Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 2318 ggr
shigne
0

Dagens pratbubbla 15/1

Gomorron!

Himlen bjuder på ett färgsprakande scenario nu på morgonskvisten - slutar nog aldrig bli förvånad över detta vintriga fenomen!

Det är då garanterat myggfritt idag….. -34,4 grader ut just nu!

Inga planer för dagen, skulle egentligen vilja komma igång med renoveringen av spegelbyrån - men lusten och energin saknas!

Önskar alla en härlig dag! kramar

[GunillaF]
0

God morgon Shigne och alla andra som inte kommit hit ännu.

Brr…vad du har det kallt. Jag har "bara" -32. Hahahaha….Glad

Jag skulle på cirkel idag men jag har fått magsjuka så det är bara att hålla sig hemma och nära toan.

Ha en bra dag allesammans!

abbis
0

Hur kallt har ni ? Skulle inte klara av att bo så..myggor och knott i mängder på sommaren och sen denna kyla..brrrrrr

Här har tempen hållit sig runt -10 och det är kallt..Det är bara 30 grader fel på tempvisningenFlörteller fel landTungan ute

Idag är det halvdag i butiken och jag har suttit och monterat 2armade hyttstakar och gjort tvålkoppar i form av badkar med figurer i 2 dagar nu..behöver ju inte direkt jobba ihjäl mig.

Får en ny praktikant på måndag ..21år med lite erfarenhet som ska ha lite arbetslivserfarenhet..verkar vara en go tjej ..Ska stanna 2 veckor till att börja med men kan få förlängt..Håller på att tänka ut arbetsuppgifter till henneTungan ute

NI får ha en underbar lördag!

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Elpida
0

God morgon!

Ska iväg på regionsmöte på Medleyansläggningen där jag kör Zumba. Lite HLRj, träningspass och annat smått och gott att fylla dagen med!

Gunilla din stackare, du som skulle på cirkel. Det blev inte kylan som ställde till det för dig utan bacillernaRynkar på näsan. Hoppas du snart piggar på dig!

Abbis, i tagen som vanligt. Bra med en praktikant när du har lite annat att fundera och pyssla med kanske?

Finaste dagen till er alla!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Tuva-Lena
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

..Åsså jag då som god trea med mina 31. Drooooog mig för att kliva upp på dom iskalla golven, fast det är tur att man har sällskap av både hunden och kissen i sängen i alla fall. Nu sprakar braskaminen så gott här hemma och värmen är på väg in i kroppen. Glad

Go' möran på er! Tungan ute Tänk vilket segt släkte vi är vi nordbor, som står pall mot både 30gradig värme liksom kyla. 60 graders skillnad, när man tänker efter så tycker man att det borde vara omöjligt.Obestämd

Nä va synd Gunilla, som du har sett fram emot den här kursen!Rynkar på näsan Hoppas att du kryar på dig under dagen!

Låter som du har fulla skaft du också Elpida, men huvudsaken är att du har roligt. Tungan ute

Jag har också en spegelbyrå shigne, som stod avflagnad från färg bra länge, men så en dag tog jag tag i den och den blev jättefin när jag målade om den! "Nä nu skaaa jag"… tänkte jag. Sedan blir man ju så glad efteråt när man ser hur fint det blir. 

Och du behöver aldrig fundera på vad du skall hitta på abbi, alltid dyker det upp nånting. Det är det som kallas kreativitet så du har hamnat rätt i livet i alla fall. Lycka till med nya praktikanten!

Nu ska jag gå ut med hunden en sväng, sen får jag se vad det blir för väder och anpassar aktiviteterna efter det. Min fåtölj skulle jag kunna ta tag i förstås - är ju nästan klar med den.. bara jag får lite lugn o ro så.. Foten i munnen

Ha det finfint idag allihop! Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

[GunillaF]
0

#4 Näe, det är inte en kurs. Det är en cirkel som är var fjortonde dag. Jag åker dit nästa gång.

Kursen jag ska gå är i Februari.

Tride
0

Den som ändå hade en braskamin, tuvan, eller öppen spis eller ngt.Cool Nu får jag nöja mig med värmeljus och en minibrasa i en skål, där jag ibland tänder kvistar  av tall, gran och björk som rökelse. Det ger fin doft iaf. Här är inte så jättekallt, ca -7, tror jag, men jag längtar efter nollan o riktigt präktigt slask så man kan få bli blöt om fötterna nån gång!Flört

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Clary
0

Go middag

Här är det också "bara" -7 just nu och det snöar inte Flört

Magsjuka är inte kul Gunilla, hoppas den försvinner snabbt.

