. Det beror på att skelettet börjar urkalkas om jag minns rätt o att man får svårare att ta upp magnesium…ngt sådant. Jag tar magnesiumtabletter (finns på apotek o hälsokost o man behöver inte vara rädd för att ta maximal dos av apotekets då de ligger lite väl lågt "för säkerhets skull") o de brukar hjälpa i stort sett direkt. Ta dock dem med både magnesium o kalk om du är i klimakteriet, en del behöver tillskott av kalk även om de håller igång o äter mkt mejeriprodukter.

Nu ska jag ta tag i en ryggbiff samt göra en ny potatisgratäng med svamp + koka en älgrilette…jag som bara vill köra igång med en ny stickning samt hälsa på grannfrun. Men med 3 ev magsjukor i huset så får jag iaf hålla mig hemma… Obestämd

Ha en fin dag allahopa! Kyss

shigne
0

Hejhej!

Nu är morgonpromenaden, frukost, lite städning bortgjort! Så nu kan jag sitta vid datorn en liten stund.

Hela kroppen känns som den är nått mellan 90 år och döden - ont precis överallt! Men ska ta en lite tur med kompisen Pilates, så kanske det går över.

Senadrag och kramper kan man ju inte vila/sova med. Det brukar jag få titt som tätt, pga kostomläggningen. Men fick tips om att det kan vara brist på magnesium.

Så efter det att jag äter tillskott på magnesium, så slipper jag dylikt.

Ett annat råd är att dricka ett glas Scwheppes tonic water inan man går och lägger sej….. Goda råd finns det gott om, bara att försöka hitta det som passar just mej!

Vilken tur att jag är gravt hörselskadad - bara att ta av hörapparaten, så får övriga i familjen snarka bäst dom vill Skrattande.

Önskar alla en fortsatt härlig dag! kram

Elpida
0

Har provat att äta magnesium förr men fick väldigt ont i magen av det vill jag minnasObestämd. Kanske ska prova igen då…

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

shigne
0

Har själv inte testat det där med Schweppes….men en granne som haft problem säger att det är toppen!

Lite snällare mot mogen kanske ifall man mår illa av magnesium

abbis
0

Hej hopp

Har nitat fast hönsnät på gångbron för att folk ska slippa slå ihjäl sig..

Har inte sendrag men en jäkla massa myrkrypningar..och sen värker det som tandvärk på en punkt stor som en 50 öring nedanför inre fotknölen på höger foten.Kan gnugga så skinnet går hål på ibland..

Ska dreja lite BaginBoxar idag som prover till en kund..

ha de gott

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

szirius
0

#14 den där punkten borde du kolla upp vad den står för  inom zonterapi…det är antagligen nåt organ…Obestämd. Jag ska ju träffa min vän som är kunnig inom detta , så kan jag fråga. Glad

Men….jag förstår inte vart du menarSkäms…nedanför inre fotknölen ???? Kan du förklara lite tydligareOskyldig

Tride
0

#14 Kring fotknölen sitter en del punkter som har med njurar och äggstockar att göra, enligt aku-punktur. Tungan ute

Här är det sol o -2, ca. Normalt vinterväder för våra trakter. Välkommet, även om det blir halt. Det blir till o träna balansen! Bra knep det där med hönsnät. Det borde nitas fast såna lite varstans. Glad

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Toyan
0

God middag tjejer!

Sendrag och kramper i ben och fötter är ett otyg som gör jäkligt ont, har också problem med det men nu tar jag sen 2 veckor 2 tabletter magnesium varje dag och har inte haft sendrag.

Har säkert mycket att göra med att jag har åderbrock som gör att cirkulationen inte är helt ok.

#7 Kanske bäst att uppsöka läkare Gunilla om inget av det du provat hjälper, det gör verkligen så ont så det känns som om själva benen vrider sigRynkar på näsan

Idag har vi vårväder igen nästan, skönt att se att det blir ljusare för varje dag.Glad

Känns bra att komma in här och läsa om vad ni har för er och få tips och råd om olika huskurer och mediciner, bra att veta att man inte är ensam om olika hälsoproblem.

Önskar er alla en fin kvällGlad

MaMaMade
0

Usch ba…min lediga dag bidde inte riktigt som jag tänkt den. Men nu är iaf middagen färdig, riletten står på kok o orkar jag bara sno ihop en rödbetssallad så har jag pålägg för frukostmackan fram tills dess att pluskan fylls på.

Ser fram emot torsdagen då jag faktiskt verkar få vara ledig igen! Då har Guben sitt andra soc-möte o sedan ska han titta in på arbetsförmedlingen. Jag har precis avslutat hans personliga brev som han ska lämna in för att kunna söka in på deras utbildning till CNC-operatör. Så nu ber jag om både era tummar o tår för att han ska bli antagen trots att han inte stämplat särskilt länge. Man får bra ersättning under utbildningstiden och är garanterad arbete när man slutfört den, så jag *hoppas, hoppas, hoppas*!

Töserna är det full fart på, Sonen verkar sova men har iaf inte sprungit på toan i tid o otid så det var säkert lovet som spökade; konstiga sömn- o mattider…el ngt prov/förhör. Flört Nä, rödbetssallad var det…så ska jag sätta mig o se en film på datorn senare. Ha en trevlig kväll! Kyss

Ians
0

#14 Där sitter punkter dels för livmodern och enligt nya rön så når man även Tallkott körteln där ifrån ….inom Zonterapin. Sedan beror det ju också på hur mnära fot knölen vi talar för man når även hypofysen i det området.