Skönt att du får hjälp Abbis, längtar tills vi tar nästa Ullareds tripp för nu har vi infört en ny tradition, att besöka dig varje gång Skrattande

Dagen här blir lugn, ska gå igenom lite kläder eftersom jag tappat så mycket i vikt sen jul, ofrivilligt, och sy in en del.

Önskar er en trevlig lördag

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Pagan
0

Goddagens

Här är vi insnöade. Kommer inte ut på vägen. Vinden har ställt till det rejält också. Jag vill ha våååår!!!

Så trist Gunilla, hoppas det inte händer massa roligheter idag då som du missar. Typiskt!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[GunillaF]
0

#8 Fick veta att dom ställt in p.ga. kylan. Vilken tur i oturen! Glad

Pagan
0

Ja, ibland så kan ju kylan vara riktigt braFlört

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

abbis
0

#6 har man ingen brasa så får man införskaffa  dom fina sprakande ljusen jag fått in i ibutiken..Flört Har själv 4 kakelugnar jag inte får elda i för hyresvärden har struntat i sotningenRynkar på näsan

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Toyan
0

God middag!Glad

Husch vad kallt ni har shigne, Gunilla och tuvan.

Här är det bara 4,8 nu.

#1 Krya på dig Gunilla!

Ska iväg på födelsedagskalas om en stund.

Ha en härlig lördag allihopa!Kyss

MaMaMade
0

Godafton!

Äntligen hemma, duschad o äten. Sitter iklädd pyjamas o nya tjocka frottémorgonrocken, som jag fick i julklapp av det fösta assistansbolaget jag var anställd åt, i somras. Bara -23 här nu men imorse hade vi -30. Guben skjutsade mig till jobbet så att jag inte skulle bli stående efter vägen el hos min brukare när jag väl skulle hem.

En diger dag…men tack o lov (!) var hon låg idag efter en stressig dag igår. Låter hemskt att säga det men det är svårt att jobba effektivt utan att sjåa o leva om lite…o det tål hon inte pga sitt handikapp. Idag bidde det dessutom 3 st (!) diskmaskiner, matlagning i ugn o på spis…ett himla susande både från varmluftsugnen o fläkten. 4 l fisksoppa, en stor ugnsform med laxpudding o så bakade jag en kaka. Sist av allt förberedde jag rotsaker för ugnen till morgondagens middagsbjudning. Mest matlagning således o det gillar jag ju. Sedan dammtorkade jag övervåningen (2 rum + hall samt trappen ner) medan de åt lunch. Jag har således varit duktig idag!

Gullenilla; kryakramar - hoppas att de hjälper fort! Här har barnen varit hemma i veckan med varierande grad av illamående. Själv mår jag bara finfint i maggen men är fortfarande urtrött.

En kamin hade suttit finfint…de eldade i sin kökskamin idag då pelletsen busade o stannade av. Lite för varmt för mig som höll igång men mysigt när man vill sitta ner. Får elda några ljusstumpar istället. Ska försöka fundera ut ngn film som vi kan se när töserna blivit förvisade till sitt rum lite senare. Har sett alla de bra så många ggr…o videon är sönder så man kan inte kolla de gamla godingarna heller. Ska iaf koka en varm kaffechokladdajmmjölk-kopp o värma mig med!

Önskar er en fin lördagkväll! Kyss

[Jeremina]
0

En trevlig lördagskväll på er allesammans…här hade vi -17 i morse och sedan började det blåsa och fy så kallt det var på promenaden Glad

Ians
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här på Västkusten snöade det rejält under natten och morgonen började i ett kaos…Dagpersonalen anlände vid 9 tiden…en del promenerandes och någon hade tom fått lifta för att ta sig till jobbet alls!

Sen var det att se till att komma hem o få sova några timmar…lade mig på kudden kl 11..

Att åka ut till min bruna kompis var inte ens att tänka på…så jag skickade mass sms till de som har sina hästar på samma ställe o bad någon iaf ge henne mat…resten får vänta tills imorgon..hon är renlig av sig och har en toa hörna i boxen… så det får vara som det är…

Snälla som de är så hörde 2 av sig snabbt o lovade hjälpa mig o den bruna damen så fort de kunde ta sig ut till stallet själva….

Helt galet här nere när det snöar 15 cm….tror att norrlänningarna skrattar gott åt oss…för med våra referens ramar är de insnöade en bra tid av året!

Herr Kattz tar det säkra före det osäkra och har dragit ner ett par thermobyxor att sova på…så det så Skrattande

Inlägget är låst för nya kommentarer