Livmodern behöver väll ingen närmare presentation Flört men kanske jag skall dra något om Hypofysen och Tallkottkörteln/Epifysen.

Hypofysen är en körtel, lika stor som en böna, som är belägen under hjärnan. Hypofysen kallas också undre hjärnbihanget eftersom den genom en stjälk har direkt förbindelse med hjärnan. Hypofysen är kroppens viktigaste endokrina körtel, dess funktion är bland annat att påverka hormonproduktionen i en rad andra endokrina körtlar, bland annat sköldkörteln, binjurarna, hos kvinnor äggstockarna och hos män testiklarna. På så sätt styr hypofysen många processer som har att göra med kroppens tillväxt, utveckling och andra livsviktiga funktioner.

Tallkottkörteln  är en liten körtel utväxt av en ärtas storlek.. väger ca 0.1-0.2 gr ….som sitter i mellanhjärnan. Tallkottkörteln reglerar produktionen av melatonin vilket reglerar vår dygnsrytm.

Myrkrypningar kan bero på järnbrist…men man bör kolla upp det innan man slänger sig ut o proppar i sig järn..

Kram

abbis
0

"15 Fotknölen är den knölen man har som sticker ut på insidan .Samma sitter på utsidan men är större(i alla fall på mig) ungefär 1cm nedanför knölen har jag en punkt som gör mig GALENGråter Kan det vara njurarna alltså..

Pagan
0

Godkväll på er

Myrkrypningar o sendrag låter som Ni dras med jäkligheter. Ytterligare något som jag borde sätta upp på min "jag är tacksam för att jag…." lista

Har jobbat läääänge idag, andra jobbdagen, fy fasiken vad trött jag är. Elpida hur gick det med det där andra jobbet du blev erbjuden - men som du inte hoppade på?? Finns ingen möjlighet att…

Tänker på dig Abbis, lägg en önskan i önskebrunnen på medialt. Det fungerar visst.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Ians
0

Psykisk och fysisk stress kan skapa obalans i binjurarna. Då de bla producerar hormoner som Adrenalin och kortisol för kroppens behov.

Men jag skulle rekomendera en riktig zonterapi omgång för genom gång av hela kroppens tillstånd för att göra en korrekt "diagnos".

Det är inte till så stor hjälp att göra en amatör diagnos utifrån vad du skrivit av dig på sajten Flört Det kan bli riktigt fel. Hade du bara bott närmare hade jag kommit o klämt dig på tassarna Flört

abbis
0

#22 Kan vara därför jag bara ökar i vikt oxåRynkar på näsan

Ians
0

Många går runt med en obalans i sköldkörteln utan att veta om det..viktökning är en vanlig symtom…

Sköldkörteln är känslig för stress

Tidiga symtom
kan vara ökad trötthet eller nedsatt ork och en tendens till att snabbt få mjölksyra.

Kronisk trötthet, utmattning, depression, sömnproblem, dålig återhämtningsförmåga, dålig uthållighet, irritation ….

Huvudvärk, migrän, glömska, "hjärndimma", koncentrationssvårigheter, tankesvårigheter, förvirring….

Panikattacker, fobier, personlighetsförändringar, humörsvängningar, lättare psykoser….

Låg kroppstemperatur, frusenhet, svårigheter att stå ut med kyla och/eller värme, känslighet för solljus, kallsvettningar, kalla händer och fötter….

Muskelvärk, ledvärk, muskelkramper, ledstelhet, stickningar i händer, domningar i fötter, "kuddar" under fötterna, svullnader, reumatisk värk….

Torr och fjällig hud, utslag, eksem, akne, pigmentation i hudveck, sämre hårkvalitet, ökat håravfall, bortfall av yttersta delarna av ögonbrynen, glåmigt ansiktsuttryck, svullnader under ögonen, "tunga" ögonlock….

Syn- och hörselproblem, tinnitus, torra/grusiga ögon, överkänlighet för ljud och ljus, yrsel….

Halsont, heshet, grövre röst, muntorrhet….

PMS, värk före och under menstruation, kramper vid menstruation, rikliga menstruationer, utebliven menstruation, nedsatt fruktsamhet, återkommande urinvägsinfektioner, nedsatt sexlust….

Nedsatt aptit, oförklarliga viktändringar, fetma, förstoppning, IBS, saltsug, sötsug, matallergier….

Försvagad puls, hjärtklappning, långsam hjärtrytm, astma, andfåddhet….

Åderförkalkning, högt kolesterol, lågt blodsocker….

Proverna kan vara inom referens gränserna men man har ändå många av symtomerna…enligt nya rön så bör man behandla efter de symtomer som patienten har och inte stirra sig blind på prov svaren….då dessa gränsvärden kan vara individuella.

MaMaMade
0

Ojdå…proverna visar inget men jag har större el vissa besvär upp till 75% av de där symptomen som du räknade upp nu, Ians! Bäst att jag går o lägger mig innan jag blir en 100% hypokondriker! Flört

abbis
0

Har man alla dom symtomen så borde man vara död..några kan jag dock räkna in på mina symtom..men vem kan inte detFlört

Tuva-Lena
0

#25 #26 Skrattande Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta? Nä, han är död - men han rör ju på sig! Natti på er tjejer!Kyss*kram*

Tack för uttömmande inlägg Ians! Du är en klippa på forumet! Glad*kram till dig också!*

Inlägget är låst för nya kommentarer